Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v 106KM - Problem z niskimi obrotami.


Random

Rekomendowane odpowiedzi

Czujnik położenia wału nie ma wpływu na spadek obrotów, a właściwie niskie obroty.

Coś się dzieje, że sterowaniem wolnymi obrotami. Na to może mieć wpływ silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy i czujnik temp. silnika.

Na przepustnicy, chyba z jej lewej strony taka mała śrubka, którą reguluje się położenie przepustnicy. Czasem nie pokręcił nią ktoś? Od razu mówię, że tego się nie reguluje.

Jeżeli czujniki są sprawne to pozostaje tylko Clip, może coś jest namieszane w ECU i trzeba to skorygować.

Wyślij PW do meganecoupe02.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis podmienie silniczek krokowy. Na przepustnicy nic, co jest związane z regulacją, nie było ruszane.

Czujników nie sprawdze, bo nie umiem. Więc dziagnoza Clipem pozostaje. (nie moge wysłać wiadomości PW)

 

Dodano: 15 lis 2012 - 07:20

Witajcie,

megi byla na diagnostyce i wszystko jest ok. w parametrach.

dzis rano objawy się nasilily, bo jest chlodniej i przygasał silnik.

po kilku sekundach na wolnych obrotach, podnosił na wyższe ok 750 - sytuacja powtarzalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w poniższym linku.Opisałem tam swoją walkę z obrotami,może to Cię naprowadzi na jakieś rozwiązanie.

http://megane.com.pl/topic/42990-zrywanie-zaplonowdrgania-problem-rozwiazany/page__view__findpost__p__322993__fromsearch__1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dięki :( czytałam już Twoje posty. Moje auto chodzi idealnie, jeśli chodzi i obroty(falujące nie występuja),

a zapłony są w miare ok, czasem coś się odczuje, że zatrzęsie, ale to trzeba być przewrażliwionym.

Dziś np. nagle nie chciałs zapalić, kręciła i nic, potem nagle odpaliła.

Rano, jak zwykle, bez ssania odpaliła i zaczeły spadac obroty i po chwili się wyrównywały i były stabilne.

Tsak w kółko po postoju porannym- wciśniecie sprzegła, zanik obrotów, następnie wyrównanie.

Po południu wszystko było w porządku, obroty "jak drut" 750. Chwilowa zapaść, po czym jazda

bez zastrzeżeń. na forum znalazłam jeden podobny problem, lecz forumowicz nie podzielił się

rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Moja meganka potrafiła zgasnąć nagle w najmniej oczekiwanym momencie,nawet przy wyprzedzaniu :( Przyczyną był przerdzewiały przewód masowy sterownika przykręcony z tyłu silnika śrubą obok głównej plecionki masy silnika...lewa strona patrząc od przodu za rozrządem. Profilaktycznie można tez zajrzeć do bezpieczników czy nie zaśniedziały styki w czarnej skrzynce za akumulatorem na podszybiu.Są sprytnie ukryte tak jakby na złość domorosłym naprawiaczom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

masz racje z ta masą, dzis prawdze tez. przymierzam się tez do wykręcenia czujnika położenia walu w celu wyczyszczenia.

a podszybia raczej sama nie opanuje, bo akcja wyjęcia akku była dla mnie trudna do przejścia, ze zszarpaniem nerwów...:)

 

Dodano: 17 lis 2012 - 14:16

Witajcie, gdyby ktoś miał podbny problem, to informuję, że wyczysciłam czujnik

położenia wału. Operacja nie pomogła, na spadające obroty. Może pomogła, jedynie

w kwesti tego, że nie chciała zapalić nagle, po czym zapaliła, jak zawsze. Tego

nie zweryfikuję do następnego numeru z zapalaniem. Ale zawsze wyczyszczony czujnik :(

 

Dodano: 24 lis 2012 - 16:17

dla osób z podobnym problemem.

zdecydowałam sama, że wymienię czujnik temperatury.

objawy ustąpiły, silnik równiutko pracuje, i utrzymuje obroty na dobrym

poziomie. jednak aby na 100% potwierdzić, poczkeam do mrozów i dam znać, czy obroty nie spadają do 0.

oby się okazało, że wszystko wróciło do normy. pozdrawiam Was i dziękuję za podpowiedzi :)

Edytowane przez kakat3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem, ale musze powiedzieć, że nadal coś jest nie tak. po postoju nocnym

odpaliła z obrotami 750, po chwili podniosła do 900, chwiejne obroty. nadal coś szwankuj...;)

nie wiem jak sie zachowa, jak mrozy bedą...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o dziś odpaliła zupełnie bez ssania, obroty się nie podniosły, jak wczoraj i przedwczoraj- po wymianie czujnika.

