Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie w mojej megance wczoraj miałem dziwną sprawę. Jakiś czas temu wymieniłem z tyłu klocki hamulcowe po wymianie ręczny nie chodził luźno jak wcześniej łapał od razu, ale nie o to chodzi. Jadę sobie wczoraj zaparkowałem i ręczy zrobił sie luźny można było go o wiele wyżej zaciągnąć niż po wymianie klocków. Wróciłem ze sklepu ruszam i coś zaczęło stukać dosyć głośno, zatrzymałem się patrze czy czasami tłumik nie odpadł i nie ciągnę go po ziemi ale nic nie widać. Ruszam i nic wszystko oki. Nic nie wali!!?? Teraz chodzi dobrze! Tylko zaczęło piszczeć troszkę przy chamowaniu. Nie wiem co mogło się stać, ręczny zaciąga sie troszkę luźniej ale działa. Mam pytanie czy to poważna sprawa?? Cy mogę narazie bez problemu jeździć ?? Bo muszę dosyć długa trasę zrobić i nie wiem czy mogę?? W weekend jeszcze zobaczę może coś znajdę może coś sie tam poluzowało. Jak ktoś miał podobną sytuacje to proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem z tyłu klocki hamulcowe
chyba szczęki z okładzinami bo Mi to tarcz i klocków z tyłu w wersji 1,6 nigdy nie miała
chamowaniu
hamowaniu

 

musisz linkę od ręcznego podciągnąć, a skoro coś chrobocze to zobacz czy dobrze mechanik Ci wszystko zmontował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwroc uwage czy ktores z tylnych kół nie grzeje sie przy jeździe (dotknij dlonia jednej i drugiej felgi) może sie ktoras strona zblokowala.

lub podnieś auto z jednej i drugiej strony wtedy sprawdzisz i to powyrzsze i to czy reczny trzyma po obu stronach kiedy jest zaciagniety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam pokrzywiony przy wymianie bęben lub założenie starych sprężyn, podkładek i kołków trzymających szczęki, które nie za bardzo przeżyły demontaż i montaż.

Przy wymianie szczęk trzeba również sprawdzić jak pasują do wyrobionego bębna, czasami wystarczy przetoczyć bęben, a czasami go wymienić. Swoją drogą szczeki z tyłu w mojej MI PH II break wytrzymały na oryginale 150 kkm, i że by nie szorowanie piasku, który się tam dostał do dnia dzisiejszego pewnie by śmigały i hamowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moim skromnym zdaniem, pękła kub zeskoczyła jedna ze sprężynek zwierających szczęki. Lepiej to poprawić, bo niszczy się okładzina podczas jazdy, i nie daj Bóg jak okładzina sie zerwie i zblokuje koło. Przeżyłem to na trasie przy 80km/h. Nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcji jest kilka - zrzuc to kołko zdejmij bęben i zobacz co tam sie dzieje - ja obstawiam zblokowany rozpierak (nie zrzucalem w megance wiec nie powiem Ci dokladnie).

Jak nie checsz sie bawic to dla warsztatu to robota za 30-40 zl + koszt elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u jakiegoś mechanika dzisiaj z rana i wsiad zobaczył że ręczy dobrze trzyma wjechał na obok na stacje kontroli na rolki hamulce idealne nie zablokowane hamują dobrze itp... Ale z skąd się prawe koło tak grzeje i z skąd ten hałas który już zniknął jutro z rana je rozkręcę i zobaczę co się tam dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u jeszcze jednego mechanika i zrzucił kolo i resztę i powiedział że jak ktoś wymieniał szczenki to za mocno je ścisnął i jak zaciągnąłem ręczny to się przykleiły a jak ruszyłem to je odkleiłem i stąd ten hałas. Ustawił je odpowiednio i oczywiście po oglądał co jeszcze jest do zrobienia i wyszło że przede wszystkim z przodu sworznie, łożysko w tylnim prawym kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę ci nabajdurzył ten mechanik. Ale oni wszyscy to lubią. Po wymianie szczęk na nowe trzeba cofnąć mechanizm samoregulujący rozpieraka, który wybiera luz w miarę zużywania się szczęk. Inaczej nie da się założyć bębna. Szczęki ustawiają się same w odpowiedniej odległaści od bębna po kilku naciśnięciach hamulca nożnego. Dopiero wtedy hamulec ręczny bierze nisko prze niewielkim ruchu dżwigni. Warto wszystkie elementy tego mechanizmu rozłożyć , oczyściś i lekko nasmarować przed złożeniem. Pewnie poprzedni mechanik tego zaniedbał i nie działało wszystko sprawnie.

Mój zawód wyuczony............Technik Mechanik
Chyba czas połączyć teorię z praktyką a nie wyręczać się pomocą marnych fachowców. ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!