Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v 106KM - Problem z niskimi obrotami.


Random

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chciałem przywitać wszystkich użytkowników forum :!:

Od grudnia jestem posiadaczem megi I phII kombi 1,6 16V K4M(wcześniej była I phI 1,6 8v K7M) Dzięki waszym poradom stopniowo dopieszczam auto. Dziś jestem po wymianie uszczelek na przepustnicy, jej oczyszczeniu i wymianie uszczelek na kolektorze. Objawy standardowe - na zimnym silniku falowanie obrotów w zakresie 1500 - 2500, czasem zatrzymywanie się ich na poziomie 2500, czy samoczynne zwiększanie do ok. 2500 - 3000 przy wrzuceniu na luz podczas np. dojazdu do skrzyżowania. Uszczelki bez problemu kupiłem w Sieradzu, jakby ktoś potrzebował namiarów na sklep, chętnie podam. Za komplet zapłaciłem 90 pln. Po wymianie okazało się, że prawa śruba mocująca kolektor od strony przepustnicy nie trzyma na gwincie (zerwał się gwint w pokrywie zaworów). Zauważyłem to dopiero wieczorem już po naprawie. Objawem było wyraźnie słyszalne syczenie w miejscu odmy, tam gdzie jest trójkątna uszczelka. Po lekkim dociśnięciu ręką syczenie ustało i obroty spadły z 900 na 750. Zaznaczam, że nie składałem na silikon, tylko wymieniłem wszystkie uszczelki na nowe. Nie chciałem już wszystkiego rozbierać aby poprawić zerwany gwint w pokrywie zaworów, więc po małej rozkmince wymyśliłem jak to naprawić. Na śrubę nałożyłem osłonkę termokurczliwą, po czym ją ogrzałem. Gwint był wyczuwalny przez osłonkę, dzięki czemu wszystko można było ładnie dociągnąć. Jak na razie jest ok. a przy najbliższej okazji poprawię ten felerny gwint. Mam nadzieję, że mój pomysł zaoszczędzi komuś kto spotka się z podobnym problemem czasu i nerwów <szukaj>

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Pobawię się w górnika i odkopię ;)

 

Od jakiegoś dłuższego czasu mam dziwny problem, mianowicie gdy odpalę samochód, po dodaniu gazu samochód się dusi, a jak jest bardzo zimno to i potrafi wtedy zgasnąć. Samo odpalenie jest totalnie bezproblemowe, a jak samochód chwilę pochodzi (3-4 minutki) to już wszystko śmiga aż miło. Jak zgaszę auto i odpalę, to takich objawów także nie ma. Występuje to tylko na zimnym silniku. Sprawdzone były już świece, cewki, przewody paliwowe, a nawet pompa paliwa zmieniona, bo pierwsza mi się zepsuła. I dalej to samo. Jedyne, co pomagało, ale na krótki czas, to reset komputera, a i to nie zawsze.

Druga sprawa to szalejące obroty jałowe. Po odpaleniu są na poziomie 900 obr/min. A podczas jazdy to zależy od zatrzymania się - raz są na poziomie 1100-1300 obr/min, a innym razem 750 i mniej + dodatkowo samochodem lekko szarpie. Podczas jazdy jest wszystko w porządku.

 

Co teraz posprawdzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym na Twoim miejscu porządnie uszczelniła układ dolotowy-kolektor+przepustnica. ja musiałam robić, to dwa razy. za pierwszym razem pomogło trochę, ale okazalo się, że mechanik mnie oszukał i zamiast kupić oryginalne, nowe uszczelki pod kolektor, wykorzystał stare kitując silikonem... więc możesz sam to zrobić, wykorzystując instrukcję z forum. u mnie ta operacja załatwiła sprawę z obrotami i sporadycznego gaśnięcia na zimnym silniku. więc taka jest moja sugestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam!! Mam problem z obrotami przy odpaleniu które oscylują w okolicach 750 na zimnym silniku a na rozgrzanym jeszcze mniej. Jest to Scenic 1 z 2003r 1.6 16V 107KM, i jest tam prawdopodobnie elekronicznie sterowana przepustnica. Czy po wymianie uszczelek pod dolot i na przepustnicy obroty sie poprawią? Czy w takim przypadku jest konieczna niestety przepustnica? Będę wdzięczny za poradę!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hejka,

 

I ja dołączę do tematu kiepskich obrotów. U mnie sytuacja jest taka, że na zimnym pracuje b.dobrze, nie ma żadnego falowania etc. Obroty około 900 rpm. Po rozgrzaniu zaczynają się problemy - generalnie objawiają sie nagłym spadkiem obrotów w pierwszej fazie po zdjęciu nogi z gazu do około 500, gdy w tym czasie skręcam (większe obciążenie od pompy wspomagania) to motor gaśnie i robi się niefajnie. Jeśli przeżyje pierwszą "zapaść obrotową" to za moment podnosi obroty to ~750 i pracuje w miarę (podkreślam w miarę bo trochę sie trzęsie) OK. Wymieniłem już silnik krokowy, wypsikałem contactem złączki, temperaturę na desce pokazuje bardzo stabilnie i bezproblemowo. Świece wymienione na orygialne, na Clipie żadnych błędów. Akumulator OK, odpala bez problemu "od strzała". Nie bawiłem sie jeszcze rurkami podciśnienia, ale wyglądają OK. Jako pierwszy krok zamówiłem słynne uszczelki przepustnicy, wymienię je jakoś w weekend. Czy macie może jakieś inne sugestie ? Auto to megane 99 PH2, 1.6 16V, nalot 270k

 

pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

Dołączę się do tematu, bo nie chcę zakładać nowego.

