Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Ja dzisiaj kupiłem 2 bańki po 5L petrygo i będę wymieniał w przyszłym tygodniu, bo sprawdzałem 2 dni temu i mam -15 tylko. W dTi tak samo się wymienia czy różni się czymś od innych?? Odpowietrznik w chłodnicy jest?? Wymieniałem u dziadka w megi 1.6 i poszło bez problemów, tylko tam więcej miejsca;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda destylowana w tym wypadku może służyć co najwyżej do przepłukania układu chłodzenia, w żadnym przypadku nie należy jej używać do chłodzenia silnika. W wysokociśnieniowym układzie chłodzenia Megane temperatura cieczy często osiąga wartość powyżej 100C i jest to zjawisko normalne w współczesnych silnikach. Nikomu nie trzeba chyba tłumaczyć co dzieje się w takiej temperaturze z wodą :mrgreen:

Przewaga płynów do chłodnic nad wodą polega tylko na tym, że zamarzają w temperaturze grubo poniżej 0*C i ewentualnie posiadają dodatki uszlachetniające. Chcę dodać, że płyn stosowany przez Renault, to koncentrat rozcieńczany w odpowiedniej proporcji właśnie wodą.

Co do temperatury silnika. Jeżeli temperatura płynu chłodzącego (silnika) przekracza 100*C, to oznacza niewydolność układu chłodzenia. Po to jest zastosowana ta cała automatyka (termostat, czujniki temperatury, wentylatory itp) aby temperaturę utrzymać na stałym poziomie. U mnie w żadnym z używanych prze zemnie samochodów temperatura nie "jeździła", niezależnie od obciążenia silnika, pory roku (temperatury zewnętrznej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...

Odświeżam bo mam pytanko :mrgreen:

Jeżeli będę zmieniał płyn to czy koniecznie muszę odkręcić te koreczki które służą do odpowietrzania?? I tam jest jeszcze jakiś korek w bloku silnika, co się stanie jak odkręce te na przewodach a tego w bloku silnika nie??

Bo jeżeli zbiorniczek wyrównawczy jest na górze to wg mnie jak się zaleje płyn i zostawi odkręcony zbiorniczek to sama pompa powinna już przepompować cały płyn i te bańki powietrza wylecą same. Oczywiście jeżeli będziemy lać powoli ten płyn a nie od razu do pełna tylko stopniowo.

Czy mam rację czy się mylę??

Proszę o odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tam jest jeszcze jakiś korek w bloku silnika

Gdzie ten korek jest? Bo ja czegoś takiego nie mam.

sama pompa powinna już przepompować cały płyn

Nie rozumiem! Chcesz spuszczać płyn na uruchomionym silniku :mrgreen:

Tego nigdy się tak nie robi, silnik ma być wyłączony aż zalejesz cały układ nowym płynem :!: :!: :!:

Potem odpowietrzasz, procedurę odpowietrzania masz powyżej.

Pompa sama nie odpowietrzy układu, taką ma konstrukcję.

Przy okazji polecam wypłukanie nagrzewnicy i w ogóle całego układu. Opłaca się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem! Chcesz spuszczać płyn na uruchomionym silniku :mrgreen:

Nie no oczywiście że nie na uruchomionym silniku, głupi nie jestem przecież.

Oczywiście wiem jak odpowietrzyć układ, ale chodziło mi o to czy to konieczne jest, czy sama pompa po tym jak bedziemy wlewali ostrożnie małym strumieniem płyn i zostawimy odkręcony korek wlewu do zbiorniczka sama sobie nie poradzi z tym.

Znajomy tak robił w lagunie I, wlewał delikatnie małym strumieniem i nigdy nie bawił się w odpowietrzanie i nie miał problemów z tym. Chyba że tam układ się sam odpowietrza, bo tego nie wiem.

Gdzie ten korek jest? Bo ja czegoś takiego nie mam

No wg książki sam naprawiam nazywa się to korek spustowy i jest gdzieś w kadłubie silnika ale nie mogę znaleźć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie mogę znaleźć

Bo nie ma :mrgreen:

Znajomy tak robił w lagunie I

A miał taki sam silnik? Musisz odpowietrzyć, to dodatkowe 30 min ale nie będzie problemów z ogrzewaniem i przegrzewaniem się silnika. Silnik może i sam się odpowietrzy, po pewnym czasie, ale po co go męczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

I znowu odświeżę.

Wymieniając płyn chłodniczy po kupnie autka zalałem Borygo (i podobno to był mój błąd).

Nie dalej jak miesiąc temu zaczęła cieknąć chłodnica na prawym dolnym rogu (stojąc przodem do silnika) w miejscu gdzie rurki aluminiowe wchodzą w plastik.

Wyciek był trudny do zlokalizowania, ponieważ Borygo po odparowaniu nie zostawia nalotu a pozatym niby nie powinno się go niby stosować do układów z aluminiową chłodnicą chociaż na opakowaniu jest, że można.

Z racji, że naprawa była nie możliwa padła decyzja zakupu nowej chłodnicy.

Zamiennik około 150 PLN ale wolałem oryginał.

Za chłodnicę Valeo i 2 litry Petryga zapłaciłem niecałe 250 PLN.

Jedyna różnica tej zakupionej i tej co miałem to znaczek Renault na naklejce.

Obydwie oryginał Valeo, na żadnej nie było znaczka Renault-tylko na tej naklejce.

Zalałem układ Petrygo.

Odpowietrzyłem według procedury i się okazało, że cieknie z pod obudowy termostatu.

Wymieniłem go ale zauważyłem że ta guma w środku termostau (nie uszczelka zewnętrzna) była sparciała i wykruszała się przy lekkim dotknięciu.

WKŁ podaje, że pojemność układu to 8 litrów a tym czasem weszło 6 z kawałkiem.

 

Dla ciekawostki-cena chłodnicy w ASO to prawie 1600 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to mój pierwszy post na tym forum ,więc chciałem się przywitać :-)

A teraz do rzeczy. od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem scenica

Dziś kiedy dokładnie zapoznawałem się z jego budową a dokładnie jego "wnętrznościami"

zauważyłem, że w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego jest ... żółty płyn!

Po raz pierwszy się spotykam z takim kolorem, pogrzebałem trochę w necie i wyczytałem gdzieś ,że to ponoś płyn jaki zalewają w ASO zalecany przez producenta

Jest go trochę poniżej połowy i dlatego zastanawiam się, czy można go gdzieś kupić i przede wszystkim czy jak już znajdę tego samego koloru to czy go będę na pewno mógł wymieszać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra to jeszcze może mi ktoś precyzyjnie odpowie czy płyny można mieszać??

Wyczytałem ,że raz tak ,raz nie i teraz już sam nie wiem , czy wymienić cały czy szukać takiego żółtego i dolać(wymieszać)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość

Mam Scenica 2002r. 1.9 dCi i padł mi termostat a co za tym idzie wymiana płynu chłodniczego :/

Jakie obecnie polecacie i ile go wejdzie?

Pisaliście o Dynagel-u czy Glaceolu, ale to było dość dawno i coś mogło innego wejść

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!