Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju w megane III na inny


bartek87mikolow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym zmienić olej w swoim megane na inny (tak myślę marki LOTOS),ponieważ dotychczasowy olej ELF moim zdaniem jest drogi, a jego jakość nie będzie się różniła od oleju innej marki. Z tego co wyczytałem na temat oleju LOTOS to najlepszym wyborem do mojego samochodu jest olej serii QUAZAR-jest on stosowany w samochodach posiadających filtr cząsteczek stałych, a z tego co się orientuje to megane III 1,5 dci go ma.Co sądzicie na ten temat,czekam na wasze opinie.DZIĘKI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotos to dobry wybór. Jasne, że nie trzeba sztywno trzymać się zaleceń producenta co do marki oleju, bardziej do oznaczenia oleju, a w twoim przypadku to 5W40. Posiadasz autko bez filtra FAP, więc szukasz oleju nie dedykowanego pod filtr cząsteczek stałych. Renault Megane III 1,5 DCI występują również z filtrem FAP. Są to wersje 90 KM i 110 KM.

Z drugiej jednak strony ELF 5W40 nie jest aż taki drogi. Do twojego auta wchodzi nie więcej jak 4,5L. oleju. Z tego co widzę to lotos jest droższy.

Tu masz link: http://allegro.pl/elf5w40-5w-40-5l-excellium-nf-ldx-gratis-i2663488446.html

http://allegro.pl/lotos-syntetic-5w40-5l-5w-40-myslowice-gratis-i2660461779.html Lotos quazar ma oznaczenie 5W30 i jest raczej przeznaczony do silników z FAP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Shell 5W30 raczej nie pasuje. Choć ogólnie dałby radę. Jednak ASO zaleca 5W40.

Ja zmieniłem na jedyny słuszny do silników z Turbo - czyli MOTUL 5W40 8100 X-clean , ma aprobatę renault oraz porsche , subaru i inne.

Jedyny (ponoć) olej naprawdę syntetyczny a nie na bazie syntetycznych dodatków.

Ma tą zaletę, że jest bardzo odporny na ścinanie w wysokich temperaturach. Czyli przy ostrej jeździe w autach z turbiną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli ? Może Valvoline ? Niewiem , może i Motul jest na bazie Elfa ( całkiem możliwe). Jednakże rozmawiałem ostatnio z właścicielem pewnej hurtowni olejowej i usłyszałem rozsądną anegdotę. Otóż , są oleje syntetyczne , które muszą spełniać minimum wyznaczonych wymagań dla danych parametrów oleju i muszą się zmieścić w cenie np:30 zł za litr w hurcie a są oleje ,które kosztują 50 zł/l. Są tej samej klasy np. 5W40 ale przewyższają parametrami te tańsze. No cóż trochę w tym prawdy jest. Jest olej i olej. Mam też dwa inne samochody do których stosuję Castrol 5W40 Turbo Diesel i Selenia 5W40 ( alfa romeo). Mam jednak taką zasadę , że jak przeglądy wypadają we wszystkich trzech autach co 30tyś km , to olej wymieniam po 10 - 12 tyś. km. Raz nawet wypadło po 8 ale to w busie (Citroen Jumper 2,2HDi - tam trzeba dbać o olej bo inaczej długo się nie pojeździ). Ogólnie nie wyobrażam sobie abym jeździł na oleju dłużej jak 15 tyś km. A jak słyszę o przeglądach co 45 tyś ( nowy Transit) to mam tylko jedno wytłumaczenie - Reklama czyni cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząć na twoje dwa linki z allegro to porównując go do tych cen jakie widziałem w Hipermarkecie Auchan to są pewne różnice,a mianowicie lotos gdzie według twojego linka kosztował 97 zł w auchanie z tego co pamiętam kosztował niecałe 80zł,z kolei elf z allegro kosztuje 80zł a w auchanie 114zł(nie doliczając przesyłki która kosztuje 20zł)to i tak tutaj są straszne rozbieżności.A co do przeglądu gwarancyjnego o nie byłem ani razu i nie zawitam do serwisu renault,ponieważ po pierwsze gwarancja na cały pojazd trwała 2 lata a przegląd był też po 2 latach także stwierdziłem że nie będe jechał po daremnicy i płacił im 850zł za pierwszy przegląd kupiłem samemu olej elfa filtry oleju i powietrza zajechałem do mechanika i ogólny koszt wyniósł mnie około 250 zł, 600 w kieszeni(serwis skasowałem samemu po przeczytaniu tematu na naszym forum jak to zrobić w megane 2 i wyszło(jak ktoś chce to niech pisze odpowiem wam jak to zrobić),a po drugie miałem problem podczas gwarancji z moim megane a mianowicie podczas jazdy w zimie a czasami latem podczas gdy silnik był lekko rozgrzany w zimie nawet gdy po malutku jechałem to zaczeło mi szarpać silnikiem nie wiedziałem dlaczego jeździłem do serwisu komputer pokazywał wszystko ok oni nic na to nie poradzą muszę zostawić auto,a o samochodzie zastępczym mogę zapomnieć bo to nie jest wada unieruchamiająca samochód byłem w 2 ASO i dalej ta sama rozmowa wszystko ok zostaw pan auto a my go będziemy próbować,tylko ciekawe kto mi za tę ropę zwróci którą mi wyjeżdżą???Po tym wszystkim powiedziałem sobie w życiu nie kupię sobie już renault. Tym razem kupiłem sobie nowego Citroena C3 i jestem z niego bardzo zadowolony.Napewno bardziej niż z renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/listing/user.php/run?change_view=1&order=p&string=5w40&us_id=21049461

