Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ESP / ASR system FAULTY


Rekomendowane odpowiedzi

By usunąć błędy z pamięci komputera, musisz się podpiąć pod clipa. W moim scenicu, miałem problem z inną częścią i błąd wyświetlał się tylko w momencie niedomknięcia EGR-a. Gdy wszystko wracało do normy to service znikał. W pamięci kompa błąd został. Podczas diagnostyki komputerowej został usunięty. Musisz spróbować, skasować na kompie i zobaczyć co będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jutro udam się do mechanika aby podłączyć Megane do kompa.

Dam znać co wyszło.

 

Ale mam pytanie...

Przeglądając aukcje związane z czujnikami ABS/ASR/ESP natknąłem się na SENSOR STEROWNIKA ABS-u >>> http://allegro.pl/czujnik-sensor-sterownik-abs-renault-megane-ii-i2380401954.html

 

Czy STEROWNIK ABS mógł także ulec awarii ???

Gdzie to jest w aucie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem u mechanika aby podłączyć Megane do komputera.

Przy pierwszym podłączeniu błąd: czujnik tylny lewy.

Przy drugim podłączeniu błąd: czujnik przedni lewy.

Przy trzecim podłączeniu błąd: czujnik przedni lewy.

Dodatkowo został ustawiony kąta skrętu kierownicy (ustawienie zera).

Po każdym podłączeniu komputera, wyjeżdżałem na ulicę aby sprawdzić czy błąd znikł, za każdym razem jak tylko się rozpędzałem pokazywał się na nowo ten sam błąd "ESP/ASR system FAULTY" !!!

Kontrolki z błędem są nadal....!!!

Muszę jeszcze raz zdjąć koło i sprawdzić ten czujnik, być może przewód jest przetarty w którymś miejscu.

A może ktoś wie czy z takim błędem przejdę przegląd ???

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny ???

Jakby nie patrzeć brak abs-u w aucie, w którym seryjnie jest ?!?!?!

 

Dodano: 14 cze 2012 - 20:13

Ma ktoś pomysł co zaradzić na ten błąd ???

Nie chciałbym jechać z tym błędem na wczasy nad morze !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok ale jak to sprawdzić...???

 

Dodano: 14 cze 2012 - 20:38

Do Pawel

Na a co z tym przeglądem jak uważasz ???

 

Dodano: 14 cze 2012 - 20:42

Mam jeszcze jedno pytanie, jeśli chodzi o przednie czujniki to można je rozłączyć na żółtej kostce zaznaczonej na zdjęciu ???

post-34295-0-89182700-1339699300_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądem nie masz się co przejmować.

Kostki są po to, żeby je rozłączać.

Zamień niedziałający czujnik z działającym.

Jak zmieni się koło na którym wyskakuje błąd, to winny jest czujnik.

Jeżeli błąd nadal będzie przy tym samym kole, to do wymiany kabel.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem np. wd-40 jest dobre ale krótkotrwałe... poza tym potrafi rozmiękczyć zbytnio np. uszczelkę.

Jakiś inny środek...lepszy ?

dobre jest np to http://allegro.pl/sonax-professional-czysci-styki-elektryczne-806400-i2389518316.html

nie uzywaj WD40

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Najpierw zajmę się lewym przedni czujnikiem, tak jak wskazał komputer.

Sprawdzę przewód czy przypadkiem nie jest przetarty.

Kupię specjalny preparat do styków elektrycznych.

Jeszcze raz wyczyszczę czujnik.

Jeśli nic nie pomoże będę musiał dać go do mechanika, ponieważ na same podłączanie pod komputer wydam więcej niż to warte, a awaria nadal będzie mnie męczyć i denerwować !!! ;)

 

Dodano: 20 cze 2012 - 19:28

Odświeżę temat... a więc co do błędu wyżej opisanego jeszcze sobie nie poradziłem.

Kupiłem specjalny preparat do styków elektrycznych.

Jeszcze raz zdjąłem przednie lewe koło tak jak wskazał komputer diagnostyczny, wyczyściłem ponownie czujnik, nic nie pomogło.

W międzyczasie naprawiłem niedziałający od pewnego czasu 4-bieg nawiewu. Stopił się jeden z pinów w kostce ;)

 

Dodano: 01 paź 2012 - 23:35

Witam Wszystkich...

Chciałbym odświeżyć temat, kóry poruszyłem jakiś czas temu.

Kupiłem dziś używany przedni czujnik ABS-u.

Moja Megane w czerwcu była podłączona pod komputer jak już wcześniej opisywałem.

Wtedy komputer wskazał iż przedni lewy czujnik nie działa.

Dziś podłączyłem "nowy" czujnik ABS-u, już się cieszyłem że będę miał ABS i ASR.... zima idzie a więc przydałoby się aby działało jak trzeba.

Po podłączeniu "nowego" czujnika ABS-u uruchomiłem Megane i od razu wyskoczył ten sam błąd i kontrolka ABS-u oraz trakcji.

Nie wiem czy po podłączeniu nowego czujnika błąd sam powinien się skasować czy jednak trzeba usunąć go podłączając pod komputer ?!?!?!

Jutro spróbuję podjechać do mechanika i podłączyć go pod komputer... może usunięcie błędu pomoże i wszystko będzie jak trzeba !!!

Nie wiem czy to jest istotne ale u mnie to gniazdo w którym jest zamontowany czujnik jest bardzo zardzewiałe i montując nowy czujnik musiałem delikatnie ścisnąc to metalowe gniazdo iż czujnik nie chciał się trzymać.

Co robić... ???

Czy ktoś z Was dordzy koledzy ma jakiś pomysł jak naprawić tą usterkę tanim kosztem ???

Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to nie problem w czujniku ale pierścieniu z którym ten czujnik współpracuje???

Kiedyś był to pierścień nabijany na piastę, można było jego pękniecie i większy odstęp miedzy ząbkami zauważyć, obecnie w M/S II chyba jest w osłonie łożyska...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadę dziś do mechanika podłączyć moją Megane pod komputer, może po usunięciu błędu wszystko będzie okej.

Jeśli nadal będzie wyświetlał się błąd ABS-u to zostawię auto u mechanika niech on powalczy z tym.

Dam znać jak tylko czegoś się dziś dowiem....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!