Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,4 tce, drgania na wolnych obrotach


kawa7777

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...

Błędów nie wywala, a nie było by tak, że przy obciążeniu szarpał by albo strzelał? Aha świece wymieniłem, nic się nie zmieniło

 

Dodano: 12 kwi 2016 - 16:49

...nikt nic?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wtrącę się! Mam auto z 1998 i również mam takie drgania. Kiedyś usłyszałem, że to problem poduszek podtrzymujących silnik. Ale ojciec ma VW Tourana. Posiada go od 2010 i zauważyłem ten sam problem. Jest on jedna w dizlu. Ale wracając do Renault. Miałem dwa tygodnie temu problem z moją "Renią" (Renault Megane I Cabrio 98) polegający na padniętej cewce. Uruchamiając zimny silnik wszytko było okej, lecz po przejechaniu 10 km, wyłączeniu silnika i ponownym zapaleniu wyłączało mi dwa cylindry. Zepsuta cewka. Kiedy to jechałem i stawałem na światłach to wpadała w drgania i po chwili wyłączały się dwa z czterech cylindrów.

Cewka wymieniona i wszystko gra.

Ale zostają drgania jak i u was! Oczywiście czasami jest tak jak stoję jakimkolwiek starszym autem (w wieku 4 lat i starszym) otwieram okna itd. to spadają obroty i samochód troszkę drży. Mechanicy mówią, że to zwiększony, chwilowy pobór mocy.

 

Ale moment dlaczego przy nowym aucie nie ma tak a przy użytkowaniu auta po 6 latach już się pojawia????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odswiaże  temat, mam 1.4 tce i na wolnych obrotach jak klima włączona to nieczuć silnika, ale jak wyłącze klime to obroty spadają i już czuć silnik takie równomierne drgania (delikatnie ale czuć). Samochód niedawno kupiłem i ten typ tak ma czy coś trzeba wymienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bazyl123 napisał:

Samochód niedawno kupiłem i ten typ tak ma czy coś trzeba wymienić ?

Po zakupie auta warto wymienić;

  1/Olej na markowy  np.; Valvoline Syn Power 5W40;

        -  wymiana co ok; 10.000 km,

        -  wpływa na trwałość łańcucha,

        -   trwałość szklanek zaworowych,

        -   oraz na pracę KZFR,

 2/ Filtr oleju markowy ; mann, knecht, purflux,

 3/ Świece zapłonowe, polecam; Beru Z274 ; Eyquem A520,

 4/ Filtr powietrza,

 5/ Na kulturę pracy tego silnika bardzo duży wpływ ma paliwo ;

       -  jakość paliwa,

     -  oktanowość paliwa,

6/ Przeczyścić;

      - przepustnicę,

      - map sensor oraz zapewnić szczelność jego montażu,

7/ Profilaktycznie sprawdzać poziom płynu chłodzącego.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Po zakupie auta warto wymienić; ...

Przejechane 100tys km

1. Dopiero co wymieniony olej Motrio Extra 5W40 z filtrami.

Olej Valvoline jest lepszy ?

3. Świece zapłonowe nie wymienione, Renault zaleca po 120tys.

A świece "NGK ILKAR7A7" nie są dobre ?

5. Dopiero raz zatankowałem.

6. Przepustnica i map sensor nie czyszczony.

Edytowane przez Bazyl123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Bazyl123 napisał:

1. Dopiero co wymieniony olej Motrio Extra 5W40 z filtrami.

Olej Valvoline jest lepszy ?

1/Jest to olej markowy, ma opisane parametry fizyczne, zdał egzamin w praktyce,

2/Jest to istotne przede wszystkim dla trwałości;

     -  łańcucha rozrządu, szklanek zaworowych,

     -  napinacza łańcucha, KZFR, elektrozaworu, które sterowane są ciśnieniem oleju,

3/ Co ile km do tej pory olej był zmieniany?

10 godzin temu, Bazyl123 napisał:

A świece "NGK ILKAR7A7" nie są dobre ?

4/ Są zalecane do tego silnika, ale ja preferuje te powyżej,

5/ Jeżeli pacjent chce wyzdrowieć, to musi poddać się kuracji leczniczej,

     w przeciwnym razie nic z tego nie będzie a nawet usterka będzie się nasilać. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bazyl123 napisał:

Co dwa lata w ASO co około 20 - 25 tys.

Przy tym systemie, masz szanse w niedługim czasie wymieniać łańcuch rozrządu,

1/Aby opóźnić ten fakt niezbędny jest ;

      - markowy olej,

      - markowy filtr,

      - oraz jego wymiana co ok;10.000 km,

2/ Sprawdziłeś poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku?

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Bazyl123 napisał:

Troche ponad minim ( niewiem jak było wcześniej), około 2tys. Km temu

Pilnuj stanu, zapisz stan licznika,

Znany jest problem wypadania zapłonu w 1,4 Tce na 2 lub 3 cylindrze, powiązany ;

    - Z ubywaniem płynu chłodzącego w zbiorniczku, co może oznaczać że ;

             -  doszło do uszkodzona uszczelki pod głowicą,

             -  a następnie do pęknięcie cylindra,

            -   konieczność kontroli stan poziomu płynu chłodzącego.

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!