Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny problem z radiem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum.

 

W mojej megance grandtour mam pewien drobny ale bardzo drażliwy problem.

Radio samochodowe łapie stacje chyba normalnie ( środowisko miejskie więc odbiera bo dobry sygnał), pojawia się problem z poziomem głośności podczas jazdy.

 

 

Odnoszę wrażenie że podczas przyśpieszania radio troszkę ciszej gra (zmiana głośności jest subtelna ale odczuwalna, tak jakby traciło odbiór stereo).

 

Jak już się auto rozpędzi to z powrotem głośność troszkę wzrasta ( wraca do poziomu sprzed przyśpieszania).

 

W poprzednim aucie miałem podobną sytuację jak wjeżdżałem do tunelu - też radio przez chwilkę ciszej grało z racji słabszego zasięgu pod murem.

 

 

Wymieniłem bata ale nic się nie zmieniło, nie wiem czego dalej szukać, macie może jakieś pomysły.

Myślałem że przy rozpędzaniu napięcie troszkę przysiada bo energie pobiera układ wtryskowy etc, albo może słaby alternator, ale sprawdziłem radio na cd i nie ma żadnej różnicy w głośności nawet jak pedał cisnę do końca.

 

Generalnie radio zachowuje się podobnie jak silnik - gdy na 4 biegu gwałtownie wciskam gaz to na chwilę silnik się zamula, bo musi wejść na obroty/ W tym samym czasie mam wrażenie że radio też się zamula, ale nie mam pojęcia dlaczego?

 

1) Macie jakieś pomysły, może jakiś filtr na zasilaniu radia/wzmacniacza antenowego jest uszkodzony i przenosi zakłócenia elektryczne z silnika na radio???

 

2) Może jednak sprawdzić instalację antenową ale kompletnie nie wiem którędy jest przeprowadzony kabel antenowy?

 

 

Pozdrawiam

 

Dodano: 06 kwi 2012 - 22:15

Czytam specyfikacje radia i widzę ze posiada systemy przełączenia do mono oraz wyciszenia wysokich tonów w sytuacji gdy pogarsza się sygnał odbierany przez antenę.

 

Właściwie gdyby na postoju były problemy z odbiorem to sprawa jasna - zakłócenia zasilania radia/wzmacniacza.

 

Panowie, może podpowiecie gdzie w megi ii kombi idzie kabel antenowy, podobno jest tam jakieś złącze po drodze?

 

Dodano: 07 kwi 2012 - 12:46

Kolejny postęp - wyjąłem radio, sprawdziłem kabel antenowy i kabel jest ok ( złącze antenowe w kombi jest w tylnym słupku - w bagażniku po stronie pasażera pod jasną zaślepką)

 

Stwierdziłem że kabel jest ok i przystąpiłem do zamontowania radia spowrotem, i tu się okazują dziwne rzeczy:

 

1) Radio się rozkodowało a przecież go nie odłączałem

 

2) Radio raz chce raz nie chce się włączyć

 

3) Coś lata w środku ( w radiu)

 

Rozebrałem obudowę, a w środku latało sobie 50 eurocentów po płytce pcb.

 

Wyjąłem monetę i radio się normalnie włącza, rozkodowałem na podstawie security code bo nie miałem oryginalnego kodu, nie miałem jednak czasu na przejażdżkę ale jest spora szansa na to że ówa* moneta powodowała problem - poprzedni właściciel lub jego dziecko wrzuciło ją przez otwór na płyty :-).

 

*) ta moneta czyli owa, skoro już chcesz tak napisać

 

Dodano: 08 kwi 2012 - 06:26

radyjko śmiga jest teraz ok, problem taki pozostał ze cd player wyświetla cderr, ale mam zmieniarkę 6cd i hula

 

Dodano: 23 kwi 2012 - 23:13

A jednak to było subiektyne odczucie, radio ma kiepski odbiór stacji, poziom jakości odbioru na postoju 7000, podczas jazdy potrafi skoczyć do 4800 i radio przechodzi w tryb mono, gra ciszej i gorzej - denerwuje mnie to jak cholera

 

macie jakieś pomysły??

 

jak podłączyłem wzmacniacz antenowy to dodatkowo jeszcze szumiało wrrr

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!