Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v 106KM - Problem z niskimi obrotami.


Random

Rekomendowane odpowiedzi

;) Chyba nie, raczej zła adaptacja silniczka krokowego po jego czyszczeniu, oraz czyszczeniu przepustnicy.

Pewnie zmieniły się położenia (mechaniczne) tych dwóch elementów. Było w miarę ciepło więc efekt był mało upierdliwy, jak się zaczęło robić zimno to się problemy nasiliły.

Jak się tym bawiłem w lecie przy sporych upałach i tak jak pisałem po 2-3 dniach problem ustąpił, ale i tak mnie wkurzały spadające obroty.

Jeszcze w gwoli wyjaśnienia.

Jeżeli czujnik temp. płynu ma 3 piny jak na rysunku wtedy jest to czujnik zespolony,

Taki dokładnie typ czujnika stosowany jest w silnikach benzynowych, 16-zaworowych. W odróżnieniu od silników 8 zaworowych gdzie były stosowane dwa osobne czujniki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) Pisząc,,powietrze'' miałem na myśli właśnie złą adaptację silniczka powodującą iż trzpień pozostawał za bardzo wsunięty blokując dopływ powietrza za przepustnicę,czyli mało,,kroków'' robił ,,w te i we wte'' ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po testach spostrzeżenia:

rano autko odpaliło 1100, po 3 sek zjechało na 900.

ruszyłam, było ok rozgrzała się, obroty ok 600-800.

dziś tak inaczej, zależy kiedy. nie falowały, ale przy "sprzęgle" wskazówka

róznie stawała. autko postało 8 h potem odpaliłam z obrotami 900,

ruszyłam, rozgrzało się i zaczeło przygasać;) no więc, chyba nie krokowy...?

dziś byłam na wymianie katalizatora wraz z łącznikiem do kolektora, autko postało ze 2 godz po uruchomieniu po postoju jechała już dobrze, obroty się trzymały 750.

ale pojawiła się niespodzianka: na desce rozdzielczej, brak wskazań

temperatury, za chwilę sie pojawiło wskazanie i opadła wskazówka..kilka razy hop siup

jest to nowy czujnik.

wypiełam wtyczkę,następnie wpiełam do starego, wcześniej podgrzanego na silniku i też wskazówka ani drgneła po zapaleniu.

może coś tu jest w kablach?

zmierzyłam też prąd ładowania i jest 13, 86 V pod obciążeniem chyba 13, 70.

może sonada lambda się upaliła, czy coś? bo dziś się okaząło, że mam 1 sądę, tą w kolektorze.

a kolektor jest bez katalizatora od megany II wstawiony i może to jest trop jakiś?

tak myśle głośno.

Edytowane przez kakat3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co myślicie o tym, że masa gdzies ucieka i tak komp momentami wariuje i obroty tak zanikają?

dla mnie wskazówką jest, że nie pokazuje na zegarze, może i odczyty do kompa chwilami

są z "zanikiem" masy i tak sie dzieje czasem, w rożnych okolocznościach, których nie można

potwierdzić jednorazowo...może warto tym tropem pójść...?

Czy mogę sama jakoś kablem podpiać masę gdzieś? Czy pojechać do elektryka, żeby wszystko posprawdzał porządnie?

w seicento podpinałam od akku do silnika i wsztko się stabilizowalo, a potem elektryk wyśledził "sproszkowaną" masę w osłonie.

dzis jeszce z tym opornikiem spróbuję, tylko problem w tym , że musze utrafić na tę "przypadłość" wtedy jest sens podpiąc do wtyczki.

Ale od dziś bedę przygotowna na akcję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masa gdzies ucieka

Skoro takie podejrzenie masz to weź 1-1,5m jakiegoś przewodu,przymocuj do minusowej klemy aku i w momencie opadania wskazówki wskaźnika temperatury dotknij przewód do korpusu silnika,najlepiej w okolicy czujnika temperatury...jeżeli silnik nadal będzie fisiował podepnij ten rezystor do wtyczki,żeby potwierdzić lub wyeliminować na 100% błąd czujnika.

