Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ukręcone turbo po raz drugi... co jest źle?


majster-b

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

Panowie pomóżcie...

Megane II Grandtour 1.9dci 120km Ph 1 - kupiona w listopadzie z przebiegiem 192 tysięcy. Sprawdzona u znajomego diagnosty - wszystko wyszło ok.

Po kilku tygodniach zapala mi się kontrolka silnika, później gaśnie i tak co jakiś czas. Po przegazowaniu na trasie generalnie objawy znikają na kilka dni i pojawiają się znów na nowo. Po lekturze forum na celownik idzie EGR. Mechanicy mówią że tak to już jest i prócz tego że się będzie czasem świecić to nic nie powinno się dziać. Po o 4 miesiącach (ok 5 tysiącach km) turbina zaczęła wyć. Oddałem do regeneracji. 1200 zł + czyszczenie całego osprzętu (intercooler itd)+ wymiana oleju - w sumie ok 1800 zł. Jakieś kilka dni temu zregenerowane turbo znów jakby zaczyna wydawać dziwne dzwięki - wizyta w warsztacie ale mechanik mimo moich sugestii wskazuje że coś jest nie tak ze sterowaniem turbiny i że to raczej nie jest samo turbo bo oleju nigdzie nie widać i generalnie mocy nie brakuje. Umówiłem się tylko na wymiane kilku elementów i dalsze diagnozy co i jak na dziś....Dziś w drodzę do warsztatu na trasie S74 nagle brakło mocy - z tyłu obłok dymu i jeden chrobot. Turbina po prostu się rozleciała (działała znów tylko 4 miesiące i 5000km). Laweta... i koszty.

 

Co może być nie tak z tym silnikiem?? Co sprawdzać i gdzie szukać przyczyny tak szybkiego zużywania się sprężarki?? Potrzebuje wszystkich pomysłów.

 

Pozdrawiam

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki przypadek ale z 1.5 dci- 2 razy w ciagu roku. Skonczyło sie wymianą silnika.Dopiero podczas rozbiórki silnika okazało sie co było przyczyną. Kolego nie ufaj kontrolce oleju.Niech ci jakis bystry mechanik zmierzy cisnienie oleju czujnikiem zegarowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego. Czy jeśli ciśnienie będzie nieprawidłowe to czeka mnie jakiś większy problem czy wystarczy wymiana np. pompy oleju? Czy masz może jeszcze jakieś sugestie?

 

Pozdrawiam

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zaczniesz od pompy, jeżeli nie będzie dobrze to silnik do remontu - wymiany. Nie trzyma ciśnienia na zużytych elementach (głównie panewki). Czy jestes pewny przebiegu?

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tvn turbo był przypadek z vw passatem b6, w którym źle oczyszczone kanały dolotowe po wymianie turbiny były powodem kolejnych awarii turbospręż.(uszkodz. wirnik;koło ssące)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie jestem pewny. Mam dokumentacje przebiegu do jakichś 150 tysięcy jak auto latało jako firmowe. Później przyrost przez okres użytkowania poprzedniego właściciela był w miarę naturalny. Samochód jest zadbany. Zawieszenie było zdrowe jak rydz, tlumienie w amortuzatorach b. dobre. W środku stan naprawdę zadbany no i właściciel nie był handlowcem tylko zwykłym userem. Tyle co do pewności...

 

Co do oleju jeszcze - silnik nie bierze oleju. Po wymianie sprawdzałem poziom i nic się nie zmienia. Wydaje mi się że jeśli było by nieszczelnie to były by ubytki (na mój informatyczny kiepski rozum). Czy to nie oznacza problemów z pompą? Właśnie dzwoniłem do sklepu - koszt pompy to ok 1100 zł.

 

Mam teraz dylemat - czy robić i jeździć czy sprzedać uczciwie jako uszkodzone.

 

Pozdrawiam

 

Dodano: 09 maj 2012 - 14:42

na tvn turbo był przypadek z vw passatem b6, w którym źle oczyszczone kanały dolotowe po wymianie turbiny były powodem kolejnych awarii turbospręż.(uszkodz. wirnik;koło ssące)

 

Przy wymianie turbiny wszystko było czyszczone i płukane... cały dolot do turbo + wymiana oleju.:)

 

Pozdrawiam

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź ciśnienie to będziesz wiedział na czym stoisz. Pompa jest zębatkowa więc, żeby się zużyła naprawdę musiała by mieć duży przebieg, raczej bym stawiał na uszkodzenie mechaniczne pompy lub jakąś nieszczelność. Może będzie coś widać po rozebraniu. Na allegro pompę kupisz za 150zł i naprawdę nie jest to element który jest awaryjny i zużywający się (cały czas pracuje w oleju). Ale dopóki nie sprawdzisz ciśnienia to możemy sobie gdybać o przyczynach. I jeszcze jak jest zużyty silnik i ma małe ciśnienie to niekoniecznie musi brać olej. Olej bierze gdy są wycieki i "słabe" pierścienie olejowe na tłokach. Jak są zużyte panewki to obrazowo piosząc, olej "ucieka na boki" spod panewki do miski i wraca do pompy i tak w kółko.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze coś, a mianowicie możliwość nieodpowiedniego zregenerowania turbiny, np. wirnik został źle wyważony i temu podobne.

