Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III z dieslem


goozic

Rekomendowane odpowiedzi

Głównym problemem w tym silniku są wtryskiwacze Delphi (1,9 ma Boscha) oraz problem z ich regeneracją, a dokłądnie z dostępem do części zamiennych. Delphi prowadzi dziwną politykę wolą sprzedać nowy wtryskiwacz niż część zamienną. Inną sprawą jest delikatność tych wtryskiwaczy i ich mała odporność na wszelkie zanieczyszczenia. Nie wszystkie warsztaty chcą je naprawiać.

Co do samego silnika to zdania są podzielone. Jeden fachowiec od układów wtryskowych diesla określił to tak "z silnika do kosiarki wyciągają ponad 100KM a ludzie by chcieli żeby się to nie psuło" (chyba mniej wiecej tak to zabrzmiało).

Musisz wziąć pod uwagę nienajlepszą jakość paliwa która powoduje szybsze zużycie wtryskiwaczy. Jeśli się kupi nowy lub prawie nowy (ale pewny) egzemplarz to można trochę pojeździć natomiast kupno autka ze sporym przebiegiem może sporo kosztować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli lepsze 1.9 dCi? Nie mogę zrozumieć dlaczego w ofercie nie ma diesla 2.0dCi (oprócz coupe)

zawsze zostaje jeszcze 1.4 Tce...

Edytowane przez goozic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja 1.5 dCi w MIII to kolejna odmiana tego silnika, a było już ich kilkanaście. W najmocniejszej wersji 1.5 dCi (105KM) w MII stosowane były wtryski Siemens-a, a więc w MIII pewnie też montują Siemens-a. W tej wersji nie ma żadnych problemów, auto jeździ bardzo dobrze, kolejny raz to napiszę: 130kkm przejechane bezawaryjnie. Ciekawi mnie tylko jak wygląda sprawa panewek w MIII :lol:

 

Z materiałów prasowych:

 

"Nowy, wysokoprężny silnik Energy dCi 110: najlepiej sprzedająca się w Mégane jednostka 1.5 dCi została zmodyfikowana – pojawiły się w niej wszystkie nowe rozwiązania technologiczne, wprowadzone po raz pierwszy w zeszłym roku dla modeli Scénic i Grand Scénic w silniku Energy dCi 130, pozwalające w szczególności obniżyć emisję CO2 poniżej 95 g/km, a zużycie paliwa do 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym, co stanowi spadek o blisko 12%. Dzięki temu Mégane uplasowało się w pierwszej trójce w swoim segmencie pod względem efektywności energetycznej.

Osiągi pojazdu utrzymane zostały na niezmienionym poziomie dzięki zwiększonemu momentowi obrotowemu (260 Nm, tj. o 20 Nm więcej, dostępnych już od 1.750 obr./min)."

 

Ciekawą nowością jest 1.6 dCi:

"Renault Energy dCi 130: najmocniejszy w swojej kategorii, osiągający moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm silnik wysokoprężny 1.6 l zapewnia dużą przyjemność jazdy oraz wyróżnia się zdecydowanymi, dynamicznymi przyspieszeniami już od 1.750 obr./min. Zamontowany w Mégane zużywa 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym, o 20% mniej w porównaniu do poprzedniej jednostki 1.9 dCi 130 oraz emituje zaledwie 104 g CO2/km."

 

2.0 dCi jest oferowany, ale w... Niemczech i innych krajach. Polska to nadal "dziki" kraj :o

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie będzie większe ale średnie 4,5 l/100km jak podaje producent (czyli w praktyce będzie 5,5 może 5 bo mało po mieście jeżdżę) fajnie brzmi. A ile w praktyce 1.4 TCe pali? dużo się różni od obiecywanego 6,6 l/100km średnio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam okazje miec dwoch znajomych ktorzy jezdza:

Megane II ph1 Hatchback 1.9 dCi

Ja - Megane II ph1 Grandtour 1.9 dCi

Megane III ph1 Grandtour 1.5 dCi

 

Dwa pierwsze auta - spalanie 5,3-6,5 srednie i to po autostradach wiec zawsze predkosci wieksze niz 110 km/h

a trzecie - 9,5 litra srednio - chociaz to sluzbowe auto i ciezke noge ma kolega...

 

Wiec albo on dziwnie jezdzi albo ja nie chce tego silnika i Megane III z tym silnikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Grand Scenica 1,5 dci teraz mam 2.0 dci i przy tej samej jeździe 1.5 palił mniej (odliczając oczywiście zwyżkę w związku z automatem).

Moja siostra miała 1,5dci w megane II. Tam silniczek 1,5 palił mniej niz mój Scenic 1,5 - te same silniki. Waga i opory powietrza robią swoje.

Możemy jednak założyć, że jeśli ktoś łagodnie obchodzi się z pedałem gazu w 1,9 a otro ciśnie 1,5, to przy takim założeniu, silnik 1,9 spali mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam 1.5 dCi 105. Spalanie w mieście przy normalnej jeździe to 5,5 a w trasie najmniej udało mi się uzyskać 4,6 litra przy jeździe maksymalnie do 110 km/h. Ostatnio jadąc w trasie bardzo dynamicznie,momentami nawet ponad 150 uzyskałem średnie spalanie 5.0 co mnie bardzo zdziwiło. Więc wydaje mi się, że dużo zależy od stylu jazdy i wyczucia auta.

 

Silnik 1.5 jak już wcześniej wspomniano odradzany był jak montowane w nim były wtryskiwacze Delphi. Obecnie 1.5 jest na Siemensach więc awaryjność znacząco spadła. Myślę, że przy obecnych cenach paliwa warto się nim zainteresować ze względu na naprawdę małe spalanie i dobrą dynamikę.

Edytowane przez Reins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile w praktyce 1.4 TCe pali? dużo się różni od obiecywanego 6,6 l/100km średnio?

 

Średnie spalanie wnmoim TCe to 8,23. Wg mnie przyzwoicie tym bardziej, że nie mam lekkiej nogi

 

Megane III ph1 Grandtour 1.5 dCi

9,5 litra srednio - chociaz to sluzbowe auto i ciezke noge ma kolega...

 

9,5 litra w dieslu 1.5 dci???????? Koleś chyba jeździ 200km/h autostradami pod górę i pod wiatr. Moja turbobenzyna pali 8,23

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!