Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadające obroty podczas ruszania 1.6 16V K4M


matiani

Rekomendowane odpowiedzi

@nesti - to bardzo ciekawe co piszesz o poduszce, moja jest w kompletnej rozsypce i jest wysoko na liście części do kupienia. Zimna ok, jakoś trzyma lecz po rozgrzaniu silnika bez użycia siły mogę przesuwać silnikiem w przód i w tył. Poczekam z dalszą diagnostyką tej przypadłości z obrotami do czasu wymiany poduchy. Dziękuję za podpowiedź.

 

Znalazłem post w którym ktoś polecił sprawdzić co się dzieje przy pompowaniu hamulcem. Po kilkukrotnym szybkim naciśnięciu hamulca obroty o dziwo wracają na swoje miejsce (750) po czym gwałtownie spadają poniżej 500 i wracają do około 600. Nie mając lepszego pomysłu kupiłem zawór na podciśnieniu pomiędzy serwem a przepustnicą. Jeśli to nie pomoże będę dalej kombinował w stronę serwa.

Edytowane przez retdev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podepnę się pod temat bo wczoraj zauważyłem w swoim aucie coś podobnego, choć nic mi nie gaśnie. Jechałem wczoraj w nocy przez miasto, auto było mocno zmrożone i miałem uruchomiony nawiew na 3 bieg, plus ogrzewanie tylnej szyby, plus oczywiście światła i radio sobie grało. Jechałem sobie dość spokojnie i zauważyłem, że ruszając ze świateł po naciśnięciu pedału gazu następuje na ułamek sekundy spadek obrotów całkiem znaczący i po chwili już wskazówka obrotomierza normalnie sobie rośnie. Wywnioskowałem, że jest to spowodowane dużym obciążeniem, gdyż po wyłączeniu ogrzewania tylnej szyby już było o wiele lepiej, podczas ruszania silnik płynnie reagował na gaz. Przy dynamicznym ruszaniu działa to wszystko jakoś lepiej, ale wczoraj jechałem sobie bardzo spokojnie i dlatego dostrzegłem problem. Nie powiem, utrudniało to trochę płynne ruszenie. Pytanie czy to normalne zachowanie pod obciążeniem? Jak głupie pytanie to przepraszam, po prostu nigdy wcześniej nie zauważyłem takiego problemu, za bardzo nudziłem się chyba podczas jazdy wczoraj :P Dodam tylko, że jak to zauważyłem to silnik nie był już zimny, miał normalną temperaturę swojej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Lewe powietrze w dolocie. Sprawdź wszystkie króćce podłączone do kolektora ssącego. Wyczyść przepustnicę, mapsensor. Skontroluj świece (wygląd, odstęp elektrod 0,7).

Pomocna byłaby diagnostyka komputerowa - nie tylko błędy, ale parametry bieżące. Falowanie może być również od zużytego koła zmiennych faz rozrządu lub i zaworu zmiennych faz.

Zbyt mało danych o aucie. Jest gaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wleje benzyny w map sensor a przed tym sprawdzę jak rano będzie chodził po nocy

Zastanawia mnie fakt ze 2 miesiące temu była czyszczona przepustnica a teraz od strony silnika zabrudzona mazią.

Dziś rano wszedł na ssanie i następnie po minucie obroty spadły tak 850 i za chwile do 1000 tak powoli .tak ze 2 razy i zgasiłem.

Dziś rano wszedł na ssanie i następnie po minucie obroty spadły tak 850 i za chwile do 1000 tak powoli .tak ze 2 razy i zgasiłem.

Nadal jest zle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!