Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v 106KM - Problem z niskimi obrotami.


Random

Rekomendowane odpowiedzi

to ja takiej krzywdy nie bedę robiła ;) zresztą mam patent na szpilki- kawałek koszulki od kabla,

2 mm idealna, potem ze szpilką na czułek i jest git , sztywna koncówka diagnostyczna ;) przewodzi

idealnie, test na razystorze 1 kOm wychodzi idealnie.

może inni skorzystają zamiast obierać kable ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rcje tom2125, kobiety rzadko kiedy lubią się w takie rzeczy bawić i też gadżety preferują inne.

ja ma takie i takie ;) zawsze pod ręką ;)

a znać, to się nie znam, troche pojęcia mam, jako umysł ścisły. ale lubie samochody i chętnie

zgłębiam tajniki. mam też ograniczone zaufanie do mechaników. bardzo czesto słysze w warsztatach:

"zresztą, co ja pani bedę tłumaczył" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gadżety preferują inne.

ja ma takie i takie ;) zawsze pod ręką ;)

;) haha,..wiem że dojdziesz.... do usterki ;)

 

Dodano: 01 gru 2012 - 09:37

Masz 3 czynności do wykonania w momencie kiedy samochód zacznie swoje fanaberie:

1.Łączysz masę silnika-jeżeli wskazówka zacznie wskazywac prawidłowo mamy potencjalnego winowajcę

2.W tym momencie mierzysz napięcie na czujniku ponieważ sterownik swoją masę ma też połączoną do bloku silnika obok plecionki głównej masy

3.Jeżeli masa już ogarnięta ale silnik jeszcze fiksuje mierzysz napięcie na czujniku po nagrzaniu silnika-jeżeli za niskie,mamy drugą przyczynę

 

Dlatego tak,bo jak pisałem wcześniej przyczyny prawdopodobnie są dwie.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podzielę sie z Wami wynikami pomiarów. Zaznaczam, że megi dziś nie fiksuje.

jak zaczarowana. pomiary na samej wtyczce 4,85V

pomiary na rozgrzanym silniku z wpiętymi szpilkami do przewodów przy wtyczce: 1. 0,82V 2. 0, 79V 3. 0,73V

rezystancja równolegle mierzona 1)10,5 2)10,42 3)10, 33 kOm

pomiary z przerwami ok 1 godz. zawsze na gorącym silniku.

wskazówka ani drgneła, po podłączeniu masy do silnika, oraz tam na dole do masy, która jakby na komputer szła.

zachwanie bez zmian. tryka jakiś przekaźnik za akku czasem.

oraz zauwazyłam, że wentylator nie załącza się na nowym czujniku temp. wcześniej przy takim nagrzaniu

krećił w kółko, nawet przy mrozach. nie moge stwierdzić, jaką ma temp silnik, bo nie ma wskazań.

pojeździłam sporo dziś do testów i ani razu wskazówka się nie podniosła.

 

Dodano: 01 gru 2012 - 14:07

teraz patrze na rezystancję na nagrzanym silniku i coś odwrotnie wyszło...? coś mi nie pasuje

mam też pomiar nr 4. na rozgrzanym 0,82 V i rezystanacja 137 Om to już bardziej pasuje.

 

Dodano: 01 gru 2012 - 14:08

cos chyba z zakresami pomieszałam na mierniku

Edytowane przez kakat3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, może podepnę się i opiszę swój przypadek. Pewnego dnia silniczek odpalał i zaraz gasł, odpalał i gasł. Po wyjęciu silniczka krokowego odpalił i zostawał na wysokich obrotach około 3000. Po przeczyszczeniu silniczka: odciągnąłem tulejkę (jest na sprężynce) i kilkakrotnie czyściłem WD40, wyczyściłem też gniazdo w które wchodzi grzybek i problem ustał. Mam nadzieję że komuś się to przyda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na rozgrzanym 0,82 V i rezystanacja 137 Om to już bardziej pasuje.

Czyli silnik dzisiaj zachowywał się poprawnie jak na złość? 0,82V na rozgrzanym to prawidłowa wartość,musisz niestety poczekać na wystąpienie usterki i wtedy pomiar.Nie może spaść poniżej 0,6V. A co do wskazań temp. to może być coś z połączeniami za deską. Podepnij miernik,na podpiętym czujniku (szpilką ;) )i obserwuj czy napięcie spada w miarę rozgrzewania silnika.Mowa o tym samotnym pinie dającym sygnał na wskaźnik temperatury.Jeżeli zmienia się płynnie a wskazówka stoi na,,0'' to znaczy,że jednak połączenia przy wskaźniku albo sam wskaźnik.

