Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na ile wystarczają amortyzatory w M3?


Rekomendowane odpowiedzi

No i znowu stoję przed wymianą amortyzatorów z przodu.

Prawy jest lekko mokry. :(

Pierwsze fabryczne oryginały wystarczyły na 140 tys km, drugie wymienione w ASO oryginały tylko na 125 tys km.

Dlatego teraz jestem zdecydowany na tańsze zamienniki , może Monroe , na allegro są już po 117 zł

Cena jak dla mnie bardzo dobra, pamiętając ile płaciłem kilka lat temu za kiepskie oryginały w ASO.

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak informacyjnie amortyzatory Monroe szły na pierwszy montaż do Scenic'a III.

Różnice pomiędzy Scenic a Megane to wysokość siedziska sprężyny i sił tłumienia.

Tak więc konstrukcyjnie wszystko opiera się o te same podzespoły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym się różnią , tak na chłopski rozum amortyzatory firmy Monroe?

kod G8149 za 125 zł

i

kod E7096 za 218 zł

 

Oba amortyzatory są dedykowane do Megane 3 na przód .

Co ten drugi ma takiego dobrego że jest aż tak sporo droższy od pierwszego?

Porównuję cenę towaru u jednego sprzedawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć.

Słuchajcie chcę wymienić gwint w swojej Coupe na normalny zawias + sprężyny eibacha.

Także czeka mnie zakup wszystkiego, co odradzacie, co polecacie?

Wybrałem na ten moment:

poduszki amortyzatora sachs

amory przód sachs

amory tył bilstein

osłony kayaba

No i sprężyny eibacha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dnia 1.05.2017 o 20:33, Michal_C napisał:

To ten sam amortyzator. Kod E po prostu zawiera dwie sztuki:) - źródło - strona oficjalna monroe.

 

To nie prawda, sam właśnie szukam amortyzatorów na przód i zainteresowałem się tematem.

 

To są dwa różne amorki a cena podana jest za sztuke, czym się różnią? nie wiem.

 

kod G8149 za 120 zł / sztuka

 

kod E7096 za 220 zł /sztuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G to zwykła seria Monroe

 

E monroe reflex. Niby lepsza linia premium. 

 

Ja juz kupiłem sprezyny eibach i na wiosnę założę. Pewnie oryginalne amorki za długo nie pociągna wiec zakupie komplet. 

Kupię napewno Bilsteina bo to najlepszy amor na nasze drogi i praktyczne wieczny. Regeneracja w Zerko polu kosztuje 150 pln od sztuki i mogą ci go ustawić jak chcesz. Twardo miękko. Jak wolisz. 

 

Kupowałem taki zestaw do 2 poprzednich samochodow i auto prowadziło się wyśmienicie nieporównywalnie lepiej od serii no ale na eibach było 3cm niższe a nie wszystkim pasuje. 

 

 

 

 

Screenshot_2017-10-18-12-21-22.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanko. W kwietniu robiłem badanie amortyzatorów. Wyniki:

przód   lewy 0,36 prawy 0,30 // różnica 17%

tył         lewy 0,33 prawy 0,33

To samo badanie na tej samej SKP robiłem teraz w październiku przy przebiegu większym o jakieś 11400km, wyniki:

przód   lewy 0,28 prawy 0,24 // różnica 14%

tył         lewy 0,29 prawy 0,29

 

Nie za szybko to postępuje?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy naprawdę masz tak mały przebieg w aucie, bo nie mogę uwierzyć że tak szybko  zużyły się te amortyzatory?

A co Ciebie skłoniło do badania tych amortyzatorów?

Były jakieś niepokojące objawy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też badanie z dnia zakupu. Ale jednostki są inne i nie wiem jak je porównać.

CCI_000009.thumb.jpg.7341e7a9acd062e098d0faa42f951b9f.jpg

Przebieg jest 100% pewny. Aktualnie nieco ponad 64kkm. Samochód krajowy, historia udokumentowana, kupiony jeszcze na gwarancji. Objawów żadnych nie ma i nie było. Jeździ idealnie, jak nowe. Pierwsze badanie robione było kontrolnie przed pierwszą dalszą podróżą przy okazji ogólnego sprawdzenia, no i z ciekawości. Drugie przy okazji przeglądu rejestracyjnego. Może macie podobne wydruki, żeby porównać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica może wynikać nawet z innego ciśnienia w oponach. Masz prawie nowe auto. Jeździj, ciesz się nim zamiast wymyślać ;-) To jest Renault, usterki jeszcze przyjdą, ale trochę później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasna sprawa. Cieszę się i nie mam zamiaru wymyślać. Nie mam też zamiaru czegokolwiek robić z amorkami. Temat na ile wystarczają amortyzatory więc jestem ciekaw jak będzie u mnie. Zdziwił mnie szybki ubytek wartości. Graniczne to =< 0,10 więc patrząc, że ubytek z przodu w niecałe 12kkm wyniósł 0,06 to jeszcze max 30kkm i amorki będą do wymiany (o ile tendencja będzie liniowa).

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KYB które szły na pierwszy montaż wytrzymują z reguły 100kkm. Sprawdzajcie stan osłon bo ich uszkodzenie jest główną przyczyną awarii amortyzatorów.

Wystarczy trochę piasku w okolicach tłoczyska i mamy piękne rysy na powierzchni chromowanej, wyciek oleju i amorki do wymiany.

Co do testu na stanowisku diagnostycznym to jest wynik w dużym uproszczeniu.

Wystarczy że spuścisz powietrze i wynik będzie zupełnie inny. Tak więc badanie lato/zima pokaże już różnice.

Cytat

A czym się różnią , tak na chłopski rozum amortyzatory firmy Monroe?

kod G8149 za 125 zł

i

kod E7096 za 218 zł

Dla zainteresowanych bo jestem w temacie zawodowo.

G8149 - amortyzator z podstawowym zaworem typu Origanal - polecam jak ktoś jeździ gównie po mieście (pakowany pojedynczo).

E7096 - amortyzator premium z zaworem typu Reflex - bardzo dobry amortyzator do jazdy po autostradach, szybka reakcja na zmieniające się warunki drogowe. 

Możecie mi wierzyć że naprawdę czuć różnicę. Pakowany po dwa, (tak wygląda karton i jego zawartość) ale są sklepy które sprzedają pojedynczo (prawdopodobnie w opakowaniu zastępczym) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!