Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
JacekP

Megane II phI Silnik wycieraczek

Recommended Posts

Posiadam Megane dCi, w czasie deszczu wycieraczki po około 50-100 kilometrach przestają działać (chodzą coraz wolniej i w końcu trzeba je poruszać żeby działały). Serwis już czyścił mechanizm, problem nie ustał. Sugerują wymianę silnika wycieraczek. Na alledrogo znalazłem parę ofert z rocznika 2004, zastanawiam się czy będzie dobry do mojego auta 2003 przed zmianami (wiosna) ?

 

Ewentualnie może zasugerujecie inne posunięcie?

 

Z góry dzięki.

 

edycja: link to aukcji która mnie interesuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A widziałeś na czym polegało to czyszczenie? Ja też miałem ten problem i najpierw potraktowałem mechanizm WD40 i pomogło, na kilka dni niestety. Dopiero jak rozebrałem cały mechanizm wyczyściłem sworznie na nowo smar itd. i od tej chwili jest OK! To jest typowa usterka megi II. Na forum było opisywane już kilka razy, poczytaj sobie. Ja bym był ostrożny z zakupem silnika, przecież działa a silnik elektryczny na mocy nie traci. Poprostu ma opór na mechanizmie i stąd wolna praca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

 

Silnik owszem mocy nie traci ale się zatrzymuje.

 

Mechanizm miałem czyszczony dwukrotnie, za pierwszym razem w Radomiu w marnym serwisie (podziałało miesiąc) po czym się zatarły znowu.

 

Za drugim razem w Warszawie, minęło jak do tej pory 2 tygodnie i słabną tylko gdy jest wilgotno. Goście z serwisu w Warszawie dowiedzieli się o pierwszym czyszczeniu po robocie i stwierdzili, że na ich oko to praktycznie nie było czyszczone.

 

W Radomiu wymontowali też i sprawdzili silnik, stwierdzili, że jest ok (nie wierzę im). W Warszawie stwierdzili, że zabezpieczenie silnika przed wilgocią szwankuje.

 

Czytałem tu na forum wszystkie możliwe tematy dotyczące złej pracy wycieraczek przednich, zapewniam Cię.

 

W dalszym ciągu proszę o opinię, czy silnik wycieraczek zmieniał się po 2003 roku, w serwisie mówią, że to ten sam, ale skoro piórka są inne dla wersji po liftingu to spodziewam się różnych ciekawostek.

 

Zawsze jak okaże się, że to nie silnik, mogę go odsprzedać, nie straci na wartości w ciągu dwóch tygodni, prawda?

 

W Radomiu sugerowali, że to może zestaw przełączników przy kierownicy szwankuje (zły styk elektryczny). Macie jakieś opinie na ten temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz odpiąć silnik i podać zasilanie bezpośrednio i wtedy będziesz miał pewność czy silnik czy przełączniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię. Próbowałem, silnik w ten sposób działa tylko że... No właśnie nie robiłem tego w deszczu. Uważam, że bez pojeżdżenia parę dni w różnych warunkach atmosferycznych nie sprawdzę czy wszystko jest ok z dowolnym silniczkiem wycieraczek (moim obecnym czy zamiennym...)

 

Czyli to nie jest raczej ten zestaw przełączników?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JacekP, Czy już rozbierałeś ten silnik i widziałeś jaki kolor mają zwoje na wirniku? Może faktycznie masz "przebicie" na uzwojeniu. Ja bym dał przewinąć u dobrego elekrtyka, tj. ok 50zł. Da dobry jakościowo drut i zabezpiczy dodatkowo przed wilgocią. Miałem podobny problem w tylnej. Zrobiłem tak jak napisałem i działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, silnika nie rozbierałem; Dobry pomysł, tylko teraz znaleźć dobrego elektryka ;) Dzięki!

 

btw, naprawiałeś sam usterkę w aucie na gwarancji? (masz napisane scenic 2006...)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie to za czasów jak miałem megane kombi, ale działa do teraz. Za używany cały machanizm "śpiewali" 180zł i to z 1999 a ja potrzebowałem 2001. Różnią się trybem pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mnie też martwi czy jak kupię to będzie pasować... Spróbuje najpierw znaleźć magika od zwojów ;)

 

[ Dodano: 2008-01-23, 12:30 ]

Założony mam silnik produkcji 2005 i działa już 4 miesiące bez problemów. Koszt: 200 zł na alledrogo + przesyłka + wymiana (chyba 150 zł).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy już rozbierałeś ten silnik i widziałeś jaki kolor mają zwoje na wirniku?

 

Te silniczki się w ogóle rozbieralne ?

Bo czeka mnie czyszczenie komutatora itp. bo się podwiesza czasami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś jestem po naprawie awarii identyko jak twoja. Nie byla to wina silnika tylko zatartych sworzni tych bolcow które poruszają ramionami.

Pomogło smiga ale .... sam mam problem teraz jak zalozylem caly mechanizm z powrotem wycieraczki kończą cykl na gorze a nie na dole kto wie co to moze byc ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

:) Witaj w klubie.

Źle ustawiłeś ośkę silnika w stosunku do ramion. Musisz to jeszcze raz rozebrać i odpowiednio ustawić. Nie pamiętam dokładnie w którą stronę trzeba obracać. Wymontuj cały mechanizm, odkręć śrubę na mimośrodzie i obracaj ośką silnika, musi być lekko przykręcona śruba, żeby ośka się nie ślizgała. Ja po prostu położyłem mechanizm na silniku i włączałem I cykl, i obserwowałem gdzie się zatrzymują. Szło mi to opornie, zajęło mi to jakąś godzinę :), ale w końcu ustawiłem jak powinno być. Dłubania było co trochę.

Przyda się druga osoba, choćby dzieciak, który na polecenie włączałby wycieraczki.

Popełniłeś prawdopodobnie ten sam błąd, nie zaznaczyłeś pierwotnego ustawienia. :)

Chodzi o poprawne ustawienie zaznaczonych elementów w stosunku do ośki silnika.

wycieraczkiulu.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inny problem. Mianowicie po odpaleniu silnika wycieraczki mimo, iż są wyłączone na siłę próbują się podnieść. W kabinie od razu zaczyna być wyczuwalny swąd spalenizny. Co to może być? Silnik się ma zwarcie? Czy coś innego? Jakieś propozycje? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, LukaszS. napisał:

Czy coś innego? Jakieś propozycje? 

Jak długo masz ten samochód?

Kiedy to zauważyłeś?

Czy ktoś*naprawiał* mechanizm?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 25.02.2018 o 14:00, jabrze napisał:

Czy ktoś*naprawiał* mechanizm?

hej sprawa okazał się być błacha. silniczek zlany i zamarzł. rozmroziłem go i wysuszyłem i po sprawie.

Edytowano przez LukaszS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...