 

A tutaj poglądowo napięcia na czujniku temp.płynu

post-47116-0-89232000-1354368366_thumb.jpg

 

Dodano: 01 gru 2012 - 14:43

tryka jakiś przekaźnik za akku czasem.

Za aku chyba nie ma żadnego,może trykać kończąca się zębatka silniczka klapki recyrkulacji powietrza

 

Wskaźnik temp. do sprawdzenia,ale chyba też nie obejdzie się bez wyjęcia aku i zajrzenia do tych bezpieczników za nim..wiem,masakra dla Ciebie!..ale to ostatnie ogniwo do sprawdzenia.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie tryka w pewnym zakresie obrotów też coś niby za aku. Już nawet myślałem, że tryka zawór w silniku, ale nie było to metaliczne trykanie tylko takie typu kartonik po szprychach koła rowerowego. ;) Zrobiłem więc małe dochodzenie i okazało się, że to tryka zaworek w tym pochłaniaczu par paliwa (czy jak to tam się zowie? ;)). Czy ktoś potrafi powiedzieć czemu to tak tryka? ;)

Dodam, że też borykam się z problemem obrotów na biegu jałowym i silnik mi lekko poszarpuje w tym czasie.

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) Na wolnych nie słyszę a w czasie jazdy tym bardziej,ale chyba działa.Jak Ci przeszkadza to odepnij wtyczkę a przewód idący z baku wpuść pod podwozie..te opary to tylko odpowietrzenie zbiornika nie mające wpływu na pracę silnika.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się nad tym żeby to odłączyć, ale trykanie nie jest w sumie uciążliwe więc dam sobie spokój. Swoją drogą szkoda, że nie mieszkamy bliżej siebie, bo bym wprosił się do Ciebie na sprawdzenie mojego motoru pod kątem działania czujników. Bo o ile z mechaniki jakoś sobie radzę, to te wszystkie rezystory, tyrystory i inne przekaźniki po prostu mnie przerażają. ;) A od czasu, gdy podjąłem się ambitnego planu samodzielnego założenia dodatkowego sterownika centralnego zamka i upaliłem kawałek komputera (modułu BSI w Citroenie Picasso), to tym bardziej się boję. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie mojego motoru pod kątem działania czujników.

Przecież działa poprawnie. A swoją drogą,uważam że dzisiejsze samochody są może trochę ekologiczniejsze ale niebezpieczne..czy kiedykolwiek zgasł komuś nagle przy wyprzedzaniu bo sterownik albo czujnik położenia wału padł?..nie..(mi tak, i śmierć w oczach normalnie)..a czy kiedykolwiek komuś kiedyś falowały obroty itp?..nie..a czy kiedykolwiek...?..takich,,a czy kiedykolwiek'' jest mnósto a wszystko dlatego żeby oszczędzić parę mg CO2 emisji..jedna krowa potrafi więcej,,wydzielić'' ;) nie wspomnę już o światłach w dzień..niby to tylko ok.200ml Pb na 100km ale biorąc codziennie pare mln pojazdów daje to wydalanie setek tysięcy ton CO2 miesięcznie niepotrzebnie. Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby działa normalnie ten mój pierdziołek, bo i moc w całym zakresie obrotów ma i spalanie niskie, ale to szarpanie na wolnych obrotach strasznie mnie wkurza. Widziałem, że Tobie jako jednemu z nielicznych tutaj ;) udało się z tym skutecznie zawalczyć. No i dlatego napisałem, że gdybym miał do Ciebie bliżej, to bym podjechał żebyś rzucił okiem (a może raczej miernikiem ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Szarpie tylko na wolnych,na ciepłym?

2. Szarpie na zimnym i ciepłym na wolnych?

3. Szarpie dopiero po nagrzaniu?

Jeżeli Nr.2 to cos z mieszanką-wtrysk nie ,,nadąża'' za otwarciem przepustnicy..złe wskazania czujnika położenie przepustnicy

 

Jeżeli Nr.1 i 3 to wypróbuj sposób z rezystorem żeby sie upewnić.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!