Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wady modelu czy tylko mojego egzemplarza?


nasti

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kilka pytań o standardowość pewnych drobiazgów, które mnie wkurzają a może są do usunięcia.

W moim autku są dwa rozwiązania z nieco innej epoki.

1. Kiedy mam włączony kierunkowskaz nie mogę przełączyć świateł mijania na światła drogowe, co w nocy doprowadza mnie do wścieklizny (w nocy wyprzedzam inny wózek i kiedy się zrównujemy on zmienia światła drogowe na mijania, ja żeby włączyć drogowe muszę wyłączyć najpierw kierunkowskaz!!! – dobrze, że biegów nie musze zmieniać z miedzy gazem jak w kultowym Jelczu Ogórku…). Nie mogę nawet mrugnąć długimi przy włączonym kierunkowskazie… Dotychczas korzystałem z kilku francuzów m.in. dwa Peugeoty 406, laguna I, laguna II, Espace IV no i teraz pierwszy egzemplarz z nieco niższej półki – Scenic II. Czy to norma czy u mnie coś jest nie tak z tymi przełącznikami przy kierownicy?

2. Kiedy włączam spryskiwacz to wycieraczki nie czekają aż poleci na nie płyn, tylko od razu ruszą szorując po suchym szkle. Jest to szczególnie widoczne na szybie tylniej, gdzie płyn ląduje na szybie z dużym opóźnieniem. Opóźnienie w załączaniu wycieraczek było już normą w autach z połowy lat 90-tych (P 406 z 1996 r. miał to). Nie da się pracy wycieraczek jakoś przeprogramować?

3. Po odpaleniu auta i pierwszym przekroczeniu ok. 1500-2000 coś się załącza (przypomina to załączenie klimy, ale to nie klima) – czuć, że coś na chwilę obciąża silnik. Co to jest? Dzieje się to zawsze po odpaleniu i pierwszym wprowadzeniu silnika na obroty, w trakcie dalszej jazdy już nie wystepuje…

 

Przy okazji pytanie, z którym zamierzam wystartować do serwisu, ale może ktoś mnie wcześniej oświeci? Scenic II po lifcie - czy da się ustawić autko tak, żeby lusterka składały się automatycznie po zaryglowaniu zamków a nie tylko po przekręceniu gałki od regulacji lusterek (skoro ryglowaniem można domykać okna to może i lusterka mogły by się składać po przytrzymaniu przycisku w karcie lub na drzwiach). To chyba jedyny model Renault gdzie lusterka są uzależnione od drzwi – w lagunie II i espace IV po złożeniu lusterek można drzwiami machać do woli (lusterka są na drzwiach i złożenie ich nie ma nic wspólnego z tym, czy drzwi są otwarte czy też zamknięte).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Dźwignia kierunkowskazów-pozostaje tylko przyzwyczaić się, jeżeli chodzi o wyprzedzanie jak zmienię pas na lewy już wyłączam kierunek bo mam nim zasygnalizowac zamiar a nie potwierdzać w trakcie wyprzedzania, ale każdy jeździ po swojemu.

2. U mnie spryskiwacze działają tak że prawie od razu plują na szybę (w obu egzemplarzach), na tylna najpierw leci płyn, dopiero później rusza wycieraczka. Jednak umiejscowienie dyszy powoduje że wycieraczka siłą rzeczy początkowo pójdzie po częściowo suchej szybie. Może w Twoim ktoś kiedyś grzebał przy pompce?

3. U mnie takiego objawu nie ma, trudno cokoliwek o tym powiedzieć.

4. Lusterek nie da się zaprogramować żeby składały się same przy zamknięciu, robiłem na to podchody i bez jakiejś większej ingerencji tego nie przeskoczysz (taka jest wersja ASO i speców od elektroniki spoza ASO ale wyspecjalizowanych w Renault). Moja metoda to składanie lusterek po otwarciu drzwi, inna sprawa że i tak jak pociągniesz klamkę przy złożonych lusterkach to sie otworzą na moment otwarcia drzwi. Jak dla mnie zaletą jest ich zamocowanie "przed" drzwiami, jest mi tak wygodniej (sa bardziej z przodu), porównując ze Scenikiem III dużo wygodniej.

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Q-rde. Liczyłem chociaż na mały cud. A jak to jest z tymi spryskiwaczami bo tego tematu nigdy nie ruszałem od strony technicznej. Tył ma oddzielną pompkę? Jeśli tak to gdzie jej szukać? U mnie z przodu faktycznie spryskuje prawie natychmiast, ale jak wiadomo „prawie” też robi różnicę. Z tyłu natomiast słyszę, że zaczyna pompować ale nim coś poleci to wycieraczka jest w połowie drogi w jedną stronę – trochę za długo to trwa ale może ten typ tak ma.

