Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka oleju zapala się i gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ciekawi mnie czy ktoś miał problemy z zapalającą się i gasnącą kontrolką ciśnienia oleju. Jutro lub pojutrze opiszę wszystko dokładnie. Dziś nie mam już czasu.

 

EDIT:

Wracałem wczoraj z Jeleniej Góry do Łodzi. Gdzieś w okolicach Strzegomia dojeżdżam do ronda, zwalniam, nagle - "piiik" i czerwona kontrolka od ciśnienia oleju. Zaraz za rondem postój, maska... bagnet... , wszystko w porządku, ponad pół stanu oleju. Uruchamiam silnik, wskaźnik poziomu oleju pokazuje to samo co na bagnecie, delikatnie dodaję gazu wprowadzając na coraz wyższe obroty, kontrolka się nie wyświetla. Powoli ruszam, ledwo co włączyłem 2-kę ponownie zapaliła się kontrolka, przyspieszyłem i po chwili zgasła. Wsłuchuję się z jak największą uwagą w pracę silnika, nie stwierdzam żadnej zmiany. Z równą prędkością jadę dalej, kontrolki brak. Po ok 20 km dojeżdżam do autostrady A4. Zwalniam przed skrzyżowaniem z autostradą i znów pojawia się kontrolka. Wjeżdżam na autostradę, przyspieszam, kontrolka znika. Przejeżdżam ok. 40 km z równą prędkością 90 km/h po autostradzie bez żadnych sensacji. Zwalniam aby wjechać do Wrocławia i znów to samo - kontrolka oleju, która po przyspieszeniu znika. Jadąc przez Wrocław objawy takie same: zwalniam - zapala się, przyspieszam - gaśnie. Tylko zauważam, że trzeba silnik rozkręcić do coraz wyższych obrotów, aby zgasła. Konsternacja - co robić?, szukać mechanika (późny wieczór) czy jechać dalej. Doszedłem do wniosku, że jeśli ciśnienia oleju by nie było to silnik już dawno by się zatarł (przejechałem już około 70 km) albo przynajmniej dałaby się zauważyć zmiana odgłosów pracy. Postanawiam jechać dalej. Zaraz za Wrocławiem kontrolka zapaliła się już na stałe i bez przeszkód dojechałem do Łodzi. Jeśli ktoś spotkał się z takim problemem proszę o odpowiedź. Przepraszam za przydługi post ale chciałem jak najdokładniej opisać problem.

Edytowane przez mendos4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę trzy możliwości:

1) niski stan oleju, który wykluczyłeś,

2) uszkodzenie czujnika oleju, zwykle po wyjęciu kabelka wsuwka jest wilgotna od oleju, może też z niego kapać, ale nie jest to krytyczne.

3) zaczyna padać pompa oleju, ale przy tym przebiegu raczej wątpię

Chyba najszybciej będzie kupić czujnik oleju, kup w sklepie motoryzacyjnym, z tego co pamiętam jest taki sam jak w Oplach i chyba Fordach.

Jak ja wymieniałem to w sklepie gościu wybrał z katalogu.

Oryginalny wykręcisz kluczem 22 ten nieoryginalny jest chyba na 19. Problem w tym, że musi to być albo klucz rurkowy albo wysoka nasadka. Możliwe, że będziesz musiał wykręcić jedną ze śrub obudowy sprzęgła, u mnie nie dało się obrócić kluczem czujnika, bo przeszkadzała śruba.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 8 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Wtam odświerze temat z tym że mi się zapala olej tylko na biegu np przy wyhamowaniu po dpięciu czujnika jest to samo jesli ktoś wie w czym jest przyczyna proszę o pomoc czujnik i olej nowy

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi, ortografia. Aston76

 

Dodano: 04 paź 2014 - 18:00

Eureka wiem że temat trochę przygasł ale mam nadzieje że pomogę komuś w przyszłości. U mnie pomogło wypęcie wtyczki przy skrzyni biegów trochę wd 40 i działa jak należy. Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!