Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Piszczace (chyba) hamulce..


Rekomendowane odpowiedzi

Nie powkładałeś może tych blaszek dystansowych z obu stron klocka <ok> tzn od dołu i od góry. Przeczyściłeś dokładnie szczotką drucianą przed zamontowaniem <ok> Blaszki często są kpl. i mechaniory (sami ludzie) pchają to na siłę bo są a nie trza ich wkładać bo jest OK. :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przewody elastyczne zmienione. Zachowywały się jak balon, po naciśnięciu hamulca one po prostu pęczniały. Wyjąłem cały zacisk, odrdzewiłem prowadnice szczęk, cylinderki zostały rozebrane na czynniki pierwsze. Wszystko wyczyszczone, przetarte, posmarowane pastą do "cylinderków i tłoczków"

REZULTAT: samochód już nie zatrzymuje się sam przy "toczeniu" np. do skrzyżowania, piski jeszcze były ale do czasu aż klocki się dotarły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm....Tak czytam i czytam i postanowilem podzielic sie swoim piskiem...

Przy jeździe ok 20-50 km/h w mojej megi po nacisnieciu hamulca (srednio, nie tak zeby deba stanela) zaczyna sie rozlegoc pisk jak cholera. Jak odpuszcze troche to przestaje lub jak przycisne mocniej.Nie wiem czy to piszcza przednie czy tylnie czy moze oba na raz.

Wiem ze jak kiedys mi tylne piszczaly (bebny) dzwiek byl tak jak by w puszcze.

Te jest troche inny i glosniejszy. Mowie wam pisk jest nie do znieszienia.

Acha jeszcze jedno jak klocki sa mokre to czasem sie zdazy ze nie piszcza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 7 miesięcy temu...

Jestem zmuszony odswiezyc temat, mam taki problem: po np. 15 minutowej jezdzie piszcza mi tylne hamulce (bebnowe), jest taki pisk w miare toczenia sie kola ( slychac ponizej 20/30 km/h ), jesli lekko zaciagne reczny to pisk cichnie lub nawet czasem znika. Bylem z tym u mechanika, przeczyscil troche sprezyny, popuscil linke i dalej to samo. Mam juz na to uczulenie wiec moze ktos pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny kolego...

Trochę czasu minęło od ostatniego posta ale nie znaczy to ze problem się nie pojawiał...

rozwiązanie:

Mechanik wymienia okładziny na inne i diagnoza bębnow...

zwróć również uwagę na rozdzielacz siły hamowania z tylu....taki drobiazg a potrafi uprzykrzyć życie

w razie Wojny pytaj...

 

Zwracamy uwagę na pisownię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

evolution1, może szczęki muszą się ułożyć? U mnie w clio jak piszczały to wyjeżdżałem na trasę, delikatnie zaciągałem ręczny i w drogę. Jak się lekko przytarły to później była cisza. Nie przesadź z tym zaciąganiem, żeby nie spalić okładzin :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie po wymianie tarcz i klocków też piszczały przy niskich prędkościach

( z hamowaniem lub bez); dodatkowo pisk na moment ustawał po lekkim ruchu kierownicą.

Po roku podjechałem do innego mechanika i okazało się że :shock:... nie dość że klocki założone były za małe , to jeszcze odwrotnie zamontowane :shock: Dzięki temu że mało używam mojej Megi to tarcze nie zostały zdewastowane :-| Wymieniłem ponownie klocki i po tygodniu jazdy znowu piszczą :evil: ale w porównaniu z poprzednim świerszczeniem już o wiele ciszej i rzadziej :roll: Ale i na to znalazłem sposób - jeżdżę z zamkniętym oknem i włączonym na połowę głośnikiem radyjka :P Nic mi nie piszczy i nie denerwuje :mrgreen:

W tym tygodniu podjadę na warsztat , może coś poradzą ;-)

 

