Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymienione tylne hamulce - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałby zapytać kolegów o radę w sprawie tylnych hamulców mojej Megance.

Z uwagi na znaczne zużycie tylnych hamulców zdecydowałem się na ich kompletną wymianę tzn szczęki, bębny.

Wybrałem średnią półkę cenową żeby nie mieć z nimi problemów przez kolejne kilkadziesiąt tysięcy.

Niestety po wymianie zaczęły dziać się dziwne rzeczy.

Po przejechaniu pierwszych kilometrów w korku, około sześciu, zaczynają się dziwne piski.

Mam wrażenie, że po rozgrzaniu się hamulców.

Piski zaczynają się przy hamowaniu ale po odpuszczenia hamulca zmniejszają się tylko delikatnie.

Po prostu piszczy przez jakiś czas w czasie jazdy, później przestaje ale niestety do ponownego hamowania.

Wymieniłem nawet linki od ręcznego bo się lekko przycinały ale niestety to nie pomogło.

Na starych szczękach i bębnach nie miało to miejsca.

Czy macie pomysł co to może być? Co może powodować taki problem?

Tłoczki również były wymieniane jakieś 4miesiące temu.

Już chyba tylko samo regulatory zostały.

Pomóżcie bo mój mechanik rozkłada ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjąć bębny i sprawdzić czy nie ma gdzieś jakiegoś śladu tarcia na bębnach (metalu o metal nie szczęki o bęben) potem ściągnąć sobie wymianę szczęk z download-u i zrobić ustawienia tak jak jest tam opisane, jeśli to nie pomoże to sprawdzić czy sprężyny są na miejscu i w odpowiednim miejscu (jak na zdjęciach=rozebrać i złożyć na nowo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem właśnie to sprawdzić i nic niepokojącego nie zauważyłem.

Wszystko wydaje się być w porządku.

Bęben jest gładki, żadnych tarć nie widać.

 

Zapomniałem dodać że mam Kombi.

Instrukcja w Download dotyczy Coupe. U mnie troszkę inaczej to wygląda.

 

Inny samoregulator, inne sprężyny nazwijmy to boczne.

Tarcze, bębny i tłoczki identyczne jak w Lagunie. Co prawda nie wiem, której ale tak w sklepie mówili.

 

Przeglądając jeszcze forum trafiłem na wątek:

"Wymiana szczęk hamulcowych - instrukcja"

 

Tam kolega gojgien zamieścił zdjęcie szczęk od mojego kombi.

Jak teraz myślę to mechanik sprężynę dolną oraz sprężynę od samoregulatora założył przed szczękami a nie tak jak na zdjęciu.

Czy może to mieć wpływ na te piski?

Edytowane przez grzegorp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa może być banalna. Końcówki okładzin ściernych powinny być spiłowane tak aby nie było kąta prostego między okładziną i blachą pod nią.

szczeka.jpg

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie uporałem się z tym piszczeniem i stukami.

Dzięki za wszystkie wskazówki.

 

Sam do końca nie wiem co było tego powodem.

Mechanik uparł się, żeby wymienić jeszcze samoregulatory. Sprawa niedroga więc się zgodziłem ale zastrzegłem, że ma zmienić sposób zaczepienia sprężynki czyli pod szczęką jak koledzy na forum radzili.

Od soboty żadnych pisków i stuków nie słyszę :lol:

Wnioskuje więc, że był to problem samoreguratorów. Pytanie tylko czy dlatego, że stare czy dla tego, że nie pracowały przez błędnie zaczepioną sprężynkę.

 

Dzięki za sugestie z końcówką okładzin. w tych szczękach co kupiłem końcówka jest ścięta na długości około 5min więc to na pewno nie mogło być to.

 

Sprawę uważam za zamkniętą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!