(Ps. przy seksie fajnie jest trochę popompować nim poleci, ale w scenie mnie to zupełnie nie bawi a szorowanie na sucho… No comment).

Te światła natomiast uważam za istotne niedociągnięcie – powiedzmy w nocy atakujesz kolumnę aut, załączasz kierunek i ogień, nagle ktoś z kolumny doznaje objawienia i zaczyna się pakować przed ciebie, chcesz mu mrugnąć a tu d..aaa. W Espace mam ksenony i naród się raczej nie wychyla a wręcz ucieka przed autem. No i mrugnąć zawsze mogę, przełączyć na drogowe również z każdej pozycji. Tutaj ktoś poszedł na łatwiznę albo po kosztach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1- też mnie drażni, przypuszczałem, że zaczyna się kocić manetka i będzie nowa, czytając doszedłem do wniosku, że jest sprawna.

2- rożnie z tym bywa, czasami po dłuższym nieużywaniu spryskiwacza, wycieraczki polecą po suchej szybie. Startują zresztą i tak z suchego miejsca. Przymierzam się do podmiany na mgłowe z najnowszego kangura.

3- nie mam pojęcia co to jest, po odpaleniu na zimnym silniku, garaż opuszczam zazwyczaj na 1 biegu i wolnych obrotach. 1500 - 2000 przekraczam dopiero w czasie jazdy, a to jest ponad 80 metrów i kilka minut od garażu, do tego miejsca to dojazd do głównej to też prawie bez gazu i max. na 2 biegu. Wtedy, jeśli jest chłodno, a klimatronik ustawiony na 22 stopnie, to włączają się w ten sposób grzałki elektryczne w nawiewie. Nie wiem czy ze względu na Twój silnik takie u siebie posiadasz. Warto się dowiedzieć.

4- lusterka tak się zachowują z powodu ich mocowania przed drzwiami. Muszą się otworzyć by drzwiom nie przeszkadzały.

Zastanawiałem się nad możliwością przerobienia tego, by składały się z zamkiem centralnym albo z domykaniem szyb. Jest to możliwe nawet według opisu na tym forum dla meganki II. Doszedłem jednak do wniosku, że na razie brak mi Veny by to przerabiać. Poza tym obawiam się, że mając przełącznik ustawiony w dodatkowej pozycji AUTO (lub dodatkowy przełącznik) lusterka pozamykają się w czasie jazdy gdy zaskakuje automatyczne ryglowanie zamków. (czy też z przycisku na konsoli)

Z powyższych powodów projekt na razie odłożony, na bliżej nieokreśloną przyszłość.

Na razie, fabryczne pokrętło przestawiam na składanie, jak wysiadam i drzwi mam otwarte.

 

Dodano: 12 kwi 2012 - 23:48

Tył ma oddzielną pompkę? Jeśli tak to gdzie jej szukać?

Pompka jedna na zbiorniczku a gdzie leci załatwia zmiana kierunku obrotów pompki.

Można poprawić wstawiając dodatkowy zaworek zwrotny na przewodzie do tyłu.

No i mrugnąć zawsze mogę, przełączyć na drogowe również z każdej pozycji.

Masz wobec tego możliwość porównać same lewe manetki z ESACE-a i sceniola. Może da się podmienić i poprawić fabrykę

W Allegrowie dla espace widzę tylko takie jak mam w starszym sceniolu.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to coś załącza się niezależnie od pogody (lato/zima), niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny i nie zależnie od klimy (testowałem wyłączając w klimatronie „A/C” albo odpalając latem Klimę zaraz po uruchomieniu – auto się schładzało czyli Klima załączała się zaraz po odpaleniu, ruszam i czuje, że po wejściu na obroty znowu coś się załączyło). Załącza się to zawsze po odpaleniu i wejściu na obroty i jest dla mnie dużą zagadką.

 

Co do lusterek to ogólnie się zgadzam poza jednym – jeżeli miałyby się składać po przytrzymaniu przycisku czyli razem z domykaniem szyb to fakt blokowania zamków po ruszeniu auta nie powinien mieć znaczenia – jak ruszasz i zamki się automatycznie blokują to nie oznacza to że szyby także się domykają, lusterka zatem tak jak szyby powinny reagować wyłącznie na komendę „zewnętrzną”. Ale to gdybanie – jeżeli nie da się tego zrobić z poziomu komputera (myślałem że to można zaprogramować) to nie zamierzam zbyt wiele kombinować. Ciekawe tylko, że w innych autach z multipleksem można takie funkcje aktywować w serwisie (podobno tak było w pierwszych cytrynach C5, tych po lifcie – przed nie jestem pewien). Serwis programował i done.

