Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Profilaktyczna wymiana panewek w Scenic II 1.5 dCi?


Rekomendowane odpowiedzi

No ale widzę że znowu trafiłem. Na podstawie przytoczonych lektur można chyba śmiało potwierdzić uwarunkowanie kulturowe ;) Przeraża tylko takie zatwardziale powielanie stereotypów.
znaczy co? nie ma lepszego niż ty? ciekawe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeraża tylko takie zatwardziale powielanie stereotypów.

Dalej brednie opowiadasz idź lepiej się napij Jasia Wędrowniczka lub innego bimbru.

Nie wierzysz pogadaj z mechanikami, nie Frankiem co ma warsztat w byłym POM-ie, to ci powiedzą, co i jak.

Poza tym fizyki i praw mechaniki nie zmienisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są. Jest ich wielu. Ale jak widać jest wciąż wiele wróżek i mądrych babek w mechanice... Szarlatanow... Wbij a mechanika to taki wdzięczny temat. Wystarczy wziąść książkę i poczytać. A jest ich kilka wartych uwagi. No ale z drugiej strony szkoły mechaniczne są jedną z trudniejszych...

 

Dodano: 16 sty 2014 - 22:46

Poza tym fizyki i praw mechaniki nie zmienisz

nie sądzę kolego żebyś mogł podjąć dyskusję na takim poziomie ... Chyba że masz chęć pogadać o dynamicznym zachowaniu czołg w panewce, cisnieniach, układaniu się panewki, rozkładzie temperatur, istocie smarowania zanuzeniowego... Chętnie poruszam szarymi myslacymi.

A nie chciałem się klucic no... Chciałem tylko wytknąć elementarny błąd ... Ehh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"A jak już tak się stało że wyrwalo dziury w wale to łatwiej i taniej i lepiej i szybciej podmienić silnik."

 

Jasne.

Nowy wał kosztuje 600pln,panewki 150pln,a silnik 2500-3000pln.

Na pewno łatwiej ale taniej wcale.

 

Subratri pokaż mi choć jedną instrukcję serwisową (obojętne jakiej marki samochodu) która dopuszcza wykonanie operacji zastosowania nowych panewek do używanego wału.

Edytowane przez michal72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak się wymienia wał to są na rynku i dobry wał i dobre panewki ale jak podmienić na wszelki wypadek to nie ma? A ile kosztuje praca przy wymianie wału ile uszczelniacze wału? Jak długo jest się bez samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównuje całość i trafność inwestycji. Nie oszukujmy się. Przy grubym remoncie należało by też podmienić pierścienie dla świętego spokoju. Później proces docierania... I jesteśmy w grubych pieniądzach za dobry silnik po 2 tyg pracy. A i tak za rok obruci panewka (tak się dzieje w 90% przypadkow) i później już się nie opłaca przekładać silnika, nie opłaca się naprawiać tego i szach mat .

Sory, nie jestem praktykujacym już od dawna mechanikiem ale tak to się z reguły kończy. Woda na młyn dla remontowcow silników i przeciek w portfelu właściciela auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czołg w panewkę

już zmieniłem telefon na taki co ma dobry słownik Polski ale mam go od kilku dni i jeszcze nie nauczyłem go słowa czop:) od teraz już zna ;)

 

Dodano: 16 sty 2014 - 23:18

W silniku który kupisz nie będziesz profilaktyczne wymieniał panewek przed montażem?

Silnik wymieniłem niedawno (znaczy złodziej mi wymieniał) nie bardzo mam czas ale od niedawna chodzi mi to po głowie. W zasadzie od momentu kiedy ktoś nazwał chorobę jaka trawi panewki. Do tej pory było gadanie o wymianach oleju. Jeśli jednak one faktycznie staruja na sucho to chyba warto... W krótką niedzielę temat ogarnę... No ale to za jakieś 8tys km ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W krótką niedzielę temat ogarnę

Oj ten telefon musisz sporo nauczyć.

Proponuję jednak kupno tableta, za 200zł możesz już kupić, przede wszystkim będzie wygodniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustne tylko acz kolwiek precyzyjne dość. Koleś powiedział że zmienił na gwarancji 3 turbiny i za każdym razem znajdował w nich opilki. Stwierdził więc że panewki "opilkuja". Nie ma żadnego powodu nie wierzyć we wspomniane znalezisko a jedynym przychodzacym mi do głowy powodem " opublikowania" jest suchy start. Tym bardziej że po wymianie panewk problem ustal. Zresztą pisałem wcześniej pobieżnie skąd moje wnioski. W zasadzie mogą też się przegrzewać w trakcie pracy i tracić film olejowy ale to raczej skończyło by się natychmiastowym obroceniem panewki... Według mnie zostaje więc tylko suchy start...

Chętnie przyjmę krytykę mojego rozumowania. Fakty są prawdziwe efekt też ale czy wnioski... Myślę że tak ale...

 

Dodano: 16 sty 2014 - 23:35

Tablet mam ale nie mieści mi się w kieszeni ... Ten czasami przełącza mi się na angielski... Jeszcze nie wiem kiedy:) myślę jednak że zważając na mają ulomnosc i tak jest prawie idealnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!