Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

High power, super flux, HID, zenon... to przecież tylko marketingowy bełkot. Światła mają mieć homologację i tyle. Jak mają, to znaczy, że świecą zgodnie z przepisami. Najsłabsze dzienne są i tak ponad dwa razy jaśniejsze niż dopuszczalna górna granica dla świateł mijania w strefie cienia. Inna sprawa to czy ta homologacja faktycznie jest, czy nie została nabita nielegalnie lub jest na coś innego (np. na światła pozycyjne - 02A) a 00RL jest dopisane gdzieś z boku. Dlatego lepiej wybrać sprawdzony markowy produkt a nie chińskie lampki choinkowe. Za 200 zł. można już kupić porządny zestaw diodowych świateł Philipsa ze sterownikiem. Tradycjonalistom polecam polską firmę Wesem - 32 zł. za lampę to żadne pieniądze, a towar dobrej jakości. Te okrągłe z mocowaniem jak oryginalne halogeny też powinny być w porządku. Mają chyba nawet funkcję ściemniania się do świateł pozycyjnych - fajny bajer. No i przede wszystkim odpada rzeźba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mają chyba nawet funkcję ściemniania się do świateł pozycyjnych - fajny bajer

A poza bajerem ma to umocowanie w przepisach o ilości przednich świateł pozycyjnych w osobówkach, czy tylko kolejny pomysł szalonych projektantów, by napędzić sprzedaż???

Nie chciało mi sie KD przekopywać a Wiki.. podpowiada:

Samochody powinny być wyposażone w dwie białe (lub żółte - niedozwolone od 1.01.2010) lampy pozycyjne przednie (tzn. widoczne z przodu pojazdu) oraz dwie czerwone lampy pozycyjne, widoczne z tyłu pojazdu. Pojazdy samochodowe i przyczepy, których długość (wraz z ewentualnym dyszlem) przekracza 6 metrów, powinny być wyposażone dodatkowo w żółte światła pozycyjne boczne. Światła pozycyjne powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 300 metrów.

Czy na tych dzienno- pozycyjnych jest adnotacja, by z oryginałów żaróweczki wydłubać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, można mieć tylko dwa światła pozycyjne przednie, zatem fabryczne trzeba dezaktywować. Czy jest adnotacja to nie wiem, w markowych zestawach z taką funkcją na pewno. Nieznajomość prawa jest szkodliwa :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, można mieć tylko dwa światła pozycyjne przednie, zatem fabryczne trzeba dezaktywować

Tylko że taka "dezaktywacja" przez wydłubanie fabrycznych pozycyjnych pozbawia auto przednich postojowych, potrzebnych po zmroku.

Dzienne w osłabionej mocy przecież się w tym momencie nie zapalą, bo zasilanie jest PLUSEM po stacyjce. Napięcie z pozycyjnych je tylko przyciemnia.

Wynika z powyższego, że to nie bajer ale właśnie szalony, nieprzemyślany pomysł projektanta i producenta.

Ktoś przekombinował, a przynajmniej nie wziął pod uwagę Polskich przepisów.

Można też czytać, jako maszynka do zarabiania kasy jak kontrole drogowe na ten niuans wpadną.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie może tak to działać. Zasilanie muszą brać one z dwóch niezależnych źródeł - dzienne po zapłonie i pozycyjne z instalacji świateł pozycyjnych. Włączenie pozycyjnych np. przy wyłączonym silniku musi włączać te światła w funkcji świateł pozycyjnych. Zgadzam się, że inaczej byłaby to bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem instrukcji podłączenia ale z tego co tu na forum przeczytałem, także w innych tematach, to nadal są tylko 3 przewody MASA, PLUS PO STACYJCE i zazwyczaj niebieski POD FABRYCZNE POZYCYJNE PRZEDNIE.

