Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysoki poziom oleju.


airbites

Rekomendowane odpowiedzi

A mnie bardzo zastanawia fakt ze jezdzisz na pełnym syntetyku... Silnik nowy nie jest więc może zmień na 5w40 albo półsyntetyk 10w40 ? Zawsze słyszałem że im starszy silnik (co wiąże się z jego gorszym stanem technicznym) tym gęstszy lejemy olej. Czy ktoś oprócz kolegi też jeździ na pełnym syntetyku? :)

 

Ze 2-3 tygodnie temu z Motorze lub Auto-Świecie był artykuł o olejach i jasno powiedzieli, że olej syntetyczny nalezy lać praktycznie do końca życia silnika ponieważ pierwsza wartość oleju odpowiada za właściwości w temperaturach ujemnych a druga w temperaturach dodatnik i olej 5W40 i 15W40 mają taką samą temperaturę pracy ale w niskich temperaturach 5W40 jest bardziej płynny i od razu smaruje silnik a 15W40 przypomina żel.

 

Poza tym w olejach półsyntetycznych oleju syntetycznego jest zaledwie 15-20%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W40 jest bardziej płynny i od razu smaruje silnik a 15W40 przypomina żel.

Poza tym w olejach półsyntetycznych oleju syntetycznego jest zaledwie 15-20%.

 

chodzi raczej o lepkość, nie znaczy to wcale, że mineralny w zimie spływa całkowicie do miski i nie pozostawia ochronnego filmu olejowego, podlega on określonym normom, które dopuszczają go do eksploatacji w dostatecznym zakresie temperatur na zewnątrz, w naszym klimacie. Bezsprzecznie, najlepszy jakościowo jest pełny syntetyk, osobiście jednak używam popularnego półsyntetyka Elf Competition 10W40 do starych aut. Obserwowałem lejność i lepkość tego oleju i nie mam zastrzeżeń co do jakości i efektywności smarowania, nawet przy -25st.Cels. Co do składu semisyntetyku, zależy jaki producent, są oleje o proporcjach 50/50%, niestety nie podają tego na opakowaniu

Edytowane przez marr29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że już dość mocno odbiegliście od tematu.

O klasach olejów i ich parametrach jest na forum fajny temat.

Tam wszystko jest opisane.

Zamykam.

Jakby ktoś miał problem taki jak w temacie to proszony jest o zwrócenie się do administracji forum z prośbą o otwarcie tego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!