Otóż posiadam Renault Megane I 1.4 16v, rok 2000, w kombi. Samochód mam jakoś od roku. W samochodzie wymieniłem cały rozrząd, wszystkie poduszki, olej i wszystkie filtry. Samochód miał duży problem z mocą, więc wymieniłem świece na NGK, przez co samochód lepiej pracuje. Jednak nadal w samochodzie występują duże wahania obrotów.

Po zapalenia auta , obroty na biegu jałowym skaczą pomiędzy 750 a 1000 obr/min. Do tego odczuwa się w aucie silne drgania całego samochodu (gałka skrzyni biegów,na fotelu, na pedale gazu i hamulca). Samochód na zimnym silniku męczy się ( dłużej zapala i lekko się dusi). Zawsze trzeba chwile czekać, żeby auto się rozgrzało, bo inaczej może zgasnąć. Dodam jednak, że samochód nie zawsze ma takie problemy. Na przykład, czasami na biegu wstecznym trzeba dodawać sporo gazu ( 1500-2000 obr), bo inaczej samochód gaśnie ( jeżeli puszczam sprzęgło bez dodawania gazu, obroty spadają poniżej 500, a nawet mniej). Dzieje się tak jednak nie zawsze.

Z tego co tutaj wyczytałem, winny może być zepsuty silnik krokowy ( dodam, że na biegu jałowym, u mnie słychać hałas dobiegający z silnika krokowego - iskrzenie),

a także trzeba przeczyścić przepustnicę i wymienić uszczelki przepustnicy i uszczelkę dolotu.

Jeżeli ktoś orientuje się, jaki najlepiej kupić silnik krokowy (marka) i ile kosztują wszystkie uszczelki przepustnicy oraz dolotu, to prosiłbym o pomoc.

Nie jestem domorosłym mechanikiem i raczej wolałbym oddać samochód do warsztatu, jednak to jest zależne od ceny, którą mógłbym ponieść w takim warsztacie za wymienienie tych części (silnik krokowy, przeczyszczenie przepustnicy, wymiana uszczelek przepustnicy i dolotu). Jak by ktoś mógł i orientuje się, jaka może być cena u mechanika za to, to był bym wdzięczny za pomoc.

W linku jest pokazany na filmiku moment w którym obroty spadają i podnoszą się, podobnie lub tak samo jest u mnie:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=rjBul0mIzrc

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

renault-megane-2000 Silnik krokowy tylko oryginał VDo Magneti Marelli, można upolować nowy za ok 150zł lub w innej wersji za ok 300zł czy coś koło tego. Wszelkie zamienniki za 20, 30 50 zł nie są warte zakupu. Nie działają jak trzeba, sa problemy z odpaleniem, wolniej reaguje od oryginału.

Uszczelki przepustnicy i kolektora najlepiej oryginalne, cenowo jest rożnie zależy gdzie kupujesz. Koszt uszczelek 100-200 zł, warto spytać w ASO, mają też w AutoMazowsze. Można też dobrać takie oringi w specjalistycznym sklepie, wtedy będą jakieś groszowe sprawy. Gdzieś na forum ktoś podawał rozmiary.

 

W przypadku falowania obrotów należy dokładnie sprawdzić szczelność kolektora dolotowego, przepustnicy, jednym słowem całego dolotu, wymienić te uszczelki.

Do sprawdzenia szczelności można wykorzystać PLAK lub samostart. Proponuję przeczytać ten temat od początku i poszukać trochę na forum, problem z obrotami był wiele razy omawiany.

 

Po rozgrzaniu zaczynają się problemy - generalnie objawiają sie nagłym spadkiem obrotów w pierwszej fazie po zdjęciu nogi z gazu do około 500, gdy w tym czasie skręcam (większe obciążenie od pompy wspomagania) to motor gaśnie i robi się niefajnie. Jeśli przeżyje pierwszą "zapaść obrotową" to za moment podnosi obroty to ~750 i pracuje w miarę (podkreślam w miarę bo trochę sie trzęsie) OK. Wymieniłem już silnik krokowy, wypsikałem contactem złączki, temperaturę na desce pokazuje bardzo stabilnie i bezproblemowo

 

Jakie silnik krokowy wstawiłeś zamiennik czy oryginał? Gdy skręcasz komputer powinien podnieść obroty silnika, otrzymuje wtedy informacje z czujnika ciśnienia na przewodzie od wspomagania przy pompie o większym obciążeniu. Jeśli tak się nie dzieje sprawdź czujnik, jego przewody czy nie są gdzieś przerwane. Temperatura pokazywana na desce może być inna od tej którą widzi komp silnika. Czujnik temp. silnika to tak naprawdę 2 odrębne czujniki w jednej obudowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Dnia 26.03.2015 o 14:32, gregori1983 napisał:

Witam!! Mam problem z obrotami przy odpaleniu które oscylują w okolicach 750 na zimnym silniku a na rozgrzanym jeszcze mniej. Jest to Scenic 1 z 2003r 1.6 16V 107KM, i jest tam prawdopodobnie elekronicznie sterowana przepustnica. Czy po wymianie uszczelek pod dolot i na przepustnicy obroty sie poprawią? Czy w takim przypadku jest konieczna niestety przepustnica? Będę wdzięczny za poradę!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecam;

- wymianę filtra powietrza,

- wymianę filtra paliwa na markowy,

- wymianę świeć zapłonowych na właściwe,

- wymianę uszczelek kolektora dolotowego oraz ,

- przeczyszczenie ;

    - przepustnicy i wymianę oringów,

    - map sensora i zapewnienie jego szczelności w dolocie,

- zapewnienie czystości i suchości świec i cewek,

- tankować na sprawdzonych stacjach,

- nie jeździć na rezerwie,

- przegonić auto na wysokich obrotach, szczególnie jeżeli było dużo jazd po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!