Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

lampa service


fhumargo

Rekomendowane odpowiedzi

rav85, sprawdzenie wygląda tak jak to opisałeś. Świeca może być albo sprawna, albo niesprawna - innej możliwości nie ma więc jak któraś świeca "nie świeci" to wymieniasz ją i po kłopocie.

No i sprawdziłem z tego wynika że działa u mnie tylko pierwsza świeca od lewej, czy to jest możliwe ? I jakie może to następstwa/konsekwencje?

Wymień 3 niesprawne świece i po wszystkim. Następstwa/konsekwencje to dłuższe i trudniejsze odpalanie no i informacja check injection. Ja u siebie miałem 4 spalone świece i odpalałem w największe mrozy, jednak trzeba było trochę pokręcić. Po wymianie pali od razu bez zająknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam pytanie czy po wymianie wszystkich Świec na nowe w przypadku jak byłyby uszkodzone tylko świece lampka serwis i błąd CHECK INJECTION powinno samoczynnie zniknąć CZY usunąć błąd na clipie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Check Injection (czyli uszkodzone świece)

to nie tylko świece. Wpisz check injection w wyszukiwarce, jest duży temat o tym komunikacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie tylko świece.

Wiem, że przyczyn może być wiele, ale akurat interesuje mnie to czy z uszkodzoną świecą komunikat palił się komuś non stop, bo jak na razie widzę, że jednak po jakimś czasie gasł a u mnie chyba nie... Chyba ponieważ w trasie miałem przełączony wyświetlacz na chwilowe spalanie. Ale SERVICE na 100% cały czas się pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cendra, sprawdź świece żarowe czy są sprawne, żaden problem, wszystko jest opisane na forum, 5 minut roboty <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Mój problem to w zasadzie nie jest problem, bo nic się nie dzieje, poza... kontrolka service i check injection. Auto kupiłem niedawno i jest tak od początku.

W ASO Renault powiedzieli że trzeba wymienić 2 świece bo słabo grzeją. Z kolei inny mechanik (bardzo dobry jak sądzę) po podłączeniu kompa stwierdził że wyskakuje mu jeden komunikat o braku komunikacji z modułem świec. Nie wiedział jednak jak to naprawić (nie miał schematów ja powiedział).

Dodam tylko że autu nic się nie dzieje. Odpala absolutnie bez najmniejszych problemów, dynamika na zimnym i rozgrzanym silniku bez zarzutu (a nawet doskonale), w pełnym zakresie obrotów, na każdym biegu i przy każdej prędkości.

Wszystko idealnie, drażni mnie tylko ta kontrolka i komunikat!? Świeci się non stop - nie tak jak w opisanych wyżej przypadkach - nie gaśnie w ogóle.

Co z tym zrobić?

Obawiam się że jak podjadę do ASO to skasują mnie kilkaset zł za wymianę świec a problem i tak pozostanie, a oni rozłożą bezradnie ręce!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co za problem pomierzyć świece i wymienić jak są niesprawne ??

Pozatym świece żarowe to nie taki wielki wydatek parę zł.

Z kolei inny mechanik (bardzo dobry jak sądzę) po podłączeniu kompa stwierdził że wyskakuje mu jeden komunikat o braku komunikacji z modułem świec. Nie wiedział jednak jak to naprawić (nie miał schematów ja powiedział).

Chyba nie taki dobry jak potrzebuje schematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem chłopaki czy Wy przeczytaliście mój post. Żaden objaw nie wskazuje ze to są świece, zresztą jestem prawie pewien że są dobre. Samochód ma dobra dynamikę na zimnym też, kontrolka nie gaśnie po rozgrzaniu tak jak u innych. Pewnie - można wymienić wszystko od A do Z i... dalej mieć ten sam komunikat.

Uważam ze najpierw trzeba zdiagnozować usterkę (i to zrobił mechanik - "brak komunikacji z modułem świec") a nie wymieniać wszystko po kolei licząc ze wreszcie gdzieś się trafi!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xtonyx, przecież wyżej masz wyraźnie napisane, żeby zdiagnozować świece czy to miernikiem, czy żarówką, to nic nie kosztuje, a zaoszczędzisz na podłączeniu pod komputer.

Jak auto nie jest podpinane pod clipa to często się zdarzają błędy typu "brak komunikacji z modułem świec" czy "błąd sondy lambda" w dieslu (a w dCi takich sond nie ma).

Miernik w markecie ostatni kupiłem za 1.19zł - wystarczy do sprawdzenia świec :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!