Śmiem przypuszczać, że nawet opisu nie zmienili, a tylko zamiast gaśnięcia wstawili układ przyciemniający. (ograniczający moc świecenia diod)

Są gdzieś na forum fotki takich lamp i opis takiego ich świecenia. (a przynajmniej linki do sklepów a tam fotki i dokładny opis. Coś mi się wydaje, że chodziło o PHILIPSY, wyglądem podobne do tych, które wcześniej gasły)

Czyli pułapka....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal są tylko 3 przewody MASA, PLUS PO STACYJCE i zazwyczaj niebieski POD FABRYCZNE POZYCYJNE PRZEDNIE

Gdzie tutaj widzisz problem? Po włączeniu świateł pozycyjnych napięcie pojawia się na (przyjmijmy) niebieskim przewodzie i światła zapalają się w funkcji świateł pozycyjnych. Podanie napięcia na plus po stacyjce włącza je w funkcji świateł dziennych chyba, że na niebieskim wciąż jest napięcie. Proste i nie widzę powodu, dla którego mieliby to zrobić inaczej. Do opisów słownych trzeba podchodzić z dystansem. Słowo "przygasanie" jest tutaj skrótem myślowym, gdyż dla wielu kierowców manetka od świateł ma tylko dwie pozycje: zero - wtedy świecą dzienne; oraz mijania - wtedy dzienne "przygasają" do pozycyjnych. Oczywiście nie wyklucza to i z prawnego punktu widzenia nie może wykluczać użycie tych świateł jako pełnoprawnych świateł pozycyjnych w każdej innej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę problemu. Po pierwsze nie będę tego montował, bo nie jestem zwolennikiem takich dokładanych świateł, a po drugie w razie gdyby było wymagane, to wiem jak to obejść i czym te niedogodności ominąć.

Już lata wstecz miałem dzienne w PF 126 BIS, własnoręcznie zabudowane i według własnego pomysłu, które działały automatycznie według tego przepisu z KD. Wówczas przy słabym alternatorze i małej pojemności aku. miało to sens budować. (choć przepis nakazywał jazdę na światłach w dzień tylko od listopada do marca)

Widzę za to obecnie wiele aut z właśnie takimi ledwo świecącymi dziennymi, równocześnie z mijania i fabrycznymi pozycyjnymi. (4 pozycyjne)

Plus na niebieskim oczywiście się pojawia skoro jest to podłączone według dotychczasowej instrukcji, (nawet po wydłubaniu żarówek) a bez przeróbki zasilania dla fabrycznych pozycyjnych.

To właśnie to napięcie, które wcześniej dzienne gasiło, teraz zmniejsza intensywność ich świecenia.

A czy to miało sens wprowadzać takie zmiany, bajerem zwane, czy tylko niedopatrzenie, to już tylko dywagacje. Musielibyśmy takie lampki zakupić i przebadać sprawę.

Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, a nawet jest wymagane, by o tym wspomnieć, uświadamiając nabywcom możliwość nieprzepisowego posiadania wówczas 4 pozycyjnych przednich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sens montowania dziennych jest jeszcze większy, gdyż współczesne reflektory składają się w całości z plastiku, łącznie z odbłyśnikiem. Wszystko robione jest najniższym kosztem i wystarczy kilka lat świecenia non-stop, aby takie reflektory przestały spełniać swoją rolę - czyli skutecznie oświetlać drogę po zmroku. Można oczywiście winić za to producentów, jednak kierowcy w Europie zachodniej takich problemów nie mają i nie powstają tam jak grzyby po deszczu firmy zajmujące się regeneracją reflektorów. Więc najwyraźniej to u nas jednak jest coś nie tak.

 

A co do robienia z samochodu choinki, to nie jest to w moim stylu i nie rozumiem ludzi zakładających dzienne i świecących je razem z mijania. Jednak zintegrowanie dziennych z przednimi pozycyjnymi uważam za świetny pomysł i z pewnością się to upowszechni, podobnie jak integracja tylnych świateł pozycyjnych i świateł stopu. Już wiele nowych samochodów ma takie rozwiązanie. I to nie tylko w przypadku świateł diodowych, ale również żarówkowych na żarówce P21/5W lub nowszej W21/5W. Dzięki temu przednie światła pozycyjne będą pełnoprawnymi światłami sygnałowymi, a nie tylko żaróweczką W5W wciśniętą na siłę do reflektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie pewnie będę tu teraz skarcony że nie korzystam z szukaj, ale tu było tyle już odpowiedzi i pomysłow a mi chodzi o najprostsze podłączenie lamp dziennych, tzn. czy mógł by mi ktoś krótko opisać jak i gdzie dokładnie to podłączyć w jaki bezpieczik ewentualnie ale w któryn niejscu w stacyjce, mam megane II 2004r 1,4 16v, dodam że jestem laikiem w elektronice dlatego te pytanie.

