Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakupiłem niedawno Megane 2, i podczas dłuższej trasy zauważyłem że we wnętrzu zrobiło się strasznie ciepło (dodam że działa regulacja nawiewu jak włącze żeby leciało zimne powietrze to leci zimne , jak ciepłe to leci ciepłe, a temp silnika również wydaje sie byc ok 3 kreska od dołu na wskaźniku), zatrzymałem auto i zaczałem szukać o co kaman. Szukając metodą dotykową okazało się że nagrzała się konsola centralna i w sumie większość deski od dołu. Z pomoca forum i książki serwisowej doszukałem się że to całe ciepło idzie chyba od nagrzewnicy (jej okolice były wręcz gorące), miałem wczesniej Astre 2 i tam nie było takiego dogrzewania. A moje pytanie jest następujące, czy to norma w megankach, że nagrzewnica działa tak intensywnie nonstop, czy też nie powinna mieć takiej temp jak nie ogrzewa sie wnętrza auta? W zimie to może i dobre by było ale w lato troche marnie to wypada bo trzeba klime w sumie właczać żeby komfortowo podróżować na dłuzszych dystansach.

 

Pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnica jest włączona w układ chłodzenia silnika i cały czas grzeje. Nie ma tam żadnego zaworu w układzie chłodzenia. A ogrzewanie jest realizowane przez odpowiednie kierowanie powietrza, przy pomocy klapek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, ale czy nagrzewnica powinna tak sama z siebie bez udzialu nawiewu (i chęci kierowcy) nagrzewać kabinę? Czy jest to jakas wpadka konstruktora? A może powinna ona być jakoś izolowana, zeby nie rozpraszać tak bez sensu ciepła, a u mnie czegoś brakuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie sądzę bo bawiłem sie i wszystko działa jak należy (no może jest luz na pokrętle regulacji temp, ale nie widze problemów w działaniu), a problem stanowi chyba jednak sama nagrzewnica, gdyż jak juz wspomniałem cieple powietrze emitowane jest z dołu konsoli centralnej gdzie sie ona znajduje przez co nagrzewa cały dół deski rozdzielczej i kabine.

 

Dodano: 13 cze 2012 - 20:08

No dobra poszukałem i znalazłem że nagrzewnica powinna mieć jakiś zawór, który blokuje dopływ cieczy jak jest ustawiony nawiew na max zimny lub jak jest klima włączona, i teraz pytanie: Czy wie ktos gdzie może się on znajdować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego zaworu - płyn cały czas przepływa przez nagrzewnicę.Tak jest we wszystkich współczesnych samochodach Astrach też.Wszyscy posiadacze Renówek tak mają i nie narzekają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no astry G miałem już dwie i tam faktycznie nie było na co narzekać, a skoro renówki są tak technologicznie do przodu to fakt niepotrzebnego grzania nagrzewnicy w lato nawet podczas używania klimy jest dosyć niedopracowanym elementem, no ale mniejsza podjade do mechanika i niech on się wypowie

Edytowane przez tom607
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w lato

poprawna forma gramatyczna - w lecie

używania klimy jest dosyć niedopracowanym elementem

Kolega ma chyba niejakie problemy ze zrozumieniem tekstu czytanego? Proponuję przeczytać jeszcze raz.

Tak jest we wszystkich współczesnych samochodach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje koledze wyciągnąć schowek i zobaczyć jak pracują klapki, bo podejrzewam uszkodzony jest mechanizm i cały czas powietrze leci przez nagrzewnicę. I stąd te kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam uszkodzony jest mechanizm i cały czas powietrze leci przez nagrzewnicę. I stąd te kłopoty.

Toć napisałem w moim poście, ale kolega upierał się, że ma uszkodzony zawór przy nagrzewnicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!