Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zatarta turbina


kubabuba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuje pomocy w sprawie turbiny. Jakis miesiąc temu zaczęła mi gwizdać turbina ( tragedi nie było ) w tedy myślę pewnie zaczyna się kończyc za jakiś czas będzie do regeneracji. A tu ostatnio w przy jeździe z prędkością około 120 km\h turbina staneła w miejscu, troszeczkę zaczął dymić( zaświecił serwis). Ujechałem jeszcze z 10 km dojechałem na miejsce stanąłem. Po około 2 godz. trzeba było wrócić do domu, sprawdziłem stan oleju bo pewnie pociągną coś przez turbinę okazało sie że brakowalo około 0,5 litra. Dolałem zapaliłem i wróciłem do domu bez turba. Od razu zabralem sie za targanie turbiny z samochdu. Okazało sie że wirnik sataną w miejscu jak kamień. Na następny dzień zawiozłem rano do regeneracji. I teraz dowiedzialem się że wirnik usmażył się w środku z powodu słabego smarowania. I tu zaczynaja sie schody, z jakiego powodu było słabe smarowanie. Olej byl caly czas wymieniany co 8-10 tyś. przebieg samochodu 150 tys .sprawdzane, sam zrobiłem nim około 30 tyś. Jakiś 1,5 miesiąca temu była zmieniona głowica z powodu przeskoczenia paska rozrządu.Czy to mogło mieć wpływ?? Wszystkie rady i sugestie będą cenne. Może uda się znaleź przyczynę awari. Pozdrawaiam Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ciśnienie oleju w silniku. Też mi padła turbina a przyczyna leżała w zaworze regulacji ciśnienia oleju (przy pompie olejowej). Ciśnienie było tylko takie by kontrolka zgasła ale za małe dla pracy turbiny w wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj wykorzystalem wolna chwilę i wyczyściłem cały dolot z oleju ( w interkulerze około 2oo ml), narazie ze względu na brak nanometru do mierzenia ciśnienia oleju w silniku sprawdzilem wstępnie ciśnienie na samej rurce doprowadzającej olej do turbiny. A więc kręcąc samym rozrusznikiem po około 10s za pierwszym i drugim razem oleju brak, pojawił się dopiero za trzecim razem ale z prawie zerowym ciśnieniem. Czy ktos juz to sprawdzał i wie jakie ma być ciśnie przy kręceniu samym rozrusznikiem?? Fakt ze silnik na samym rozruszniku ma tylko około 300 obr. a nie 800 jak na biegu jałowym. Jutro ja k znajde chwile będę spróbował go odpalić i zobaczę jaka jest różnica.

 

Dodano: 27 maj 2012 - 13:16

Witam z braku ostatnio wolnego czasu, przy samochodzie nic nie było robione ( tulko turbina była w regeneracji) , w czoraj odebrana i samochód poskładany. Nie stety nie mialem jeszcze okazji sprawdzić najważniejszego czyli ciśnienia oleju. Sprężarka oczywiście zalożona i zgodnie z instrukcją i samochód odpalony. W tygodniu załatwie ciśnieniomierz do oleju jednak mam pytanie bo nie bardzo mogę się dopatrzyć czujnika oleju, czy to jest ten pod filtrem olejowym ( dostęp katastrofa ) i drugie pytanko czy ktoś może mierzył ciśnienie oleju na wyjściu z głowicy do sprężarki ( możena końcu rurki się wpiąć tylko w jaki sposó:), w tedy miał bym już pewność co do smarowania turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!