Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak hamulca ręcznego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam od niedawna jestem w posiadaniu Meganki. Problem jest w tym że auto praktycznie nie posiada hamulca ręcznego, hamulec łapie na ostatnim ząbku i to bardzo minimalnie że i tak auto by się sturlało. Co jest nie tak i jak mogę to poprawić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz rozebrać bębny by dowiedzieć się co się stało, mogła się zastać linka, mogły skończyć się szczęki, mogło dojść do rozsypania się elementów mocujących w środku, wszystko okaże się po rozebraniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest, ale za to odpowiada samoregulator w bębnie.

Jak na prawdę chcesz podciągnąć linkę, musisz zdjąć tłumik środkowy, zdjąć osłonę termiczną i masz dostęp do regulatora naciągu linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest tak źle jak napisał kolega wyżej,można podciągnąć ręczny spokojnie,ale odczep ekran nad wydechem,a całego wydechu nie musisz ściągać,wiem,bo wymieniałem linki i sam regulowałem..

może wypięły się tam linki z mocowań,albo się zerwały(to najbardziej optymistyczny obraz) jeśli tam będzie OK,to rozbieraj bębny <czerwona> nie jest to skąplikowane..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie. Bębny OK, szczeki niemal nowe, bebny gładkie. Nie maiałem jak zmierzyć rozstawu szczek do określonych 275mm czy jakoś tak.

Hamulec roboczy działa OK, natomiast ręczny na ostatnim ząbku dopiero coś łapie. Linki przy bębnach podczas zaciągania ewidentnie pracują w pancerzu.

Regulacja na lince czy może ustawienie szczęk ręcznego?

qzyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam podobny problem lecz inne pytanie , mam do wymiany linki ręcznego i szczęki hamulcowe , bębny są ok

pytania moje to:

 

1)czy przy takiej wymianie wymieniać również cylinderek , samoregulator napięcia linki i te sprężynki??

boje sie że jak rozbabram auto w połowie roboty jakiś części mi zbraknie

 

2)czy jest to skomplikowany zabieg?? zdejmowałem bębny (przy okazji zmiany łożysk) wiem również gdzie znajduje sie napinacz do regulacji nad osłoną tłumika ,ale jak zdemontować linke to niewiem będę walczył w weekend lecz wcześniej chciałbym sie poinstruować.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 Rozbierzesz, będziesz wiedział czy go wymieniać. Jak gumy są popękane lub cylinderek cieknie, należy go wymienić/naprawić. Jak nic złego się z nim nie dzieje, bez problemu można go zostawić. Samoregulator oczyścić, sprawdzić czy gładko się kręci. Jak ma opory, należy wymienić. Sprężynki mogą zostać te same, chyba że przy rozbieraniu któraś z nich pęknie (małe prawdopodobieństwo, ale zawsze takie jest). Zaopatrzyć się powinieneś w podkładki zaciskowe (są 2, od mocowania dźwigni hamulca ręcznego). Dźwignię musisz przełożyć ze starych szczęk do nowych (chyba, że kupiłeś szczęki z tymi dźwigniami):

thumb_hosting_zdjec_1351586914__b.jpg

Te podkładki zaciskowe lubią się rozpaść przy demontażu.

 

Ad.2 Nie jest to skomplikowane. Linka rozgałęzia się od napinacza na obydwa koła, jest ona wciśnięta również w rowek w zbiorniku paliwa (nie pamiętam teraz, czy od jego dołu, czy góry). Dalej przechodzi koło belki tylnej do bębnów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź , zakupiłem właśnie komplet szczęk Ferodo , po pracy jade po linki będe waczył poczym zdam relacje . dziękuje Kreciq , pozdrawiam

 

Dodano: 31 paź 2012 - 09:25

tak więc podsumowania nadszedł czas :

 

-zakupiłem dwie linki 2x40pln

-szczęki ferodo 99pln (komplet na oś)

-osprzęt do szczęk 29pln (czyli dokładnie to co wkleił kolega powyżej- wszystkie drobiazki co w bębnie sie znajdują)

 

instruowałem sie http://megane.com.pl/topic/15489-wymiana-szczek-hamulcowych-instrukcja/ , demontaż i montarz linek bez problemu , demontarz i montarz szczęk również (dobrze jest zwrócić uwage że szczęki nie są identyczne , na każdą strone przypadają dwie różne , laika takiego jak ja musiało nauczyć życie zrobiłem jedną strone cały w skowronkach gdy kończyłem drugą okazało sie że muszę rozbierać te pierwszą i zamieniać szczęki)

Jeśzcze na końcu przed założeniem bębnów sprawdziłem przy pomocy osoby naciskającej hamulec i zaciągającej ręczny czy samoregulator działa poprawnie , tego nie jestem na sto procent pewien choć przesmarowałem go WD 40 żeby na gwincie ładnie nakrętka pracowała to kiedy żona wciskała pedał hamulca ,,nie zachwycił mnie przysłowiowym działaniem na tip top,, ale przyjołem że pod bębnem inaczej wszystko pracuje i poprostu poskładałem do kupy. Z instrukcji wynika że muszę troche kilometrów przejechać i troche powciskać pedał hamulca i pozaciągać ten ręczny żeby sie wszystko ułożyło i wyeliminowł sie luz na samoregulatorze.

Tyle z moich doświadczeń , dam znać za jakieś 1000 km czy wszystko ok.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!