 

Dodano: 29 lis 2012 - 08:24

wypiełam wtyczkę,następnie wpiełam do starego, wcześniej podgrzanego na silniku i też wskazówka ani drgneła po zapaleniu.

Nie miała prawa drgnąć bo pozbawiłaś czujnik masy,powinien przynajmniej dotykać korpusu silnika swoim metalowym gwintem.

 

Dodano: 29 lis 2012 - 08:31

rozgrzało się i zaczeło przygasać

To jest już jakiś trop. Coś zaczyna szwankować po nabraniu temperatury,czyli jednak...czujnik temperatury? Czujnik nowy i pewnie sprawny na 100%,rezystancja pewnie w normie,ale...ważne jest napięcie jakie widzi sterownik. Wepnij rezystor do wtyczki czujnika,ok 1kOhm czyli ,,zadasz'' sterownikowi temperaturę 40* i się wyjaśni,obroty będą pewnie podwyższone do 800 ale powinny być stabilne,potem ,,zadaj'' mu temperaturę ok.80* czyli rezystor ok470 Ohm-dwa rezystory 1kOhm połączone równolegle.

 

Gdzieś tam kiedyś wyczytałem,że jeżeli sterownik,,widzi'' poprzez czujnik przegrzanie silnika to maksymalnie opóźnia zapłon, a jeżeli to nic nie daje po jakimś czasie robi sobie stan awaryjny zapisany w pamieci żeby oszczędzić silnik i ogranicza moc czyli samochód wtedy,,muli''.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wepnij rezystor do wtyczki czujnika,

Tu więcej danych

Napięcie zasilania (mierzone na stykach B1 i B2 złącza czujnika): 5 V.

Rezystancja:

- przy 20°C: 3060 do 4045 Ω;

- przy 40°C: 1315 do 1600 Ω;

- przy 80°C: 300 do 370 Ω

- przy 90°C: 210 do 270 Ω.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie zasilania (mierzone na stykach B1 i B2 złącza czujnika): 5 V.

;) I tu jest pies pogrzebany,w tym napięciu. U mnie gdzies ginie po drodze i jest zaniżone,po rozgrzaniu silnika gdy rezystancja czujnika spada do 245Ohm sterowniik zamiast 90* ,,widzi'' 120* lub więcej.Po prostu odczytuje za duży spadek tego napięcia i wariuje. Na razie jeżdżę na potencjometrze z rezystorem i sam sobie dozuję,,ssanie'' ;) . Przyjdzie wiosna to dobiorę się do wiązki i uporządkuję to napięcie.Myślę,że kakat3 ma ten sam problem co ja skoro tyle rzeczy już wymieniła,sprawdziła, i nic...poza spadkiem napięcia na czujniku. U mnie niestabilność pracy zaczyna się gdy napięcie na podpiętym czujniku spada poniżej 0,55V.

 

Teraz dopadła mnie taka koncepcja: jest jeden zasilacz 5V w sterowniku który poprzez odpowiednie bloki w sterowniku zasila wszystkie czujniki wymagające 5V.Być może uległ jakiemuś przegrzaniu i ma za małą wydajność żeby obsłużyć wszystkie czujniki i ogólnie podaje zaniżone napięcie na:

-czujnik temperatury płynu

-czujnik temperatury powietrza

-czujnik położenia przepustnicy

-map sensor

Żeby to sprawdzić trzeba odłączyć czujniki i wtedy np. zmierzyć czy napięcie na czujniku temperatury nie podskoczyło. ;)

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A TY w teraz mi podałeś trop ;)

kakat3 sprawdź wtyczkę czujnika

Wtyczka wygląda tak jak w załączniku, "samotny" pin koczy się na liczniku, aby licznik cokolwiek pokazywał czujnik misi być zwarty z masą.

