Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kod rocznika w VIN dla Megane III / 2011


wieslaws

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór

Nie miałem jeszcze nigdy żadnej "renówki", i nie mam doświadczeń z tym producentem (no był kiedyś peugeot 306).

Sytuacja jest następująca: można powiedzieć , że zakupiłem zaocznie:) Renault Megane III, hatchback , 5 drzwiowy, 1,6 16V 110kM, używany, po jakimś uszkodzeniu z tyłu - i jest to podobno autko z 2011 roku, z grudnia (wg sprzedawcy), przyjedzie do Polski z Niemiec pewnie około czwartku. Problem polega na tym , że nie potrafię zidentyfikować rocznika auta po VIN, nie znam jeszcze tego numeru, więc go nie podam.

Mam pytanie, czy ktoś z forumowiczów może mi podać jaka cyfra/litera i na którym miejscu od przodu mówi o roczniku? - w moim przypadku chodzi o rocznik 2011. Mam ograniczone zaufanie do sprzedawcy, a autka te wychodziły chyba od 2008 r.

Trochę czytałem na różnych forach, lecz do niczego sensownego nie doszedłem.

 

Z góry dziękuję za pomoc

pozdrawiam WS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :notacrook:

 

Nie bardzo rozumiem, co kolega miał na myśli. Ale dziękuję i za to.

 

PS.

W wikipedii i jeszcze gdzieś w necie doczytałem , że podobno w przypadku rocznika 2011 (produkcja II połowa 2010 i I połowa 2011) na dziesiątej pozycji w VIN ma być litera B.

Czy ktoś może zweryfikować te informacje?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem, co kolega miał na myśli.

A co tu jest do rozumienia :notacrook:

Renault nie koduje roku produkcji samochodu w nr VIN.

Koledzy powyżej Ci to piszą, a Ty dalej swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to mnie zamurowało: ale po kolei

 

1. Nawet w kontekście jedynego konstruktywnego wpisu , trudno zrozumieć zdanie "Nie ma." Tym bardziej , że załącznikiem do tego jedynego,

jest fotka, na której widać opis pozycji 10. - rok produkcji. Wtedy Renault kodował rocznik? Na podstawie czego mam wnioskować , że teraz zaprzestał?

2. Przepraszam, że nie doczytałem regulaminu - pkt 5.13, kolega mod przed chwilą również to zrobił (wprowadził cytat), nie widzę w tym nic nieestetycznego czy

niegrzecznego - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

3. Szanowny mod jest w błędzie twierdząc, że w poprzednich wpisach ktoś stwierdził, że roku produkcji w VIN nie ma.

 

Wnioski:

Chciałoby się być tak samo nieuprzejmym, ale po co?

Uczestniczę w różnych forach, ale takiej reakcji nie widziałem.

Potwierdza się jedno, wpływ modów na forach potrafi być również destrukcyjny...

 

Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Przepraszam, że nie doczytałem regulaminu - pkt 5.13, kolega mod przed chwilą również to zrobił (wprowadził cytat), nie widzę w tym nic nieestetycznego czy

niegrzecznego - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

W tej kwestii przeczytaj punkt regulaminu raz jeszcze. Cytaty można wstawiać, ale nie całosci bezpośrednio poprzedniego posta. Jest to bezcelowe skoro odpowiadasz na poprzedni post. Co innego jak jest zamieszczony wcześniej. Ostatni można cytować w całości tylko wówczas, jeśli podzielisz go na poszczególne wątki i na takowe odpowiadasz. Trudno na watki podzielić zdanie zawierające 2 słowa, więc to de facto przedrzeźnianie poprzednika.

To że na innych forach jest taka praktyka dopuszczona, (czyta się wówczas wielokrotnie do znudzenia poprzednie wypowiedzi) nie znaczy że tu też tak można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10. - rok produkcji.

powinieneś jeszcze zacytować to co jest w wierszu poniżej

dane nie podawane

co jednoznacznie wskazuje, że takich informacji nie ma w nr VIN

pkt 5.13, kolega mod przed chwilą również to zrobił (wprowadził cytat)

skoro kolega już odwołuje się do regulaminu to polecam przeczytanie również punktu 5.14

Szanowny mod jest w błędzie twierdząc, że w poprzednich wpisach ktoś stwierdził, że roku produkcji w VIN nie ma.

no cóż, chyba kolega ma pewne trudności z przetworzeniem informacji, bo kolega gojgien wstawiając obrazek wyraźnie i jednoznacznie odpowiedział na na pytanie. Po co więc nadal drążyć temat?

Przyznaję, moja wina, zastosowałem zbyt duży skrót myślowy :)

Uczestniczę w różnych forach, ale takiej reakcji nie widziałem.

Zdziwiłbyś się bardzo kolego też jestem na różnych forach i tam gdzie nie ma "nadzoru" modów znalezienie jakiejkolwiek informacji graniczy z cudem, ale o tym jest już wątek, polecam :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.

...mea culpa mea maxima culpa...

 

Dziękuję, uzyskałem informację, przyznam, że w sposób odmienny od oczekiwanego.

Nieciekawie rozpocząłem swoją przygodę z Renault...

 

Przykro mi, ale proszę o usunięcie mnie z Waszego forum.

 

WS

Edytowane przez wieslaws
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!