Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na ile wystarczają amortyzatory w M3?


Rekomendowane odpowiedzi

jak to nie pasują?? Na stronie KYB właśnie ten model podają do M3. U mnie przy przebiegu 82 tyś km też przedni lewy jest wylanyi muszę wymienić. Miałem zamiar kupić właśnie te ale teraz mam wątpliwości po tym co napisałeś że nie pasują...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Amortyzatory OE dla Renault Scenic III przód produkuje monroe.

Dla silinika 1,5 dci numer OE 54302 00 17R dla dróg normalnych oraz 54302 00 48R dla dróg o kiepskiej nawierzchni.

Do tej pory są dostępne tylko OE i OES. Czyli fabryczne i serwisowe.

 

W przyszłym roku wyjdzie nowy katalog monroe 2013 i tam będzie dotępny after market E7095.

Typ reflex, gazowo-olejowy.

Wiem bo sam je projektowałem <czerwona>

 

Pozdrawiam

Lionel2000

 

Sorry teraz zauważyłem, że mowa o Megane III. Tutaj OE to faktycznie KYB.

Jeżeli jesteście zainteresowani szczegółami to w przyszłym roku też będą dostępne

monroe.

Typ reflex - olejowo gazowe

Typ original - olejowo gazowe

 

Jutro sprawdzę numery OE.

 

Pozdrawiam

Lionel2000

Edytowane przez Lionel2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to nie pasują?? Na stronie KYB właśnie ten model podają do M3. U mnie przy przebiegu 82 tyś km też przedni lewy jest wylanyi muszę wymienić. Miałem zamiar kupić właśnie te ale teraz mam wątpliwości po tym co napisałeś że nie pasują...??

 

Też byłem na tej stronie, właśnie z niej pobrałem model do zamówienia.

Jaki był ZONK , jak w serwisie stare zostały wyjęte z auta, nowe z pudełka i.... <czerwona>

Dobrze że sprzedawca je przyjął z powrotem.

Tak więc na razie pasują tylko oryginały, nie są tanie i jak widać są awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku KYB 339724 nie pasowały , miały inne zamocowania, mechanik był wściekły jak to zauważył dopiero po wyjęciu obydwu starych amortyzatorów z auta.

Może w tym przypadku była jakaś pomyłka w fabryce i inne amortyzatory zostały zapakowane do pudełek?

 

A ile kosztowała Ciebie ta wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 40 tys. miałem wymianę przedniego prawego amortyzatora, wczoraj przy wymianie opon (54 tys.od nowości) widzę, że znów mam wylany amortyzator <czerwona> szczerze powiedziawszy to mnie to trochę boli, bo co to za przebieg... jedynym faktem jest to, że droga po której jeździ auto do pracy jest dziurawa, no ale bez przesady...

 

chyba również kupię te wymianiane KYB 339724. kurde o ile do innych podzespołów raczej nie mam zastrzeżeń, to zawieszenie jest na prawdę do bani.

Edytowane przez rzadki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak masz taką dobrą drogę do testowania amortyzatorów to bardzo dobrze.

Zobaczymy na ile wystarczą zamienniki.

Pamiętaj, że zmieniając amortyzatory na inny typ musisz je wymienić obydwa.

A auto to masz już pewno po gwarancji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginały to też te same KYB - normalnie identyczne, tylko tyle ze na oryginałach jest znaczek renault. Niby KYB a robione w Hiszpani - oryginał i zamiennik. Jeżeli ktoś będzie chciał wymieniać w ASO i płacić więcej to nie ma sensu oryginał to dokładnie te same amory co KYB 339724; tyle że połowe tańsze. A jeślichodzi o zawiechę to w sumie jest wytrzymała - wahacze, swożnie, łaczniki dobrze zniosły 83 tys km. U mnie amor wylał się tylko dlatego że była uszkodzona górna osłona gumowa. Piach i woda zrobiły resztę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest po gwarancji. sprawa jest o tyle ciekawa, że po pierwszym padniętym amortyzatorze został założony komplet 2 nowych oryginalnych (kupionych w ASO) amorków. to że jest problem zauważyłem w ostatnim dniu obowiązywania gwarancji na nie, a że było już po 18 to nie miałem się gdzie udać, więc sprawę ruszyłem kolejnego dnia. w tej sytuacji gwarancja od kilku godzin już nie obowiązuje no i jest klops, bo nie mam szans na wymianę amortyzatora w ramach gwarancji. jest jednak małe światełko w tunelu, bo puściłem sprawę przez Renault Polska i zobaczę czy może uda się coś zrobić. w przeciwnym wypadku będę musiał pokryć 100% kosztów związanych z zakupem i wymianą amortyzatorów. no nie jestem zadowolony z sytuacji, bo samochód jeździ głównie po trójmieście, codzienna droga do pracy jest dziurawa, no ale bez przesady. staram się jak mogę dbać o auto, bo trochę kosztowało. zobaczymy co da się zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Temat jest stary, ale i ja chętnie podzielę się informacją na temat amortyzatorów w Megane III.

Kilka dni temu ujawnił się problem z moim prawym przednim amortyzatorem, co zostało potwierdzone na przeglądzie. Był kompletnie wylany. Przejechałem prawie 122.000 - tylko na drogach krajowych.

Rachunek z ASO: 2 szt x 300 zł + 200 zł robocizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy są jakieś dobre zamienniki osłon do amortyzatorów przednich do Megane 3?

Przy wymianie opon na letnie zauważyłem, że po roku od wymiany , obydwie oryginalne gumowe osłony są pourywane i się obsunęły.

Musze je wymienić, żeby nie padły znowu amortyzatory.

Ale nie chcę zakładać oryginalnych osłon, bo widzę , że mają jakąś wadę konstrukcyjną, że tak szybko się psują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!