Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadające obroty podczas ruszania 1.6 16V K4M


matiani

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mój problem z megi II silnik 1.6 16V K4M GrandTour występuje odkąd ją kupiłem. Myślałem że wymiana świec i cewek załatwi problem. Megi ma gaz (Landirenzo OMEGAS instalka uruchamia się przy temp. silnika 45 stopni) . Problem wystepuje na zimnym silniku, odpalam auto (nie słychać zgrzytu KZFR wszystko ok) silnik utrzymuje obroty ok. 1000 - 900 kiedy go przygazuje obroty lekko spadną ale to dosłownie może o 100 obr/min i idą w górę prawdziwy problem pojawia się gdy chcę ruszyć dodaje gazu i ruszam nagle obroty schodzą poniżej 500 obr/min musze wcisnąć sprzęgło aby obroty wzrosły i znów odpuścić jak się już bujnie to jest ok wyjeżdżam z garażu na wstecznym (może to jest problem ? ale to dziwne) jak już ruszam z 1 biegu raczej jest ok (lecz obroty też mają tendencję do spadania. Silnik muli gdzieś ok 500m ospały na dodanie gazu jak się rozgrzeje później wszystko jest ok. Nie wiem może mam nie taką technikę ruszania tym autem jak jest zimne. Gdzieś czytałem że takie problemy moze powodować też padające KZFR kiedyś mi zarechotało raz przy uruchomieniu i silnik zgasł. Dolałem z 0.6 l oleju do max na bagnecie i od tej pory cisza. Przepustnica była czyszczona u mechanika lecz problem pozostał. Być może przepustnica jest uszkodzona czujnik TPS (wbudowany)? auto ma przebieg 160000 z książki serwisowej wynika że robiony był rozrząd (raz wymiana KZFR z końcówką 505) i wymiany oleju nic pozatym.

Edytowane przez matiani
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wynika że na gazie w zakresie obrotów 500 - 1300 jest za bogato. Czyli sterownik PB skraca czasy wtrysków w wyniku czego przy rannym zapalaniu jest zbyt uboga mieszanka i auto jest słabe. Wyjaśniałoby to gdyż kiedy auto pochodzi chwile bez dodawania gazu (sterownik PB adaptuje się na nowo) to wtedy można ruszyć normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam po dłuższym czasie. Aktualizuje informacje byłem u gazownika niby wszystko ok. Lecz w między czasie pojawił się zgrzyt KZFR taki krótki praktycznie przy każdym odpaleniu na zimnym. Może to jest powodem spadających obrotów i leciutkiego falowania na wolnych obrotach ? Co lepsze nieraz ruszam normalnie obroty nie spadają a nieraz spadają i jest problem żeby ruszyć autko jest wtedy jakby słabe. Być może KZFR się nie blokuje i stąd takie objawy ? na tym KZFR jest przejechane ok 120 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Masz identyczne objawy tzn. jakbyś mógł uściślić ? bo u mnie jest tak że jak zimny idą raczej normalnie do góry sporadycznie zdarzy się że czasami spadają. Natomist jak silnik jest lekko letni po trasie np. 50 km to jak ruszam wtedy lubią jakoś bardziej spadać, choć też sporadycznie.

 

Aktualizacja:

To na 200 % nie instalka gazowa rozjeżdża benzynę. Jeździłem na samej benzynie i było to samo. Pozatym auto działa w open loop przy pierwszym uruchomieniu na zimno. Cewki wcześniej miałem komplet beru zmieniłem na używany komplet denso i na jednych i drugich jest to samo. Najprawdopodobniej podejrzewam KZFR gdyż czasami zależy jak zazgrzyta tak występuje problem. A problem wygląda następująco odpalam auto obroty schodzą do 650-700 po chwili podnosza się prawie na 1000 (ssanie). Wciskam gaz i obroty idą w dół i to ostro wystepuje to raz później już mogę wciskać gaz i reaguje normalnie. Czasami jest też tak że obroty odrazu po odpaleniu idą w okolicę 1000 i problemu przy dodaniu gazu już nie ma. Zgrzyt KZFR słychać praktycznie przy każdym odpaleniu. Raz miałem tylko sytuację gdy zgrzyt był taki że auto odpaliło i odrazu zgasło. Świece zapłonowe wczesnej miałem equemy było to samo teraz mam świece denso K20TT (swoją droga dobreświece wczesniej na equemach nie chodził za równo na jałowym).

 

Dodano: 01 lut 2013 - 10:31

Czy spotkał się ktoś już z takim czymś wczesniej? czy może to być wina KZFR? czy jednak to zupełnie coś innego np. jakis czujnik?

