Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sposób spuszczania oleju


sebak@op.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Przy wymianie oleju w warsztacie odsysają stary olej. Podejrzewam że jest to łatwiejsze niż tradycyjne spuszczenie oleju korkiem w misce ale czy właściwe?

Chodzi o to czy stary olej jest odsysany w całości.

Do 1,9 dCi wlewają mi 4,5 l po takiej operacji a powinno wejść 4,8 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanik zawsze odkręca korek i spuszcza olej. Później wymienia filtr, a w tym czasie pod autem jest jeszcze kuweta by wszystko wykapało. (oczywiście olej ciepły)

Po zakręceniu korka i wlaniu nowego, jeszcze nigdy nie weszło tyle, ile jest podane w specyfikacji, dla suchego silnika.

Oczywiście weszłoby, bo miejsca dość, jednak nalewa do max na bagnecie, by nie przepełnić.

Przelanie jest bardziej szkodliwe ja stan poniżej max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Ciebie ale u nie od spodu są osłony pozazębiane i poprzykręcane z podwoziem. Domyślam się, że poprostu w warsztacie im się nie chce z tym bawić i wolą bez brudenia się wyssać wszystko (no właśnie czy aby wszystko?).

BTW, orientujesz się czy oleju w skrzyni można wlać za dużo czy poprostu przeleje się i nie da się takiej "głupoty" zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Ciebie ale u nie od spodu są osłony pozazębiane i poprzykręcane z podwoziem. Domyślam się, że poprostu w warsztacie im się nie chce z tym bawić i wolą bez brudenia się wyssać wszystko (no właśnie czy aby wszystko?).

Przy wymianie oleju należy wymienić filtr oleju, a wydaje mi się, że łatwiej do niego dostać się od spodu. Czyli osłony i tak trzeba zdemontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Ciebie ale u nie od spodu są osłony pozazębiane i poprzykręcane z podwoziem.

Wszystkie Meganki/Sceniki mają fabrycznie montowane od dołu osłony. Odkręcenie osłony to 4 śrubki (tak przynajmniej jest u mnie) i zajmuje jakieś 5 min, przykręcenie również. Nie jest to jakiś mega problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest miska olejowa z aluminium to wtedy bezpieczniej jest odessać olej (odpada odkręcanie korka ,możliwość wykręcenia razem z gwintem ). Niektórzy producenci aut zalecaja odsysanie oleju .

Edytowane przez pit-men
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie też mam osłonę pod motorem, również jest specjalny otwór do korka od oleju ale przy wymianie pan zdjął mi całą osłonę, mówił że będzie mu wygodniej. A filtr to lepiej jednak z góry zdjemować :)

 

Oleju weszło 4,2 litra czyli jakieś 0,5 mniej niż mówi instrukcja. Ale spokojnie to dCi więc będzie dolewka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!