Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam to mój pierwszy temat na tym forum!Witam wszystkich użytkowników megane.

Renówkę posiadam od około miesiąca dziś zrobiłem pierwszą trasę 600kkm spalanie zadowalające 6,7L/100km.Co zauważyłem to jadąc po nierównej łatanej polskiej drodze czasem daje się odczuć jakby tył auta gdzieś na boki uciekał :)

koła 16 opona 205/55 continental 2,3bar w każdym kole 53kkm przebiegu nie bite w 100% na prostej puszczam kierownice i jedzie jak po sznurku robiłem mały test przy 100km/h robiłem małe ruchy kierownicą prawo-lewo i spoko trzyma się jak przyklejona a na nierównościach coś się mi wydaje czy po prostu ten model tak się prowadzi,stabilizujetor jazdy???żadnych stuków w zawieszeniu nie słychać jednak pytam bo nie wiem czy się marwić czy luz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto przeszło przegląd bez żadnych zastrzeżaeń wszystko było wzorowo,czyli co jest jedna prosta odpowiedź TTTM? a jeśli na przyszły zezon letni będę przygotowywał się do wymiany opon letnich to czy na te felgi 16 można wrzucić oponę 195?będzie stabilniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie możesz założyć ale do wersji silnika 1,5 dCi w rozmiarze 195/55/16. (Takie dane są w instrukcji obsługi). A nie szkoda będzie koledze rantów w felgach aluminiowych? Bo przy mniejszym rozmiarze opony jest bardzo duża szansa uszkodzenia ich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja mam tak samo z niestabilnością tyłu - amortyzatory są oki bo byłm na przeglądzie.Jak byłem u mechanika to powiedział że seryjne amortyzatory są zbyt miękkie i kazał zmienic je na jakies twardsze, wtedy ma niby minąc niestabilnośc tyłu auta.

 

Czy ktoś juz miał taki problem??? ]niechce mi się wierzyc że TTTM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja wam powiem tak że w moim kombiku problem ktwił w ciśnieniu w oponach... za duzo - dupa latała za mało dupa latała teraz mam 2.2 przy Dunlop Sp Sport 3D 16/205/55 i jest idealnie (2007r. 204 tyś przebiegu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. W mojej Reni też zaczęło rzucać tyłem na nierównościach. Gdy podniosłem auto okazało się że są zerwane tuleje na tylnej belce. Cena tulei to 62zł za szt. w intercars. Na dniach zamawiam, dorabiam ściągacz i wymieniam. Jak wymienię to napisze czy się poprawiło czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to wina opon w waszych autach bo ja nie czulem problemu na rozlanych amortyzatorach jak i na nowych. Poza tym jakim cudem mozna wymienic amorki na twardsze predzej na sprezyny ale to co innego. Zmiana olejowych na gazowo olejowe moze pomoc jedynie w szybkosci reakcji i tym ze olej nie bedzie tracil sprawnosci w momencie spienienia.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam i jak koledzy wyjaśnił ktoś coś na temat niestabilności?ja już do tego przywykłem i nie robi to na mnie wrażenia przyjdzie jeśień zmienię oponki na 195 i zobaczę jak będzie wtedy sie kulało to autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich jest to moj pierwszy post Megi zakupiłem około 6 tygodni temu jest to 1,5dci kombi. Jako że mieszkam poza granicami kraju pierwsze o czym pomyślałem jak zakupiłem autko ze najlepiej je sprawdze jadąc do domu trasa około 2000 km w jedną strone no i wyszło na trasie dupa strasznie uciekała na nierównościach i na łukach i wyszło rownież jakieś dziwne piszczenie z tyłu odgłos przypominajacy "osla" znajomy mechanik stwierdził ze to suche amortyzatory wiec idąc za jego radą zakupiłem dwie sztuki firmy KYB koszt około 450zl wymieniłem je wczoraj okazało sie ze lewy nic nie trzymał a prawy też za dobry już nie był. Zrobiłem wiec jazde próbna rozpedziłem megi do okolo 150km/h i tył juz nie uciekał na łukach wczesniej przy 80km/h juz latał. Pozostał jednak ten dziwny odgłos zazwyczaj pojawia się on przy małych prędkosciach na nierównościach i na postoju jesli nacisne auto. Co to może być? tuleje na balce tylnej? dodam że sprężyny są dobre i nic nigdzie nie ociera z tyłu.

 

 

dodam ze poprzedni własciciel nie odnotował żadnych odgłosów dochodzących z tyłu a auto przed zakupem stało około 2 miesiące w książce serwisowej nie ma żadnego wpisu aby coś było robione z tylnym zawieszeniem od nowości a megi była serwisowana tylko w aso

Edytowane przez gregg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!