 

Dodano: 01 lut 2013 - 14:27

TUTAJ raczej już mam chyba pewną odpowiedź że to jednak KZFR

 

Dodano: 04 lut 2013 - 21:34

Kolejne potwierdzenie KZFR TU

Edytowane przez matiani
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Mam ten sam problem z obrotami. Nie ma znaczenia czy gaz czy benzyna.

Zauważyłem tylko, że jak silnik trzyma około 950 obr to nie ma spadków obrotów i można równo ruszyć.

Nieraz obroty schodzę poniżej 750 i zaczynają się uskoki obrotów przy dawaniu gazu.

Zgaszenie silnika pomaga ale tylko na chwilę.

Czy macie jakieś nowe rozwiązania na tą sytuację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega puchacz2 ma samochód Renault Megane II 1.6, jeśli jest to silnik K4M to nie występuje w tym modelu silniczka krokowego. Co innego w starszych konstrukcyjnie 1.6 8v (K7M) był silniczek krokowy.

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

Podzielę się, że u mnie sytuacja jest podobna. Po odpaleniu samochodu na zimnym silniku obroty utrzymują się na poziomie 600-700 obr./min, silnik nie gaśnie, ciepły też ma takie same obroty.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Po przeczytaniu wielu tematów podstawową radą jest wyczyszczenie przepustnicy co zrobiłem, ale można powiedzieć, że miała delikatny nalot od strony silnika, z drugiej strony była czysta. Trochę oleju było na plastikowej rurze gdzie jest ujście do odmy, ale też naprawdę nie dużo i uszczelka była już bardziej ubrudzona. Koniec końców wymieniłem uszczelkę (swoją drogą kupiona oryginalna uszczelka nie miała wypustek) i wyczyściłem przepustnicę. Wszystko robiłem na odłączonym akumulatorze, później przejechałem się autem tak, aby silnik pracowałem prawie na pełnym zakresie obrotów na każdym z biegów.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Niestety brak poprawy, obroty dalej utrzymują się na tym samym poziomie.

 

 

Z innych objawów autem nieznacznie trzęsie na luzie- przypuszczam, że jest do wymiany poduszka pod silnikiem. Przed czyszczeniem przepustnicy myślałem, że może wchodzenie na niskie obroty silnika powoduje to trzęsienie, ale gdy to nie przyniosło efektów to będę musiał wymienić poduszkę, ale ona raczej nie będzie miała wpływu na wysokość obrotów?

<><><><><><><><><><>><><><><>

Podpinałem u kolegi Woytus'ia auto pod CLIPa i nie wykazało żadnych błędów związanych z przepustnicą, elementami elektronicznymi, silnikiem itp.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Od poprzedniego właściciela dostałem faktury na różne naprawy i w tym na jednym z odczytów z komputera OBD z 2012r 30tys km mniej niż ma teraz na liczniku (nie CLIP) są następujące błędy:

- błąd 821: czujnik obrotów silnika - nieprawidłowy sygnał

- błąd 832: czujnik położenia wałka rozrządu - nieprawidłowe działanie

<><><><><><><><><><>><><><><>

Nie wiem czy można się tym sugerować jeśli CLIP nic nie odczytał?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej winny jest czujnik położenia wałka rozrządu. Jest niedrogi (~150zł), a i wymiana prosta, wiec warto spróbować. Mi się to 2 razy przydarzyło i raz pomogło czyszczenie błędów w kompie, a za drugim razem postanowiłem wymienić. Do tej pory jest wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Mam ten sam problem w swojej Megi. Jak kupiłem to było ok. Po wymianie rozrządu zaczęła na zimnym silniku się dławić i czasami do tego stopnia że gaśnie. Wymieniałem świece, uszczelkę pod przepustnicą ale nic nie pomogło. Czy jeżeli rozrząd by był źle ustawiony może to być przyczyną? Jak wspomniałem problem zaczął się po wymianie rozrządu i Kzfr.

Dodano: 09 gru 2014 - 00:17Mój problem został rozwiązany. Udałem się do mechanika specjalizującego się głównie w megankach i okazało się że minimalnie źle było założone kzfr co dawalo właśnie takie objawy. Wykrył to po podłączeniu do kompa.

Edytowane przez jarecki25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, w mojej megi jest ten sam problem. Obroty spadają tak jak na filmie. Wymieniłem przepustnice, świece, cewki i dalej to samo. Miałem wymieniony KZFR w ASO bo klekotał a z czasem nie odpalał. Dodatkowo na zimnym zrywa na sekundę obroty tak około 2 tys. choć nie wiem czy to ma coś wspólnego. Byłem z tym w ASO i tylko wymienili mi sondę lambda co nie pomogło. Na komputerze obecnie zero błędów. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście miałem problemy ze zrywaniem, potrafiły nawet obroty spaść winna była poducha pod silnikiem jeśli nie sprawdzałeś, myślę że warto sprawdzić. U mnie akurat już się trzymała dosłownie na 'słowo honoru'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!