Po wciśnieciu gazu przygasała- obroty do 0. Tak jak wczesniej było. Każde skrzyżowanie , obroty O...dramat...

Więc usterka jest gdzie indziej,nie jest to czujnik temp.

Po osiągnięciu przez silnik temperatury ok 70 st. sytuacja się ustabilizowała i trzymała normalne obroty równe 750 bez falowania.

Co byś zrobił? Doradź, czy zostawiać u kogoś niech diagnozuje, czy coś jeszce wymienić/zrobić?

Może na zimnym pod clip...?Sama już nie wiem. Wstawić auto do mechanika-magika, to prosta sprawa...i nie wiadomo, co tam

pogrzebie i wymodzi... Zresztą nie mam zaufanego mechanika, który by uczciwie to zrobił i powiedział, co jest...

juz jeden mi mówił tydz temu, że uszczelka pod głowicą poszła, silnik do remontu.. no i takie historie różne pezpodstawne dla laski, co pojęcia nie ma ;)

zawsze miała piękne obroty ok 1200 na zimnym. Uszczelnienie przepustnicy i kolektora spowodowalo tę usterkę.

Jak ktos ma pomysł, co mogło ulec uszkodzeiu przy takiej czynności, to proszę o sugestie lub jakie elementy mają wpływ na ssanie i

utrzymanie wolnych obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może na zimnym pod clip...?

To jest dobre rozwiązanie.

Może się mylę, ale z tego co piszesz wygląda jakby komputer dostawał błędne wskazania na zimnym silniku, do sprawdzenia są wszystkie czujniki na kolektorze dolotowym. Zaczął bym od czujnika zasysanego powietrza. To jest ten biały/szary czujnik zaraz przy alternatorze, jak dobrze go kojarzę w tym momencie.

Chodzi mi też po głowie sonda lambda, ale z tego co wiem to przy rozruchu jej wskazania nie są brane pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze miała piękne obroty ok 1200 na zimnym. Uszczelnienie przepustnicy i kolektora spowodowalo tę usterkę.

Prawie sobie podpowiedziałaś, próbuj rozszczelnić dolot najpierw między przepustnicą a filtrem powietrza a jak nic to nie zmieni to za przepustnicą,możesz zdjąc któryś wężyk podciśnienia z kolektora.Zrób to dopiero po uruchomieniu bo możesz mieć problem z odpałem. Silnik powinien wskoczyć na ok.2000obr. i równo trzymac. Wtedy obstawiałbym coś z silnikiem krokowym albo map sensorem.

 

Sprawdź też napięcie na podpiętym czujniku temperatury jak wcześniej sugerowałem,trzeba niestety,,nadgryżć'' przewody żeby włączyć się miernikiem.To,że czujnik jest nowy nie znaczy że stary był zły,wszystko zależy od tego jakie napięcie przychodzi na czujnik a jakie wychodzi czyli jaki spadek napiecia widzi sterownik.Sam pomiar rezystancji czujnika niewiele nam daje poza stwierdzeniem,że jest chyba dobry. W miarę nagrzewania napięcie ma spadać od ok. 3V do wartości ok.0,6V co odpowiada temperaturze 100-110*. Na odpiętej wtyczce powinno dochodzić ok.5V ze sterownika. Ja na razie jeżdżę z potencjometrem zamiast czujnika i jest ok., zero drgań i wypadania zapłonów.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie sobie podpowiedziałaś, próbuj rozszczelnić dolot najpierw między przepustnicą a filtrem powietrza a jak nic to nie zmieni to za przepustnicą,możesz zdjąc któryś wężyk podciśnienia z kolektora

Napisałeś to na podstawie swojego silnika 8-zaworowego, a Koleżanka ma 16-tozaworowy i są tu dość poważne różnice w budowie samego dolotu.

Wężyka podciśnienia również brak, na kolektorze nad rozrządem zamontowany jest czujnik podciśnienia. Wsadzony bezpośrednio w plastikowy kolektor.

Chociaż możesz rację, że MAPsensor pokazuje głupoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyka podciśnienia również brak

..a wspomaganie hamulców?..i jeszcze pewnie od oparów paliwa i coś tam jeszcze,nie znam tego silnika ale nie tylko map sensor podpięty jest do kolektora ssącego,prawda?..można też poluźnić śrubki mocujące silnik krokowy i wpuścić troche powietrza za przepustnicę. Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!