jedna hurtownia/sklep orzesze

 

http://allegro.pl/listing/user.php/run?category=18903&us_id=24598333

druga hurtownia orzesze

:D

szukasz a pod domem masz napewno coś wybierzesz

no chyba że znasz obie hurtownie i wiesz że to lipa-albo nie

osobiscie jeszcze tam nic nie kupowałem

 

do oszołoma nie jezdzij po oleje bo i cena wysoka i nie wiadomo ile stoją na półce

no chyba że awaryjna sytuacja

:D

temat olejów to temat rzeka na każdym forum kup to na co masz ochotę/finanse

 

A co do przeglądu gwarancyjnego o nie byłem ani razu i nie zawitam do serwisu renault,ponieważ po pierwsze gwarancja na cały pojazd trwała 2 lata a przegląd był też po 2 latach także stwierdziłem że nie będe jechał po daremnicy i płacił im 850zł za pierwszy przegląd kupiłem samemu olej elfa filtry oleju i powietrza zajechałem do mechanika i ogólny koszt wyniósł mnie około 250 zł, 600 w kieszeni(serwis skasowałem samemu

 

natomiast co do tego co napisałeś.... :)zbytnio mnie to pika bo nie moja kasa nie moje auto twoja sprawa twoje auto

domyslam się że masz nowe auto lub od nowości/C3 też

i przez 2 lata nie wymieniłeś oleju bo zalecenie renault jest do 30 tyś na wymiane tak ??serwis też olałeś??

teraz żal ci wydać kwotę +/- 250 zł na olej z filtrem i szukasz gdzie taniej i co taniej ??

jak to sie ma do ceny auta około 50 tyś no bo tak to rozumuje i czasu 2 lata ??

oczywiście nie zamierzam zaglądać ci do portfela :D

pamiętaj że masz 1.5 dci a szczytem techologi to nie jest i żadkie wymiany oleju mogą żle wpłynąc na żywotnośc tego silnika

znam osoby które uważają że jesli olej jest w silniku to jest dobry/dobre

no chyba że by ubyło to trzeba dolać ...

po co wymieniać skoro jest.... a jak jest to znaczy że jest dobry/dobre....

żadko wypowiadam sie w temacie olejów bo temat do długiej dyskusji jest

jedynie mnie zaciekawiło że jesteś z orzesza i mamy do siebie blisko

daj znać co kupiłeś

Przy cytowaniu najlepiej zaznaczyć tekst i użyć przycisku Cytuj selektywnie

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam osoby które uważają że jesli olej jest w silniku to jest dobry/dobre

no chyba że by ubyło to trzeba dolać ...

No bo w przypadku silników benzynowych to tak własnie jest. Zazwyczaj. Jak się ma turbinę to już jest mniej wesoło, i olej faktycznie trzeba często zmieniać.

 

Co do marki oleju... hmmm. No niby nie ma znaczenia. Jest tylko taki mały ... Auto masz francuskie, elf jest francuski... Moze się czasem okazać, że to całkiem niezłe połączenie jest, lepsze od mutolów, volvoline itd.... Ale każdy robi jak chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem w tej hurtowni co podałeś mi tego pierwszego linka(megane ang) i będe u niego wymieniał olej na tego elfa 5w40 z filtrami powietrza i oleju skasuje mnie 205zł to nie ma dużo a przynajmniej sam nie muszę się mazać :D .Tylko gostek zastanawia się jaki tam olej ma nalać czy 5w40 czy 5w30.Ja mu powiedziałem że rok temu nalałem 5w40 gdzie tak było napisane w książce serwisowej czy mnie tak na serwisie powiedzieli już z resztą nie pamietam ale tak było.Dzieki ci za linki megane ang bo sam nawet nie wiedziałem że w tych miejscach są hurtownie,pozdro dla ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!