Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

rozładowywanie akumulatora


gmlodecki

Rekomendowane odpowiedzi

Gimak to kamikadze jesteś.

A co miałem innego zrobić. Na parkingu przed Jaskinią Niedźwiedzią zostawiłem megankę na świałach z włączonym alarmem. Jak przyszedłem, to już alarmu nie byłem wstanie rozbroić. O normalnym odpaleniu też nie było mowy. Na pych też nie, bo alarm nierozbrojony. Nikt na parkingu nie miał kabli, żeby odpalić na pożyczkę. Więc wymieniłem akumulator od życzliwego kierowcy, rozbroiłem alarm i wróciłem do swojego akumulatora i w efekcie znowu mi się samoczynnie alarm uzbroił. Nie miałem więc wyjścia, ponowna wymiana akumulatora, rozbrojenie alarmu, odpalenie silnika i przy pracującym silniku podmiana akumulatorów. Później przez chyba 70 km nie wyłączałem silnika.

Ze względu na szpetne dojście do akumulatora, żeby nie zrobić zwarcia przy tych operacjach, klemy owijałem szmatą.

Żadnych ubocznych skutków tych operacji nie było, więc albo ja mam taki fart, albo strach ma wielkie oczy - nie wiem. :mrgreen:

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starych poradnikach pisali, że można odłączyć aku przy pracującym silniku - tylko należy wcześniej włączyć światła mijania lub ogrzewanie tylnej szyby. Chodzi o to by nagle nie pozbawić alternatora obciążenia. Groziło to nagłym skokiem napięcia i mogła ulec uszkodzeniu dioda. Alernator nie rozróżnia czy te 10A pobiera akumulator czy żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam mam ten sam problem dodam że megi z 2007 silnik 1.4... pobór prądu 0,22A denerwuje mnie to bo auto często stoi nawet tydzień w garażu i jest problem z odpaleniem. I proszę nie pisać że akumulator bo co za różnica czy jest dobry czy jest zły jak to auto pobiera prąd czy podłącze tam elektrownie jądrową czy baterię paluszka zawsze będzie pobór taki sam. Spróbuję jutro z odłączonym licznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam,

znalazłem ten temat, ale niestety nie ma już informacji co było powodem.Mam identyczną sytuację. Auto stało klika dni i nie mogłem go już uruchomić. Po naładowaniu akumulatora sytuacja się powtórzyła. Zmierzyłem pobór prądu na postoju i wynosi 220-230 mA. Wyjmując bezpieczniki wyszło, że po wyjęciu bezpiecznika od UCH pobór prądu spadł do 30 mA. Wygląda, że jest to powtarzający się problem, dlatego, może ktoś zna przyczynę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!