Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła dzienne


Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że było wiele tematów, a jeszcze więcej odpowiedzi ale nurtuje mnie odpowiedź na pytanie odnośnie podłączenia, którego nie znalazłem na forum. Mianowicie, chodzi mi o automatyczne wyłączanie świateł dziennych. Zgodnie z przepisami światła do jazdy dziennej powinny się wyłączyć po włączneiu świateł mijania, zauważyłem jednak, że wielu z Was podłącza przewód od automatycznego wyłączania do świateł pozycyjnych. Czy takie podłączenie jest prawidłowe? Czy na np. SKP albo z niebieskimi w razie kontroli jest wszystko w porządku? Jest przepis, który stanowiłby, że nie mogą świecić się światła do jazdy dziennej łącznie ze światłami pozycyjnymi?

Edytowane przez Spike96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisy prawne w Polsce (wyciąg)

 

Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.

Światła dzienne muszą być zainstalowane:

Symetrycznie względem osi pojazdu

Na równej wysokości

Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm

Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm

Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego

Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

 

Powinno to rozwiać wszelkie wątpliwości jeśli chodzi o podłączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno to rozwiać wszelkie wątpliwości

Jedynie od strony przepisów. Z 1 posta w temacie wynika, że pytający te przepisy zna i właśnie dlatego dopytuje jak rozwiązana jest sprawa automatycznego gaszenia dziennych, gdy włącza się mijania.

Tego niestety przepisy nie wyjaśniają.

Spike96 właśnie po to jest ten jeden przewód pod pozycyjne podłączany, by po włączeniu mijania, a tym samym pozycyjnych, dzienne się wyłączyły. jest to realizowane w układzie w samych lampach dziennych, który wyczuwając zasilanie w tym przewodzie gasi dzienne.

Tu należy zwrócić uwagę, na nowy pomysł producentów tych lamp, gdzie takie zasilanie z pozycyjnych tylko przygasza dzienne, robiąc z nich dodatkowe pozycyjne, świecące razem z fabrycznymi pozycyjnymi, mijania czy drogowymi.

Tu nie wiadomo jak to zostanie zinterpretowane przez SKP i kontrole drogowe.

Na lampach musi być oznaczenie, że to dzienne i pozycyjne, to pewne ale czy zdublowane pozycyjne w osobówce są dopuszczone, to już trzeba w dalszej części przepisów poszukać.

dodano

W KD nie chciało mi się szukać, a Wiki podpowiada to co tu wkleiłem:

http://megane.com.pl/topic/32397-swiatla-do-jazdy-dziennej/page__view__findpost__p__291192

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi jedynie tylko czy dzienne nie kolidują z pozycyjnymi. Bo nie wiem czy podłączyć pod mijania czy pozycyjne. Znalazłem też zapis o światłach przeciwmgłowych(też światła dzienne muszą się wtedy wyłączać) i o światłach drogowych(jeżeli tylko komuś "mrugamy" długimi to dzienne mają świecić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kolidują tylko współpracują, to one gaszą dzienne

Dlatego podłączasz to pod pozycyjne, a nie mijania, przeciwmgłowe, czy drogowe. Pozycyjne przednie świecą, by świeciły tylne, (ten sam obwód co postojowe) ale włączają się samoczynnie z mijania. Te światła w zasadzie świecą ze wszystkimi, więc jak te pozostałe zapalamy i dzienne powinny gasnąć, to właśnie z nich należy sygnał do gaszenia dziennych pobierać.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zgodnie z przepisami dzienne gasną gdy włączę mijania, natomiast jeżeli włączę postojowe i z nich wezmę sygnał na wyłączenie to dzienne zgasną mimo, że mijania nie zostały jeszcze włączone. O to mi właśnie chodzi. Na chłopski rozum to wyłączą się zbyt wcześnie bo powinny ze światłami mijania a nie ze światłami pozycyjnymi. Więc gdzie lepiej?

Temat do zamknięcia.

Edytowane przez Spike96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wiele kombinujesz. Podłącz do pozycyjnych a tylko przełączaj szybciej gałkę przy zapalaniu mijania, za ten ułamek sekundy zwłoki w czasie przełączania, mandatu nie zapłacisz.

Jeśli uważasz inaczej, zrób jak uważasz i sprawdź czy jest tak jak być powinno, czy dzienne gasną przy przeciwmgłowych i drogowych.

Jedna taka próba będzie dużo bardziej owocna jak jeszcze 3 strony tłumaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Może odgrzewam kotleta ale wg najnowszych przepisów światła dzienne nie mogą się świecić razem z pozycyjnymi, więc podłączając pod postojówki unikniesz tłumaczenia policji, że te nowe przepisy dotyczą tylko nowych samochodów, a Twój taki nie jest i mogą działać z pozycjami...

Poza tym podłączając pod światła postojowe masz wszystkie funkcje jakie opisał kolega wyżej: mrugając drogowymi dzienne świecą, a przeciwmgielne działają tylko z mijania, a mijania razem z postojowymi, więc dzienne zgasną po włączeniu postojowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przeciwmgielne działają tylko z mijania

Nieprawda, przeciwmgłowe działają i BEZ mijania ale za to zawsze z pozycyjnymi (pozycyjne w czasie pracy silnika, postojowe na oddzielnej pozycji wyłącznika i bez włączonej stacyjki ale te same zarówki)

Gdyby przeciwmgłowe działały tylko z mijania w wielu przypadkach nie miałoby sensu ich włączać. Mijania i tak tworzyłyby białą ścianę przed autem. Właśnie z tego powodu jest możliwość zapalić je bez świateł mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Może z innej beczki ale poszukuje świateł do jazdy w dzień właśnie dla tego modelu. Głównie chodzi o to gdzie to zamontować zgodnie z przepisami. Może ktoś się podzielić jakimiś fotkami lub linkiem do forum gdzie to było. Szukam i szukam i odpowiedniego tematu nie mogę znaleźć (ale admin wie lepiej). Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ten widziałem głównie zależy mi na sposobie montażu (gdzie je umocować) najlepiej jak by były fotki osób które już mają coś takiego zamontowane :) dodam tylko że nie interesują mnie światła okrągłe bo mam halogeny ;p

Edytowane przez Gruby123456
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!