+5V powinno być na tej parze czujników, Te piny kończą się na wtyczce ECU, piny 13 i 73.

wtyczka cz.temp - opis pinów.pdf

244_8.PDF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzyłam. Nie ma napięcia. jest jedynie na styku B2(chyba), gdy dotknełam

czułkiem miernika do karoserii(4,5V), na silniku nic.w tych innych też 0.na różne sposoby

mierzyłam.

Megi po postoju 8 h i po zapaleniu od razu gasła. Jakby nawet

krokowy nie zareagował. Ruszyłam z wypiętą rurką od podciśnienia z obrotami 1200,

gdy się nagrzała, widać było, że masa powróciła, bo wskazówka na zegarach

pokazała temperaturę i nagle obroty skoczyły do 2000. wysiadłam w korku, zatkałam

palcem ssawke od kolektora i nie zgasła. obroty 750, wiec założyłam rurkę na jej miejsce.

potem w korku obserwowałam zachowanie, wskazówka na zegarach do dołu, przygasanie

silnika, potem znów do góry, praca równomierna, potem bujanie i aż pod domem znów

mi zgasła.

Chyba jednak utrata masy. co myślicie? nie miałam, jak podjechac rezystora i kabla kupić, bo korki i bym megę zamęczyła. ale zrobie ten test jeszcze.

tom2125, to wyglada na to, że mamy podobną usterkę...

tak, jak piszecie, jest coś nie tak z napięciem, ale z tym, to ja już do fachowca musze podjechać, żeby posprawdzał.

Edytowane przez kakat3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzyłam.jest jedynie na styku B2(chyba),(4,5V),

Trochę niskie napięcie jak u mnie,sprawdź po zagrzaniu silnika czy napięcie na czujniku nie spada poniżej 0,55V.Czujnik podłączony oczywiście,musisz wkłuć się jakoś w przewody przy nim lub oskrobac lekko.Jeżeli spada napięcie tak nisko to pokombinuj z rezystorem zamiast czujnika na lekko zagrzanym silniku. Ewidentnie wina masy,sprawdź rezystancję między minusem aku a np. silnikiem przy czujniku.

 

Dodano: 29 lis 2012 - 20:59

tom2125, to wyglada na to, że mamy podobną usterkę...

Tylko ja już doszedłem,że u mnie to wina zbyt niskiego napięcia na czujniku i na razie jeżdżę na rezystorze z potencjometrem i jest dobrze ;) . Ale Ty zajmij się w pierwszym rzędzie tą masą. Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wysokości rozrządu, jakby pod silniczkiem krokowym, z tyłu silnika jest plecionka masy silnika, sprawdź ją.

Ale wg. tego co pisze w dokumentacji na pinach B1 I B2 powinno być napięcie +5V, czyli takie napięcie powinno przychodzić z ECU.

Jeżeli nie ma, to gdzieś jest brak "przejścia" To że nie pokazuje temp. na liczniku może być powodem braku masy, ale to, że nie ma tego napięcia na tych dwóch pinach już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzyłam dokładnie na nich, że czułki do środka B1 i B2 i bylo zero, odwrotnie itp. wszelkie kombinacje.

miernik pokazał jedynie w kombinacji (własnie nie pamiętam- może A) jedna czułka(+) w styku a druga(-) na gnieździe amortyzatora dokładnie i wtedy było 4,5V.

jest ta plecionka tam, guba, patrzyłam. mam ją okręcić i przeczyścić?

Okej, więc ja dziś i jutro robie akcję pomiarów, tak jak piszecie. Z różnymi kombinacjami i sie zorientuję.

Ponadto, jakiś czas temu "trykał" jakis przekaźnik- teraz już go nie słyszę. Jak "trykają", to oznacza, że masa ucieka?

Edytowane przez kakat3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!