Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Select neutral przy zmianie biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio zauważyłem pewien problem. Czasami zdarza mi się że przy zmianie biegu pojawia się na chwilę komunikat select neutral po czym samochód gaśnie. Nie ma znaczenia czy jest ciepły czy zimny. Zdarzyło mi się to 3 razy. Rozumiem że chodzi o to żeby wrzucić luz. Czy ktoś wie skąd ten komunikat ? Czujnik położenia pedału sprzęgła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może szwankuje czujnik predkości obrotowej i przy małych obrotach podaje do komputera wtrysku informację, że silnik nie pracuje. Stąd komunikat "select neutral" by móc ponownie uruchomić silnik.

Czujnik połozenia sprzęgła raczej nie ma tu żadnego wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik połozenia sprzęgła raczej nie ma tu żadnego wpływu.

Raczej ma i to wielkie. Przy rozruchu jak auto jest na biegu a nie wciśniesz sprzęgła to masz ten komunikat. Jeśli w opisanym przypadku czujnik od pedału sprzęgła jest zepsuty (zablokowany w pozycji puszczonego pedału sprzęgła) nie podaje sygnału, że jest on wciśnięty. Do tego jest także włączony bieg i pluje komunikatem. W czasie rozruchu jest niemożliwe zapalenie silnika i dlatego zapobiegawczo idzie sygnał do zablokowania zapłonu. W następstwie tego silnik gaśnie.

Moim zdaniem należy zanurkować pod kolumnę kierownicy i obadać co jest z tym wyłącznikiem przy sprzęgle. Niestety nie wiem czy w nominalnej pozycji ma zwarte, czy rozwarte styki.

Przypuszczam, ze to on jest winowajcą całego zamieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, czujnik sprzęgła ma duże znaczenie podczas rozruchu silnika ale koledze Easy-Rider usterka wystepuje podczas jazdy, przy uruchomionym silniku. Wówczas czujnik połozenia pedału sprzęgła nie odgrywa żadnej roli, chyba że jedzie się na włączonym tempomacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tempomacie na 100% jest wykorzystywany. Nie oznacza to jednak, że przy normalnej jeździe ten obwód jest wyłączony lub ignorowany.

Tak samo jak kontrola włączonego biegu. Jest przed rozruchem, też na 100%, i w czasie jazdy co w tym przykładzie jest dowiedzione. A też można by powiedzieć, że ta informacja jest zbędna w czasie jazdy, skoro to nie automatyczna skrzynia.......

Zresztą prościej pod kierownicę pozaglądać jak na forum teoretycznie dywagować przez kilka stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam tempomatu, ale to się dzieje wyraźnie wtedy jak wcisnę sprzęgło. 3 razy to się zdarzyło i 3 razy po wciśnięciu sprzęgła. Jutro zanurkuję:D.

Poza tym wszystko jest ok, na wolnych obrotach też w porządku, również odpala normalnie.

 

Dodano: 25 lip 2012 - 17:08

Popatrzyłem. Nic podejrzanego tam nie widać. Sytuacja znowu się powtórzyła i to niemal w tym samym miejscu co wczoraj (po jakichś 2 km jazdy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem. Nic podejrzanego tam nie widać

Prócz patrzenia trzeba sprawdzić czy działa mechanicznie i przede wszystkim, czy łączy tak jak powinien. Tego jednak wzrokowo nie stwierdzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a łączy też raczej normalnie skoro kilka razy dziennie go odpalam przy wciśniętym pedale sprzęgła.

Masz wówczas jakiś bieg włączony czy na neutralnym???

Brak włączonego biegu i wciśniecie sprzęgła przed rozruchem nie wygeneruje tego komunikatu ponieważ brak jednego z warunków.

Prawdę powie Ci tylko miernik, przełączony na omomierz.

Tu zachodzi jakaś zależność pomiędzy sprzęgłem, a wrzuconym biegiem.

Najszybciej dowiesz się co jest przyczyną, podłączając auto pod can CLIP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze po niezamierzonym zgasnięciu silnika wyskakuje na sekundkę komunikat "selekt neutral". Np. gdy za szybko puści się sprzgło. Silnk benzynowy ma to do siebie, że od razu nie gaśnie tak jak np. ropniak. Ma dużo mniejszą kompresję. Upieram się przy tym, że komputer wcześniej już stwierdza, że silnik nie pracuje i wywala ten komunikat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!