Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

skąd silnik wie kiedy dać gazu?


Gość picior

Rekomendowane odpowiedzi

Gość picior

Witam

 

Wiadomo mi jest, że podczas zjazdu ze wzniesienia na biegu silnik czy też komputer sterującyodcina dopływ paliwa. Widzę to na wskazaniu "bieżace spalanie L/100km". Kiedy auto zjedzie ze wzniesienia na równą drogę i za nadto zwolni -przynajmniej mój- silnik dostaje porcje paliwa na tyle , że nie pozwala sobie zgasnąć. Ta zasada działa u mnie na każdym biegu, oczywiście na 4 i 5tym ma problem z jazdą i się "zadusza". Pytanie brzmi : jakie dane pobiera komputer silnika i kiedy decyduje o otwarciu wtrysku?

 

Mam wrażenie, że w moim aucie -meganeI ph2- robi to za szybko. Czasem nawet sam rozpedza auto do osiągnięcia 3,5 tys obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie brzmi : jakie dane pobiera komputer silnika i kiedy decyduje o otwarciu wtrysku?

Z moich obserwacji o tym kiedy komp decyduje o rozpoczęciu dawkowania paliwa decydują obroty silnika, a konkretnie jak spadną poniżej określonej wielkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zasady to komputer tak steruje dawką paliwa (oczywiście przy nodze zdjętej z gazu) by rozgrzany silnik utrzymywał obroty zbliżone do obrotów biegu jałowego, niezależnie czy ma pod górkę czy po spadku. Przynajmniej tak było w każdym z moich samochodów. Te 3,5k obrotów to jakaś nieprawidłowośc, może coś z pedałem gazu lub krokowcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile razy czytałem o CUT-OFF tyle razy było podawane jedno kryterium: obroty silnika, poniże której paliwo znów jest podawane. Ale nie wykluczam, że i inne parametry brane są pod uwagę. Wg. mnie chyba zimą po zapaleniu, gdy silnik chodzi na "ssaniu" system nie odcina paliwa tylko ciągle podaje minimalną porcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość picior

Widzę, że nikt nie pali się z odpowiedzią :)

Do poczytania

Niestety lektura o czujnikach, nie odkryła przede mną tajemnicy, ale faktycznie nie pomyślalem o najprostszym. Jutro sprawdzę. Tu nie może działać silnik krokowy bo on steruje tylko powietrzem. Chyba rzeczywiście silnik pilnuje, aby obroty nie spadły poniżej tych minimum tj. około 750 i kiedy koła z rozpędu auta, kręcą silnikiem zbyt wolno to otwierają się wtryskiwacze. Ciekawi mnie czy auta na gaźniku też tak mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie czy auta na gaźniku też tak mają.

Mają. Zapewne nie wszystkie. Np. duży fiat nie miał, ale maluch w późniejszych latach miał elektrodyszę sterowaną blokującą dopływ paliwa. Także Tico.

Cytat dot. maluchów: "Elektrozawór w ELXach TOWNach i HE jest tak sterowany że podczas gdy przepustnica jest zamknięta (gaz nie wciśnięty) odcina on dopływ paliwa do cylindrów - czyli dokładnie tak samo jak w samochodach z wtryskiem."

Jednak czy był czy nie był elektrozawór - maluch zawsze palił tyle samo... czyli duuużo. :)

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W maluchach (i nie tylko) elektrozawór miał inną rolę.Zamontowano go po to aby silnik po wyłączeniu stacyjki zatrzymał się natychmiast.Był zasilany tylko przez stacyjkę.(Brak jakiegokolwiek sterownika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel - wg mnie się mylisz. W ostatnich wersjach malucha był moduł elektroniczny, który spełniał funckcje CUT-OFF. Naprawde zajdziesz na ten temat wiele info szkoda, żeby się powielał. Oczywiście wyłączajac zapłon, przestajesz podawać zasilanie na dyszę, która sie zamyka przy okazji powudjąc brak zasilania paliwem na dyszę wolnych obrotów. Ale tylko przy okazji - efekt "uboczny" jej zainstalowania. Całe życie maluchy (i inne gaźnikowe choćby DF125p) tego nie miały i nie było problemu z gaszeniem silnika. Modernizacja gaźnika malucha pojawiła się wraz z koniecznością montowania katalizatorów itp co wymusiło także w maluchu montowanie czegoś co niby spęłniało rolę katalizatora.

Jeden cytat już wkleiłem, wklejam następny z dnaych technicznych:

"Gaźnik - opadowy, jednoprzelotowy, urządzenie rozruchowe sterowane ręcznie z optyczną i dźwiękową sygnalizacją jego włączenia, z zaworem elektromagnetycznym odcinającym dopływ paliwa do gaźnika sterowanym modułem elektronicznym CUT-OFF i wyłącznikiem sygnalizacji zamknięcia przepustnicy"
i dalej:
"Moduł CUT-OFF - elektroniczny, umożliwiaj±cy odcięcie lub przywrócenie dopływu paliwa przy zamkniętej przepustnicy gaźnika i dużej prędkości obrotowej silnika (hamowanie silnikiem) na podstawie sygnałów z cewki zapłonowej (o prędkości obrotowej) oraz wyłącznika sygnalizacji zamknięcia przepustnicy, umieszczony w przedziale silnika po lewej stronie (pod cewką zapłonową).

Prędkość obrotowa:

- odcięcia dopływu paliwa ponad 1700 +/- 50 obr/min

- Przywrócenia dopływu paliwa 1400 +/- 50 obr/min"

Myślę, że Cię przekonałem - albo przynajmniej zmobilizowałem do poszukania w publikacjach technicznych dot. maluchów ostatniej generacji.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dyskusja dotyczy zwiększania dawki paliwa przy puszczonym pedale gazu. W nowszych samochodach komputer tę funkcję realizuje biorąc informację z czujnika obrotów.

W maluchu elektrozawór odcinał dopływ paliwa gdy samochód jechał z górki, noga z gazu, koła napędzają silnik, oszczędzanie paliwa. Nigdy maluch sam nie zwiększał dawki paliwa podczas jazdy pod górkę przy puszczonym pedale gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!