Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysoki poziom oleju.


airbites

Rekomendowane odpowiedzi

A mnie bardzo zastanawia fakt ze jezdzisz na pełnym syntetyku... Silnik nowy nie jest więc może zmień na 5w40 albo półsyntetyk 10w40 ? Zawsze słyszałem że im starszy silnik (co wiąże się z jego gorszym stanem technicznym) tym gęstszy lejemy olej. Czy ktoś oprócz kolegi też jeździ na pełnym syntetyku? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam czy nie izolować taśmą na uszkodzona cewkę? Żebym mógł dojechać do domu.

A ma kolega taśmę samo wulkanizującą się na napięcie 20tyś.V. Wątpię. Cewka do wymiany a najlepiej komplet.

 

Czy ktoś oprócz kolegi też jeździ na pełnym syntetyku? :)

Ja jeżdżę. I jeszcze długo mam zamiar na takim oleju jeździć.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze słyszałem że im starszy silnik (co wiąże się z jego gorszym stanem technicznym) tym gęstszy lejemy olej.

Bzdura powtarzana przez tych, którzy w pamięci mają bardzo stare auta.

W mojej poprzedniej Megance I od nowości był lany półsyntetyk 10W40 i jak ją sprzedawałem miała 236 tyś km, a między wymianami (12-15 tyś km) brała około 1-1,5l oleju.

Wcześniej jeździłem VW T4, który przy przebiegu ponad 500 tyś km miał lany Mobil 0W40 lub 5W50 (co akurat było pod ręką) i między wymianami prawie nie brał oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Megi ma 15 lat i nalatane przeszło 200 tyś., nadal jeździ na syntetyku i w ogóle nie muszę robić dolewek.

Co do potencjalnego problemu z pierścieniami...

Jeżeli próba olejowa ujawni nieszczelność pierścieni, można przejść na olej 5W40 lub w ostateczności na 10W40. Jeżeli nadal będzie problem z nimi, pozostaje remont.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe, że kompresja silnika była źle pomierzona.

Paliwo spływało do oleju, bo nie było spalane w jednym cylindrze.

Po wymianie cewki i wymianie oleju pewnie wszystko wróci do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwila dojechałem, silnik trzęsła jak traktor i czułem jak mocno grzało do wnętrza od silnika. Komputer pokazywał co chwile Sprawdź układ wydechowy a silnik nie trzęsło.I tak łącznie na dziś 50 km i jutro prawdopodobnie kolejne 10 km po cewki.

 

A tak z innej beczki czy jak auto ma zużyte pierścienie to można uznać jako wada ukryta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego kiedy było auto kupione i w jakim odstępie czasu od tego wydarzenia wystąpiła usterka.

Jeżeli zależy Ci na tym aucie to przestań nim jeździć z takimi usterkami jak teraz występują.

Oprócz oleju i cewki wymień też świece, bo te obecne do niczego już się nie będą nadawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopiro w czwartek moge jechac na skasowanie błędów. Bo taki maja wolne. Ciekawie czy silnik wytrzyma do czwartku. Bo podaje 2 razy większa dawkę paliwa i grzeje do wnętrza od silnika jak nie wiem.

 

Dodano: 22 maj 2012 - 10:21

Dobra, dziś byłem i usunęli błędy i sprawdzili parametry podczas pracy silnika. W piątek rano jadę na kompresje silnika i próby olejowej.

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!