 

Manetek nie da się podmienić – te z Espace IV i laguny II przynajmniej z wyglądu i funkcji sa takie same jak … w lagunie I (oczywiście z tą różnica że są przystosowane do multiplexu). Są dużo dłuższe i bardziej masywne niż te w scenicu II. Ich praca jest dużo pewniejsza i mniej „gumowa” niż w scenie. Dodatkowo w scenicu jest szersza kolumna kierownicza, po przekładce powstał by jakiś dziwolong a na dźwigniach można by wieszać pranie…

 

Skwituję ulubionym stwierdzeniem serwisantów - ten typ tak ma...

Edytowane przez nasti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli miałyby się składać po przytrzymaniu przycisku czyli razem z domykaniem szyb to fakt blokowania zamków po ruszeniu auta nie powinien mieć znaczenia – jak ruszasz i zamki się automatycznie blokują to nie oznacza to że szyby także się domykają, lusterka zatem tak jak szyby powinny reagować wyłącznie na komendę „zewnętrzną”.

Nie, nie tu albo od zamków albo po dwukliku w zamykanie na karcie, tak jak domykamy szyby.

Ta druga opcja jest możliwa do podłączenia by się lusterka składały. Ze zdalnym otwieraniem jednak byłby problem, bo karta takiej opcji nie posiada. Tu i tak trzeba by ingerować w układ otwierania centralnych zamków. ( HF, może 3 przycisk na karcie, do odblokowania klapy bagażnika)

Koncepcję mam jednak ochoty do eksperymentów brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się wypowiedzieć jedynie co do spryskiwania szyb w ogóle. Pompkę wymianiałem jakieś 1.5 roku temu i znajduje się ona po prawej stronie przedniego zderzaka. Jako że do tyłu jest daleka droga to zanim pójdzie płyn na szybę muszą się przewody nim napełnić - sądzę iż jeżeli nie używamy za często spryskiwania tylnej szyby ten płyn po prostu spływa bo jak tłumaczyć tak długi czas od momentu naciśnięcia dźwigni to czasu reakcji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nasti odnośnie ad 1. sprawdzałem przed chwilą, u mnie przy włączonym kierunkowskazie można ze światłami wyczyniać "cuda". Położenie dźwigni kierunkowskazu nie ma najmniejszego wpływu na działanie przełącznika świateł. Przełącza mijania-drogowe, można mrugnąć długimi przy działającym kierunku.

Może coś z przełącznikiem?

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) do przewodu na tył spryskiwacza można włączyć zaworek zwrotny - może pomoże przed cofaniem się płynu.

mam założone spryskiwacze mgłowe i teraz po włączeniu sprysków pryska wszędzie na szybę, a nie leje w jedno miejsce. wycieraczka zaczyna więc pracę prawie na mokrej szybie.

 

3) może to jakieś ogrzewanie kabiny się włącza lub grzałki z płynu chłodniczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że w wersjach skandynawskich, nie wnikam w detale, (nawet 2 jaskółki nie czynią wiosny) jednakże zazwyczaj tego nie było seryjnie, a już na pewno nie w S II Ph II, którego dotyczy temat. (przypuszczam, że nawet elektryczne grzałki powietrza w nawiewie przy tym silniku będą czymś mało albo wręcz niespotykanym) Info o grzałkach cieczy chłodzącej w tym przypadku niepotrzebnie wprowadza zamęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie ad 1. sprawdzałem przed chwilą, u mnie przy włączonym kierunkowskazie można ze światłami wyczyniać "cuda". Położenie dźwigni kierunkowskazu nie ma najmniejszego wpływu na działanie przełącznika świateł. Przełącza mijania-drogowe, można mrugnąć długimi przy działającym kierunku.

 

No to jest jakaś nadzieja - czy ktoś jest jeszcze w stanie potwierdzić, że u niego tez to działa (przełączanie na długie przy załączonym kierunku)???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę ciężko wchodzi

No właśnie to ciężkie wchodzenie zaliczyłem jako uciążliwość. Trzeba zdecydowanie mocniej podciągnąć jak w pozycji zerowej. (bez włączonego kierunku) Ponadto, ten opór jest taki, jakby jakaś zapadka się w przełączniku blokowała i miała zostać złamana. Nie wydaje mi się to naturalne i normalne w działaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!