Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Profilaktyczna wymiana panewek w Scenic II 1.5 dCi?


Rekomendowane odpowiedzi

Do rozmowy dorzucę swoje 3 grosze. Rozmawiałem z mechanikiem, który naprawia cały czas renówki i przyznał się, że przy przebiegu około 150 tyś. km trzeba zajrzeć pod miskę olejową przy silniku diesla. I nie chodziło mu o panewki tylko o łańcuch napędzający pompę oleju. Łańcuch dostaje luzu i pompa mniejsze ciśnienie podaje do układu. I przy pewnych niesprzyjających okolicznościach można zatrzeć silnik. Sam miał renówkę z silnikiem diesla (jak kupił to miała ok 140 tyś km) i zrobił napęd pompy. I autem przejechał około 50 tyś km i sprzedał w rodzinie. I mówił, że auto śmiga dalej i ma już nalatane ponad 260 tyś km. Więc panewki nie są temu winne tylko napęd pompy oleju, że dochodzi do zatarcia silnika z braku odpowiedniego smarowania.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch dostaje luzu i pompa mniejsze ciśnienie podaje do układu.
sorki, ale to jakaś bzdura. co ma wspólnego luźny łańcuch z ciśnieniem? przecież to nie pasek klinowym, że napęd pompy się ślizga.

 

Dlaczego przedstawiciele Renault Nas oszukują i podają trwałość silnika na 300kkm

kruca fux :) mój już grubo ponad 300 kkm ma na blacie Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luźny łańcuch nie ma wpływu na ciśnienie oleju - chyba ,że jest tak luźny, że przeskakuje na zębatce napędzającej pompę.Natomiast wymiana lub regeneracja pompy oleju to ma duży wpływ.W pacy mamy Mercedesa i gość naprawiający silniki ,zalecał wymianę pompy w drugim merolu i wymiana oleju co 15 a nie 35tyś (tak uczyniliśmy).W pierwszym silnik padł po 270tyś(normalne w tym modelu) ,drugi po profilaktycznie wymienionej pompie, ma już najechane 360tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ok. Ale łańcuch to nie panewki. Co do pompy się zgodzę, ale tylko na nową. To wersja dla tych co się boją. Ja nie wymieniam i nie mam zamiaru. Normalna eksploatacja, wymiana oleju co 15kkm i można jeździć bez obaw. Szczeniaka nie po to mam żeby wyczynowo jeździć. Silnika nie katuję to powinien wytrzymać bez remontu 300kkm i więcej. Te 300kkm to podaje producent, ale bez problemu zrobi się 500kkm. Pierwsze takie przypadki już powinny jeździć po drogach. Jest jedna prawidłowość w autach za granicą (nie zawsze, ale przeważnie). Mocniejsze jednostki są tam kupowane na dłuższe wypady, czyli powinny mieć duże przebiegi. Słabsze z reguły do pracy do miast - mniejsze przebiegi. Jak widzę szczeniaka z 2004 roku 1,9 z przebiegiem 120kkm to śmiech w biały dzień. Ludzie dają się na to nabrać. A potem zdziwiony, bo panewki się obróciły, albo pompa oleju padła przy tak "niskim" przebiegu. A auto pewnie najechane miało 350kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem też że według mnie filtr jest zbyt mały na takie przeloty.

no volvo w 1.9 DCI zmieniło podstawę filtra i jest większy filtr olejowy, na pewno to nie zaszkodzi.

Wacio też mnie to śmieszy jak widzę samochody z 2008-2010 roku co mają po 395tys. nalatane, a z 2003 o połowę mniej. ALe polska mentalnośc, znajomy handluje samochodami, jak jest oryginalny przebieg ponad 300tys nikt nie zadzwoni, ale jak cofnie na 199950 od razu dzwonią, co za ludzie. Musi być niżej 200tys, bo nawet nie chcą oglądać, a tak oglądają i jaki on zadbany itp. głupota ludzka nie zna granic, sam miałem passata 350tys. oryginalnego i dużo lepiej wyglądał niż znajomych z 200 na blacie, ale sprzedać było trudno każdy oj swój przebieg już ma itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatniego szczeniaka sprzedałem właśnie na przebieg. Klient był zadowolony, bo wiedział co kupuje. U mnie wiedział że jest 220kkm, a u innych nic nie wiedział, a autko miałem zadbane i nie sprzedałbym go, gdyby nie to że zostało rozwalone przez gradobicie.

Co ciekawe. Nie wymieniłem panewek. Udało się. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam.

 

Z racji tego, że temat jest o panewkach chciałem was zapytać czy warto inwestować w wzmacniane panewki. Jestem w trakcie remontu silnika i kompletowania części do jego naprawy (wał, panewki, pompa olejowa, korbowody). Na aledrogo można kupić kpl. "zwykłych" panewek (korbowe + główne) za cenę 133 zł oraz "wzmacnianych" za 318 zł - Producent Glyco / Motive. Moje pytanie brzmi czy wart dokładać ??? Czy jest to tylko nabijanie ludzi w butelkę. Chciałem posłuchać waszej opinii.

Edytowane przez grzes1608
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam,

<><><><><><><><><><>><><><><>

widzę że temat już umarł, ale nurtuje mnie jedno, dlaczego problem panewek nie dotyczy lub jest malo występujący w 1.9 DTI, przeciez to ta sama konstrukcja co 1.9 dci, te same panewki bez zamków,

<><><><><><><><><><>><><><><>

ja widze dwa powody, pierwszy to pompa olejowa, w mozliwe ze w dci jest mniej wydaja, drugi to wymiana oleju co 30 000, w dti tego nie było,

<><><><><><><><><><>><><><><>

myslę że są to dwa powody zacierających się panewek.

<><><><><><><><><><>><><><><>

ja u siebie robie remont silnika i mechanik powiedział że zalozy mi pompe olejwą od dti bo jak stwierdził niegdy nie słyszał aby dti się zatarło.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniaj cześciej olej i nie potrzeba zmieniać pompy.

z moich obserwacji - zaciera się najczęściej IV panewka, która jest najdalej. olej nie dociera ze względu na przytkany kanalik i co z tym związane niskie ciśnienie.

akurat mam swój silnik po zatarciu, to ewentualnie potwierdzę, która zatarta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupiłbym moją renówkę nową w salonie i od początku zmieniał olej co 15 tys a nie co 30 to problem prawdopodobnie by mnie nie dotyczył, ale jak kupiłem używaną jak 95 % innych osób co posiada ten model i poprzedni właściciel zmieniał olej jak zalecił producent to moje częstsze wymienianie nie pomoże a jedynie odwlecze problem.

Ponowie moje pytanie: dlaczego problem nie występuje w dti jeśli to ta sama konstrukcja? Dlatego, że olej wymieniany był od początku co 15 tyś? Czy dlatego że pompa olejowa jest wydajniejsza?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowie moje pytanie: dlaczego problem nie występuje w dti jeśli to ta sama konstrukcja? Dlatego, że olej wymieniany był od początku co 15 tyś? Czy dlatego że pompa olejowa jest wydajniejsza?

Przecież serwis z czegoś musi żyć. Więc wymyślili łańcuch napędu pompy oleju, który się rozciąga po przebiegu ok. 150-200 tys.km, a co za tym idzie zmniejsza się ciśnienie smarowania układu (pisałem już o tym w tym temacie). I do tego auta teraz są produkowane aby wytrzymywały gwarancję, a potem niech się właściciel martwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!