Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatyzacja włącza się tylko przy bardzo wys. temp.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W mojej Megi zaczęła wariować klimatyzacja - jeśli temperatura zewnętrzna jest powyżej 26 stopni (wskazanie na wyświetlaczu radia) klima działa jak złoto, jeśli temperatura zewn. jest w poniżej 22-23 stopni - klima nie chłodzi.

 

Klimatyzacja manualna, szczelna, nabita. Filtr kabinowy wymieniony.

 

Podejrzewam, że sterownik klimatyzacji otrzymuje błędną informację o temperaturze zewnętrznej - wydaje mu się, że jest chłodniej niż w rzeczywistości i nie pozwala na włączenie sprężarki.

 

W związku z tym mam kilka pytań do mądrzejszych w temacie:

  1. Skąd sterownik klimatyzacji bierze informację o temperaturze - czy jest to same wskazanie co na wyświetlaczu?
  2. Jak można sprawdzić jaki sygnał jest podawany do sterownika?
  3. Czy może jakoś się reguluje przy jakiej temperaturze zewnętrznej ma się włączać sprężarka - czy może jest to ustawione na sztywno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam! Sprawdź czujnik temperatury w lusterku wstecznym. Przypuszczam, że wymaga przeczyszczenia.

Poza tym na downlodzie leży plik serwisówek dotyczących klimy ściągnij i przeczytaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy recznej klimatyzacji żaden czujnik temperatury powietrza nie bierze udziału. Ten w lusterku pokazuje tylko temperaturę na zewnątrz na wyświetlaczu i nic więcej. Załączenie sprzęgła uzależnione jest głównie ciśnienia w układzie. Temperatura zewnętrzna może mieć wpływ na to ciśnienie i stąd takie problemy. Może czujnik ciśnienia czynnika chłdzącego zwariował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też obstawiam czujnik ciśnienia. Przy okazji - nie ma czegoś takiego, że komp przy jakieś tam temperaturze zewnętrznej (czyli z odczytu czujnika temperatury w lusterku) nie pozwala włączyć klimy. Fakt, że w temperaturze około (podkreślam około, bo jak jest za dużo czynnika to i przy minusowej włączysz) <+5'C się już nie włącza wynika tylko i wyłacznie z tego, że jest już zbyt niskie ciśnienie czynnika i dlatego klima się nie włacza, a nie że jest jakiś magiczny czujnik temp. nie zezwolił.

Dodatkowy czujnik to tylko niepotrzebna komplikacja układu - gdy "funkcja" to jest realizowana przez i tak obowiązkowy czujnik ciśnienia czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam! Dzisiaj szukałem w mojej Reni czujnika temperatury zewnętrznej w prawym lusterku, ale go nie znalazłem. W CLIP-ie wyświetla mi "temperatura zewnętrzna" i wartości -40 st. C i +215 st. C. Myślalem początkowo, że jest uwalony ten czujnik temperaty, ale w lusterku go nie ma, a wszystkie otwory w lusteku są przysłonięte oryginalnymi zaślepkami. Czy może w innym miejscu jest ten czujnik temperatury? Czy te wartości temperatur są poprawne i tak musi być, co one oznaczają?

Edytowane przez martinox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie rozebrałem w całości lusterko od strony pasażera i nic tam nie ma. Początkowo pomyślełem, że ktoś mi ten czujnik ukradł, ale teraz wychodzi na to, że przy klimach manualnych nie instalują czujników temperatury zewnętrznej. W lusrku nie ma żadnych kabli, a dziurka widoczna od strony kabiny jest zaklejona oryginalną zaślepką. Dziwne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wyswietlacz od radia, ale pokazuje tylko godzinę. Radio mam nieoryginalne RENAULT, tylko Blaupunkta. Wychodzi na to, że są modele, w których nie instalowano czujników temperatury zewnetrznej. Moj był kupiony w polskim salonie i pewnie jest moco okrojony, moim zdaniem źle to świadczy o firmie Renault. Ciekawe, czy klima ruszyłaby w temperaturze np. -20 st. C?

Edytowane przez martinox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkowo pomyślełem, że ktoś mi ten czujnik ukradł, ale teraz wychodzi na to, że przy klimach manualnych nie instalują czujników temperatury zewnętrznej

Oj bardzo się kolega myli. Istnieje. Sam mam manualną klimę i w prawym lusterku czujnik jak wół występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!