Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Parę pytań i prośba o ocenę ogłoszeń


lge

Rekomendowane odpowiedzi

(1) Parę pytań o zakup SCENICA II

1.1. Czy silniki 1.9 z 88kW mają FAP'a?

1.2. Jaka realna cena rocznika 2007, 2008 w diesel'u?

1.3. Lepszy diesel czy benzyna (używał będę głównie do miasta, raz na miesiąć trasa 140km w jedną stronę)?

 

(2) Prośba o ocenę

http://www.renault.pl/samochody-uzywane/wybierz-samochod/#id=eb99139f-e7e1-42f3-b860-3ff38af6b042;action=detailsAction

-Nastukane ma 180000 (Auto polskie, pierwszy właściciel)

-Czy warta 27000zł z rocznika 2006?

 

http://otomoto.pl/renault-scenic-C24039736.html

-Przebieg 76000 to chyba "na jedno koło" ale Boże spraw bym się mylił

 

http://otomoto.pl/renault-scenic-1-5-dci-z-2008-roku-polecam-C21758436.html

-Sprowadzony rocznik 2008, przebieg 161000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(1) Parę pytań o zakup SCENICA II

1.1. Czy silniki 1.9 z 88kW mają FAP'a?

te moce nie miały FAPów, ale trzeba dla pewności zaglądnąć pod spód

 

1.3. Lepszy diesel czy benzyna (używał będę głównie do miasta, raz na miesiąć trasa 140km w jedną stronę)?
IMHO wybór należy do Ciebie. ja mam dizla, a do pracy ok. 7 km z jednym przystankiem, na którym gaszę silnik. jeżdżę ile się da i jest git.

 

co do sceników:

1) wg wyglądu ma rok produkcji 2005-2007 czyli to PhI w dodatku GRAND. nie wiem dlaczego podają Scenic '03 a w innym miejscu 2006 - cena jak na ten rocznik za wysoka. fotki marne. brak tempomatu, ciekawy opis - chyba wzięli go ze strony fabrycznej RENAULT (o tym makijażu :) )

2) brak alufelg, elektrycznego ręcznego (chyba), podłokietnika ze schowkiem. IMHO zdjęcia dziwnie robione, by nie pokazać dokładnie wnętrza z przodu. nie wiadomo więc na 100% co z elektrycznym ręcznym, ESP

3) brak alufelg, elektrycznego ręcznego, przesuwanego podłokietnika ze schowkiem, hak (wózka z dzieckiem raczej nie ciągnął), klima manual, nie ma dodatkowych schowków w przednich drzwiach, nie ma uchwytu z rolety w tylnych prawych drzwiach, nie wiadomo, jak w lewych...

 

ja bym szukał dalej :)

Edytowane przez mrarek
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy:

 

opisany jako model '03 (czyli 2003-2006) ale grandy zdaje się były dopiero od 2004. Ja wyczytałem z opisu ze to egzemplarz z 2006 r. ale sugerowałbym poszukać poliftowego. Na moje oko może być, ale j. w.

 

Drugi:

-pakiet chromów w zderzaku raczej od 2008 r. lub ma włożony zamiennik z alledrogo (głównie są z błyszczącą listwą);

-schemat biegów na dźwigni chyba powinien być wytloczony a nie narysowany, podejrzewam że dźwignia z innego samochodu może pochodzić, ale niech się wypowiedzą ci co mają 1.5 dci poliftowe (w moich poliftowaych sa inne schematy niż ten na zdjęciu);

-kierownica plastikowa a teoretycznie w tym wyposażeniu powinna być skórzana, ale z takimi kwiatkami też się spotykałem w pewnych bezypadkowych i wartych wzięcia samochodach;

-brak środkowego schowka-tylko kuwetka jest, szkoda;

-ASR trudno stwierdzić, może jest, ale raczej w tej wersji nie było, chociaż ma HF i tempomat, ale wyłącznika zauważyć się nie da na podanych zdjęciach;

-elekpstryczny ręczny ma, w wersji wyposażenia od Expression w górę był w standardzie (toto ma przynajmniej tapicerkę od Expression, automatyczną klimę, elekpstrycznie opuszczane szyby z tyłu itp, schowek byl jako wyposażenie dodatkowe). Kołpaki ma oryginalny wzór dla tej wersji wyposażenia, alusy jako dodatek.

 

Trzeci:

 

Wersja podstawowa (Authentique/Alize):

-uchwytu do rolety w prawych tylnych drzwiach nie ma bo samej rolety nie ma, ta wersja ich nie miała;

-ESP w tej wersji raczej nie miało prawa być, tym bardziej że tutaj jest mechaniczny ręczny;

-poduszka chroniaca kolana kierowcy-ciekawostka, coraz więcej ściąganych sceników ją ma a nowe nie miały, znaczy sie na zachodzie tuningują na potęgę...

