Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na ile wystarczają amortyzatory w M3?


Rekomendowane odpowiedzi

No i znowu stoję przed wymianą amortyzatorów z przodu.

Prawy jest lekko mokry. :(

Pierwsze fabryczne oryginały wystarczyły na 140 tys km, drugie wymienione w ASO oryginały tylko na 125 tys km.

Dlatego teraz jestem zdecydowany na tańsze zamienniki , może Monroe , na allegro są już po 117 zł

Cena jak dla mnie bardzo dobra, pamiętając ile płaciłem kilka lat temu za kiepskie oryginały w ASO.

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak informacyjnie amortyzatory Monroe szły na pierwszy montaż do Scenic'a III.

Różnice pomiędzy Scenic a Megane to wysokość siedziska sprężyny i sił tłumienia.

Tak więc konstrukcyjnie wszystko opiera się o te same podzespoły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym się różnią , tak na chłopski rozum amortyzatory firmy Monroe?

kod G8149 za 125 zł

i

kod E7096 za 218 zł

 

Oba amortyzatory są dedykowane do Megane 3 na przód .

Co ten drugi ma takiego dobrego że jest aż tak sporo droższy od pierwszego?

Porównuję cenę towaru u jednego sprzedawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć.

Słuchajcie chcę wymienić gwint w swojej Coupe na normalny zawias + sprężyny eibacha.

Także czeka mnie zakup wszystkiego, co odradzacie, co polecacie?

Wybrałem na ten moment:

poduszki amortyzatora sachs

amory przód sachs

amory tył bilstein

osłony kayaba

No i sprężyny eibacha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dnia 1.05.2017 o 20:33, Michal_C napisał:

To ten sam amortyzator. Kod E po prostu zawiera dwie sztuki:) - źródło - strona oficjalna monroe.

 

To nie prawda, sam właśnie szukam amortyzatorów na przód i zainteresowałem się tematem.

 

To są dwa różne amorki a cena podana jest za sztuke, czym się różnią? nie wiem.

 

kod G8149 za 120 zł / sztuka

 

kod E7096 za 220 zł /sztuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G to zwykła seria Monroe

 

E monroe reflex. Niby lepsza linia premium. 

 

Ja juz kupiłem sprezyny eibach i na wiosnę założę. Pewnie oryginalne amorki za długo nie pociągna wiec zakupie komplet. 

Kupię napewno Bilsteina bo to najlepszy amor na nasze drogi i praktyczne wieczny. Regeneracja w Zerko polu kosztuje 150 pln od sztuki i mogą ci go ustawić jak chcesz. Twardo miękko. Jak wolisz. 

 

Kupowałem taki zestaw do 2 poprzednich samochodow i auto prowadziło się wyśmienicie nieporównywalnie lepiej od serii no ale na eibach było 3cm niższe a nie wszystkim pasuje. 

 

 

 

 

Screenshot_2017-10-18-12-21-22.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanko. W kwietniu robiłem badanie amortyzatorów. Wyniki:

przód   lewy 0,36 prawy 0,30 // różnica 17%

tył         lewy 0,33 prawy 0,33

To samo badanie na tej samej SKP robiłem teraz w październiku przy przebiegu większym o jakieś 11400km, wyniki:

przód   lewy 0,28 prawy 0,24 // różnica 14%

tył         lewy 0,29 prawy 0,29

 

Nie za szybko to postępuje?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy naprawdę masz tak mały przebieg w aucie, bo nie mogę uwierzyć że tak szybko  zużyły się te amortyzatory?

A co Ciebie skłoniło do badania tych amortyzatorów?

Były jakieś niepokojące objawy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też badanie z dnia zakupu. Ale jednostki są inne i nie wiem jak je porównać.

CCI_000009.thumb.jpg.7341e7a9acd062e098d0faa42f951b9f.jpg

Przebieg jest 100% pewny. Aktualnie nieco ponad 64kkm. Samochód krajowy, historia udokumentowana, kupiony jeszcze na gwarancji. Objawów żadnych nie ma i nie było. Jeździ idealnie, jak nowe. Pierwsze badanie robione było kontrolnie przed pierwszą dalszą podróżą przy okazji ogólnego sprawdzenia, no i z ciekawości. Drugie przy okazji przeglądu rejestracyjnego. Może macie podobne wydruki, żeby porównać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica może wynikać nawet z innego ciśnienia w oponach. Masz prawie nowe auto. Jeździj, ciesz się nim zamiast wymyślać ;-) To jest Renault, usterki jeszcze przyjdą, ale trochę później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasna sprawa. Cieszę się i nie mam zamiaru wymyślać. Nie mam też zamiaru czegokolwiek robić z amorkami. Temat na ile wystarczają amortyzatory więc jestem ciekaw jak będzie u mnie. Zdziwił mnie szybki ubytek wartości. Graniczne to =< 0,10 więc patrząc, że ubytek z przodu w niecałe 12kkm wyniósł 0,06 to jeszcze max 30kkm i amorki będą do wymiany (o ile tendencja będzie liniowa).

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KYB które szły na pierwszy montaż wytrzymują z reguły 100kkm. Sprawdzajcie stan osłon bo ich uszkodzenie jest główną przyczyną awarii amortyzatorów.

Wystarczy trochę piasku w okolicach tłoczyska i mamy piękne rysy na powierzchni chromowanej, wyciek oleju i amorki do wymiany.

Co do testu na stanowisku diagnostycznym to jest wynik w dużym uproszczeniu.

Wystarczy że spuścisz powietrze i wynik będzie zupełnie inny. Tak więc badanie lato/zima pokaże już różnice.

Cytat

A czym się różnią , tak na chłopski rozum amortyzatory firmy Monroe?

kod G8149 za 125 zł

i

kod E7096 za 218 zł

Dla zainteresowanych bo jestem w temacie zawodowo.

G8149 - amortyzator z podstawowym zaworem typu Origanal - polecam jak ktoś jeździ gównie po mieście (pakowany pojedynczo).

E7096 - amortyzator premium z zaworem typu Reflex - bardzo dobry amortyzator do jazdy po autostradach, szybka reakcja na zmieniające się warunki drogowe. 

Możecie mi wierzyć że naprawdę czuć różnicę. Pakowany po dwa, (tak wygląda karton i jego zawartość) ale są sklepy które sprzedają pojedynczo (prawdopodobnie w opakowaniu zastępczym) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!