Nie jeden użytkownik tego forum przejechał się na regeneracji turbinki. Jeśli z silnikiem będzie wszystko ok, to polecam tylko nową turbinę. Koszt około 2000 zł. Tyle, że z tą różnicą, że nowa to nowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HMMM jak ciśnienie oleju jest kiepskie to ja Ci powiem co jest grane, u Mnie była taka historia na początku padła turbinka, ale po wymianie miałem taki problem że na 4 biegu koło 3,5 tysiąca zapalała się kontrolka alarmująca że jest coś nie tak z doładowaniem. Znalazłem przyczynę troszkę za późno nagle coś zapiszczało w silniku obróciła się panewka. Ale to nie wina Turbo, winą nie była pompa oleju ale bardzo bliziutko, a mianowicie łańcuch pompy oleju był tak luźny ze między zębatkami łańcuch się stykał, cienkie smarowanie było i przy większy obrotach mogło spadać smarowanie i taka historia. A jak miałeś przeglądy ustawione koło 30tys jak u mnie jest i był serwisowany co taki przebieg olej był zbyt stary i łańcuch się wyciągnął. ale wcześniej bym sprawdził sterowanie turbosprężarką. To taki zaworek który znajduję się u podstawy akumulatora, zaworek zanim się załaczy turbinka powinien nie przepusczać albo bardzo mało przepuszczać a jak się już załączy powyżej 2000obrotów powinno dochodzić do około 0,9 bara do 1 bara podciśnienia, a jak od samego odpalenia masz około 1 bara to turbinka chodzi na maksa od odpalenia silnika.

Taka moja dobra rada zajrzyj do panewek a raczej je wymień, znam firmę która prz rozrządzie robi wymianę panewek zanim będzie za późno, a przy okazji jest możliwość sprawdzenia tego przeklętego łańcucha.

 

Mi się to stało na przełomie styczeń marzec i mimo tego ten samochód wynagradza mi to całą resztą. Podziel się swoimi odkryciami napewno się to przyda innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Samochód zrobiony. Diagnoza była taka - urwany wałek turbiny. Reklamacja uwzględniona. Nardziły się pytania:

1. dlaczego turbo wyło skoro było to zmęczenie materiału. Na mój chłopski rozum, zmęczenie materiału powoduje pęknięcie nagłe a nie wibracje wałka i wycie turbo przez długi czas (jakieś 500km - może więcej). Chyba że mam kiepski rozum.

2. Po lutowym remoncie turbiny został wyczyszczony cały dolot do turbo na błysk. Teraz gdy panowie rozebrali układ dolotowy okazało się że jest zapaskudzony nagarem/spalinami na amen. O czym to świadczy? o tym że nie domyka się EGR? Jak to w ogóle działa?

3. Nadal istnieje problem zapalania się kontrolki silnika i gaśnięcia jej po jakimś czasie. Czy ma to związek z pkt 2? Zamierzam to sprawdzić.

4.

Taka moja dobra rada zajrzyj do panewek a raczej je wymień, znam firmę która prz rozrządzie robi wymianę panewek zanim będzie za późno, a przy okazji jest możliwość sprawdzenia tego przeklętego łańcucha.

Czy dużo kosztuje wymiana panewek i komu to zlecić w Kielcach...rozumiem że to gdy okaże się że ciśnienie oleju jest nieprawidłowe.

5. Co jeśli okaże się że ciśnienie oleju jest ok? Czego szukać...?

 

Będę pisał na bieżąco co i jak... dla potomności..

 

Dodano: 25 cze 2012 - 10:50

Po dłuższej przerwie ustaliłem kilka rzeczy.

 

Ciśnienie oleju sprawdziłem manometrem w serwisie - wg nich jest jak najbardziej ok. Zaczynam się zastanawiać co się dzieje. Od regeneracji przejechałem już ok 2000 km. Turbo głośno świszczy ale świst jest od rekeneracji raczej taki sam. Po regeneracji turbo dziura była wieeelka. Moc pojawia się później i jest jej troszkę mniej. Ostatnio sytuacja się poprawiła. Mam wrażenie że to po tym jak go pogoniłem dobrze na dłuższym odcinku.

Bardzo zastanawia mnie ten wątek - http://megane.com.pl/topic/34934-glowna-przyczyna-uszkodzenia-turbo/ - może tutaj szukać przyczyny?

Co Wy na to??

 

Pozdr.

Kuba

Edytowane przez majster-b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!