-zrobił chyba CTRL+C/CTRL+V w opisie, tutaj jest ręczna klima, brak szyberdachu itp, chyba ze zdjęcia pomylił to może w tym co powinny byc zdjęcia te rzeczy są;

-na moje oko to 2007 r. a pierwsza rejestracja w 2008, modele 2008 zdaje się miały już listwy w kolorze nadwozia i tej najbiedniejszej wersji chyba nawet nie było juz w ofercie (przynajmniej w Polsce, ale pamiętam ze juz sporo zmian w wyborze modeli wtedy było-mniej opcji wyposażenia a za to bogatsze);

-cena wywalona w kosmos, chyba że tak jak pisałem pomylił im sie opis ze zdjęciami...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy:

opisany jako model '03 (czyli 2003-2006) ale grandy zdaje się były dopiero od 2004. Ja wyczytałem z opisu ze to egzemplarz z 2006 r. ale sugerowałbym poszukać poliftowego. Na moje oko może być, ale j. w.

białe tylne lampy sugerują rocznik 2005 (II połowa) aż do PhII. no chyba, że poprzedni właściciel dokonał zmian (ja też to zamierzam uczynić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Proszę was bardzo o odpowiedzi lub podatnie odnośńików bo nigdzi nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytania odnośnie SCENIC'a II:

(Zamierzam kupić rocznik 2006-2007 sprowadzony z Belgi/Holandii)

 

1. Czy silnik 1.9 dCi ma FAP'a?

-Ewentualnie czy można go usunąć, słyszałem, że za 500zł coś takiego robią?

 

2. Ile koni ma 1.9 dCi

Z tego co ja wyszukałem to 110 lub 130 -potwierdzacie?

 

3. Który silnik lepszy, tańszy w eksploatacji i naprawach?

1.9 dCi czy 2.0 dCi (wiem że od 2008r.)

 

4. Czy to prawda, że jeżeli importowany i tylko jeden kluczyć to bity?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1.

Mi udało się kupić rocznik 2007 bez FAP. Usuwanie FAP, to chyba droższa impreza niż 500 zł, jeżeli ma być to zrobione fachowo. Widziałem w sieci ofertę za 2000 zł.

Ad2.

Po 2005 roku występuje najczęściej wersja 1.9 dCi 130 KM, ale w rożnych państwach występowały słabsze, chyba ze wzgledu na składki ubezpieczenia (silnik ten sam tylko inny soft).

Ad3.

Podobno 2.0 dCi to najlepszy diesel Renault, więc jakby się trafił dobry egzemplaż z takim silnikiem, to warto się zainteresować. Ja jeździłem Megane II 1.9 dCi z 2003 r. przez 6 lat i nie miałem żadnych problemów z silnikiem. Mam nadzieję, że w Scenicu będzie podobnie.

Ad.4

Też gdzieś coś takiego słyszałem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) 1,9 były w wersjach 120 i 130 KM, przy czym ten drugi najczęściej z FAP. ale co Ci FAP przeszkadza? tyle mitów narosło wokół tego...

 

2) j/w

 

3) 2,0 dCi jest chwalony

 

4) nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Czy to prawda, że jeżeli importowany i tylko jeden kluczyć to bity?

We Francji jak samochód do kasacji to zabierają jeden kluczyk (kartę). W innych krajach nie wiem.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dwa pytania ;)

 

1. Proszę o zmierzenie kanapy (w miejscu zaznaczonym na poniższym zdjęciu) w Renault Scenic II i napisanie na forum ile ma centymetrów.

Kanapa nie musi być w skórze (wziąłem przykładowe zdjęcie z allegro) :)

http://img838.imageshack.us/img838/3425/scenictylnakanapa.jpg

scenictylnakanapa.jpg

Z moich pomiarów:

Zafira II -117cm

Scenic I -127cm (przy dwóch fotelikach 10 centów robi dużą różnice dla środkowego pasażera)

Scenic II -???

 

2. Czy w Scenic II (rocznik 2006) jest blacha ocynkowana (lub inaczej zabezpieczona) i ogólnie jaki jest stan waszych blacharek z roczników 2005-2007?

Choci mi o naturalne korozje nie uszkodzenia mechaniczne?

 

Przypominam, że zdjęcia umieszczamy tak żeby się wyświetlały na forum.

Poprawiłem

 

Nie wiem dlaczego pozakładałeś tyle tematów z dotyczących zakupu auta.

Trzeba było założyć jeden i wszystko tam wstawiać.

Scaliłem

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesująca Ciebie odległość to 126 cm. W moim przypadku gdzie mam zamontowany na prawym fotelu Romer Kidfix na lewym Concord Ultimax (tyłem do kierunku jazdy) pozostaje rzeczywiste 40 cm (między najbardziej wystającymi fragmentami fotelików).

 

Blacha zdaje się jest ocynkowana, i na jednym i na drugim mam trochę otarć, lekkich wgnieceń i nie widać nigdzie zeby coś chrupało. Żony miał naprawiany prawy próg i lekką obcierkę tylnego prawego nadkola (obie rzeczy w ASO), mój miał po obtarciach oba tylne nadkola (też robione w ASO) i żadnych niespodzianek nie widzę.

 

Korozji nie zaobserwowałem niezależnie czy "naturalnej" czy "nabytej" :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Proszę o zmierzenie kanapy

Myslę, że powinieneś wziąść pod uwagę ten wymiar (różowy):

scenictylnakanap.jpg

ponieważ fotelik raczej opiera sie o drzwi (zależy od szerokości fotelika i ogólnie budowy jego dolnej części) i ten wymiar ma ok 135cm. Ten wymiar co narysowałeś jest dużo miejszy niż szerokość tylnej kanapy, ponieważ scenic ma dosyć mocno wcięte w tym miejscu fotele.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!