Z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiej właśnie odpowiedzi się spodziewałem, tylko 3/4 tematu jest tu o sd-2 a to mnie chuba nie interesuje bo chcę podłączyć coś takiego:

http://allegro.pl/okragle-dzienne-led-renault-megane-2-11-2002-2009-i2246851292.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam założone podobne okrągłe lampy u mnie i podięte są tak:

+ do + od stacyjki (podpina się wszystko pod maską)

- do masy akumulator np.

no i kabelek z modułu wpiety w kabelek od świateł postojowych.

Światła działają w nastepujący sposób:

Uruchamiasz zapłon zapalają się światła dzienne (no chyba że zadziała czujnik zmierzchu),zapalasz postojówki lub mijania wyłączają się dzienne.Jeżeli masz opcję automatycznego zapalania się świateł mijania wszystko odbywa się samoczynnie.

Ja osobiście miałem problemy z pierwszymi światłami dziennymi taki że zakłucały radio gdy były zapalone,musiałem kupić inne-więc polecam kupić sprawdzone (w serwisie Renault montują tylko na modułach Philipsa)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem światła do jazdy dziennej firmy Philips Daylight 4 LED i w instrukcji obsługi pisze, że podłączyć do świateł postojowych. Na forum znalazłem informacje mówiące o podłączeniu do świateł postojowych, w innym miejscu do świateł mijania. W związku z tym mam pytanie?

 

1) Jeżeli podłączę tak jak na schemacie do świateł postojowych (załącznik), to jak będą się zachowywały te światła LED przy ustawieniu przy włączonym automatycznym włączaniu świateł w porze wieczornej?

2) Czy lepiej podłączyć je pod światła mijania (jestem za tą opcją) by światła LED zapalały się automatycznie po włączeniu silnika i świeciły przez cały dzień, a w momencie, kiedy czujnik zmierzchu uzna by włączyć światła mijania (przyjdzie zmierzch lub wjadę w tunel) - włączy światła mijania, a wyłączy w ten sposób światła LED?

 

Najprościej. Chodzi mi o to, bym nie musiał się martwić o przełączanie ze świateł LED na mijania mając włączoną funkcję automatyczne włączanie świateł.

 

Dziękuję za wytłumaczenie mi tej sprawy, jak najlepiej podłączyć by cieszyć się w przyszłości tym udogodnieniem.

Pozdrawiam

post-29807-0-49596100-1334523849_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łącz do pozycyjnych jak jest zaleca. Pozycyjne zapalają się równolegle z mijania, drogowymi i przeciwmgielnymi, czyli wówczas jak dzienne muszą być zgaszone. (z powodu pozycyjnych tylnych, podświetlenia konsoli liczników i rejestracji, to ten sam reżim)

Automat świateł zapala mijania i POZYCYJNE, a ich zapalenie gasi dzienne.

Jak zapalasz postojowe, te same żarówki, to dziennych też nie włączysz, raz że nie masz plusa po włączonej stacyjce/ zapłonie a dwa, prąd na tym obwodzie gasi lub blokuje zapalenie dziennych.

W podpowiedzi, żeby je do mijania podłączyć ktoś przekombinował. Nie zgasną wówczas dzienne przy drogowych czy też przeciwmgielnych. (pomijam fakt fabrycznej blokady włączenia od razu drogowych, tak jest w Renówkach. W innych autach, albo starszych może to być dopuszczone, że po włączeniu świateł zapalają się drogowe, jeśli tak jest przełącznik ustawiony)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 22 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!