Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaryjne otwieranie zamka Scenic IphII


Rekomendowane odpowiedzi

Pisałem o moim problemie (wyładowany akumulator, brak możliwości otworzenia pilotem), ale temat został zamknięty. Zamek pokrywy silnika w Scenicu 2001r. został otworzony od spodu poprzez mocne szarpnięcie za linkę. Akumulator właśnie się ładuje. Moje pytanie dotyczy jednak awaryjnego otwierania drzwi kluczykiem. Jak to funkcjonować powinno? W drzwiach pasażera kluczyk w zamek wchodzi do połowy, nie wiem, czy poprzedni właściciel nie wymieniał zamka lub stacyjki, a może zamek ten używany był bardzo, bardzo dawno. Napsikałem WD40, na razie bez efektu. Zamek drzwi kierowcy "przyjmuje" kluczyk w całości. Wielokrotnie dzisiaj próbowałęm obrócić tym zamkiem (wkładką). Udało mi się dwa razy w odstępie paru godzin i tylko w prawo (zgodnie ze wskazówkami zegara). Nie otwiera to jednam drzwi, a obrót był prawie bez oporu. W przeciwna strone jednak mi sie nie udało. Też napsikałem WD40 i na razie bez efektu. Czy ktoś może opisać, na czym polega to awaryjne otwieranie kluczykiem? W która strone należy kręcić kluczykiem? Czy powinien być pełny obrót, czy np. ćwiartka obrotu, czy powinien byc wyczuwalny opór? Za wszelką pomoc z góry dziękuję, bo pytam na przyszłość dla siebie i dla innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż poszedłem i sprawdziłem ;-)

Klucz wchodzi cały, przekręcając go w stronę przodu samochodu (niezależnie od strony auta: kierowca, pasażer) o kąt ok. 75 stopni następuje otwarcie drzwi. Po otwarciu, kluczyk powraca do pozycji pionowej. Zamknięcie samochodu następuje po przekręceniu kluczyka w kierunku tyłu samochodu o ten sam kąt (na pewno nie jest to pełne 90 stopni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po Waszych wpisach dochodzę do wniosku, że mam zepsute poprzez "zastanie" oba zamki drzwiowe (WD40 nic nie pomogło) albo poprzedni właściciel wymienił zamki i miał dodatkowy kluczyk do nich, którego mi nie przekazał, bo np. go zgubił. Pozostaje mi naprawa. Czy ktoś z Was to robił? Chodzi mi o to, czy da się wymienić zamki (wkładki) w ten sposób, że będę miał dodatkowy kluczyk do drzwi 9w razie czego), a na codzień będę się posługiował posiadanym kluczyko-pilotem? Jaki jest orientacyjny koszt wymiany zamków drzwiowych bez zmiany stacyjki i bez zmiany kluczyka z immobiliserem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, czy da się wymienić zamki (wkładki) w ten sposób, że będę miał dodatkowy kluczyk do drzwi 9w razie czego), a na codzień będę się posługiował posiadanym kluczyko-pilotem? Jaki jest orientacyjny koszt wymiany zamków drzwiowych bez zmiany stacyjki i bez zmiany kluczyka z immobiliserem?

Jest to możliwe, a przy takich założeniach koszt nie powinien być wysoki, ponieważ nie potrzebujesz kompletu i nie ma potrzeby ingerencji w IMMO. Zmieniasz tylko elementy mechaniczne zamków. Jedyna upierdliwość to dodatkowy kluczyk, wielkości tego co teraz masz do stacyjki i sterowania centralnym ale jeśli to będzie tylko awaryjne otwieranie, to można dorobić coś mniejszego, a nawet poszukać w punktach dorabiania kluczy takiego z mniejszą obudową lub samej obudowy i tylko sam grot przełożyć, nawet bez dorabiania nowego kluczyka.

Ja bym jednak jeszcze powalczył z tymi wkładkami które masz. Czasami i WD potrzebuje trochę czasu by się "przegryźć"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że kluczyk jest prawidłowy, w innym przypadku nie mógłbyś wykonać obrotu. Sam mam możliwość porównania między meganką i scenicem i kluczyk włożyć można, ale nie ma możliwości, żeby go obrócić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamek z kluczyka w naszych scenikach otwiera tylko jedne drzwi?

Czym prysnąć do środka. Tak na wszelki wypadek. WD czy coś innego?

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamek z kluczyka w naszych scenikach otwiera tylko jedne drzwi?

A co myślałeś, że to Mercedes???

To tylko franca.....

To oczywiście był żart, pomimo tej niedogodności sceniola na merola bym nie zamienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem franca. Hehhh. Mam sąsiada który ciagle zachwala jakie to dobre niemieckie auta. Jak mu wyjaściłem co się najczęściej psuje we francach(wiadomo pare rzeczy od Niemca jest)to przestał opowiadać jaka to jest niedościgniona niemiecka myśl technologiczna. Chłopina niby obyty ze światem, ale myślał że jak niemieckie auto to znaczy że od śrubki do śrubki robiła je Helga z Helmutem <piwko> i analogicznie w przypadku francuzów i innych aut..... Kiedyś myślał, że jak radio Sony to na 100% robione przez Japończyka.

Co do tematu to zapytałem dla pewności. W sumie mogłoby być tak, że otwieramy z pilota, ale również z kluczyka(tak jak w zwykłym centralu)

Wiadomo, bez prądu to tylko jedne drzwi :)

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by podmienić siłowniki albo dobudować równolegle drugą centralkę tak działającą ale co Ci to da???

Jak masz prąd to wygodniej z przycisku z kluczyka otwierać na podczerwień czy radiowo, jak grot w zamek wciskać i przekręcać. A jak prądu brak, to i tak ten nadrzędny i podrzędne zamki nie zadziałają. Otworzysz tylko jedne drzwi.

Grunt to tylko pamiętać by czasami z kluczyka profilaktycznie dla zdrowia zamków otworzyć.. I od czasu do czasu WD albo odmrażacza do zamków wtrysnąć.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!