No i poradzili :P Ale na dwa dni. Poczekam też aż się dotrą ; albo one albo ja <boks>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

problem dopadł i mnie już dwa razy zdejmowałem koło i czyściłem prowadnice i jest mała poprawa ale przyczyna jest jeszcze w tłoczku który nie odbija i klocki cały czas trzymają koło :-/ i teraz pytanie czy żeby rozebrać rozebrać ta część z tłoczkiem dużo jest roboty??? można to zrobić bez większych problemów????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Od jakiegoś czasu przy ruszaniu słyszałem piski (prawe przednie koło). Dźwięk był delikatny, a przy rozpędzaniu ustawał, przy hamowaniu auta nie znosiło. Myślałem, że może po wjechaniu w jakaś kałużę coś się odkształciło i to dlatego tak jest, ale po jakimś przestało. Dzisiaj byłem na przeglądzie i okazało się na wykresach, że to koło jakby coś blokowało. Podniosłem na lewarku, pokręciłem nim i nie stawiało oporu większego niż lewe koło. No więc je odkręciłem i zacząłem grzebać przy klockach. Chciałem odkręcić (sam nie wiem co), by poluzować klocki i zobaczyć jak wyglądają (tarcza jakby od połowy w kierunku na zewnątrz jest jakby bardziej wyjechana). Zacząłem od śruby 1 - trochę poluzowałem i zabrałem się za śrubę nr. 2. Niestety urwałem łeb (teraz dopiero zobaczyłem w książce,że jest tam jakaś śruba kontrująca). No wiec chciałem przykręcić z powrotem śrubę nr 1 , ale okręca się ona razem ze sprężyną i ani nie idzie odkręcić ani dokręcić. Majstrowałem wieczorem wiec nie widziałem dokładnie co tam jest i jak wygląda. Przykręciłem koło, przejechałem sie, auto hamuje, nie znosi przy gwałtownym hamowaniu itp.

lalal.jpg

Pytanie, czy można z tym zrobić kilkanaście km, czy raczej pilnie naprawiać. Wiem, ze z hamulcami nie ma co zwlekać, ale naprawa tego jutro jest mi bardzo nie na rękę i jak można to odwlec o kilkanaście km, to zabrałbym się za to w sobotę. Urwał się tylko sam łeb śruby nr.2. śruba nr 1 obraca się (czy tak ma być?) auto hamuje ok, nie ma żadnych dziwnych odgłosów ani objawów. Czy tarcza jest do wymiany ,czy to normalne że ściera się nierównomiernie. Prośba o jakieś odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śruba nr 1 obraca się

ona jest dokręcona na kontrze(tak jak na zdjęciu), od zewnątrz odkręcasz 13, od wewnątrz 16 albo 17.

Jak odkręcisz 1 to będziesz mógł zacisk odciągnąć, uwolnić klocki. Jak odchylisz to będziesz też mógł zdjąć zacisk z 2, wtedy wyjmiesz prowadnicę z ukręconą śrubą. Śrubę spróbuj odkręcić, ale pewnie nie będzie łatwo. Ja miałem skrzywioną prowadnicę, pasowała od laguny 1 ze złomu. Zestaw naprawczy zacisku (prowadnice+śrubki+gumki) w aso to koszt 125zł.

Czy tarcza jest do wymiany

To zależy od minimalnej grubości, może da się przetoczyć.

czy to normalne że ściera się nierównomiernie.

Nie. Przyczyna leży prawdopodobnie w zabrudzonych prowadnicach zacisku, albo zbyt dużej ilości smaru w prowadnicy.

chciałem przykręcić z powrotem śrubę nr 1 , ale okręca się ona razem ze sprężyną

tam nie ma sprężyny.

czy można z tym zrobić kilkanaście km, czy raczej pilnie naprawiać.

No wiesz, jak to z hamulcami - nie ma żartów, ale jak zachowasz rozsądek itp, to można przejechać. Pod warunkiem że 1 trzyma, a 2 ma ukręcony łeb i tylko łeb. Miejmy nadzieję, że ręczny masz sprawny w razie czego <szukaj>

 

Jak już się zdecydujesz na jazdę, to podjedź na złom i wykręć tą ukręconą śrubę razem z prowadnicą - szybciej wstawisz używkę niż odkręcisz tą urwaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. dzięki za szybką odpowiedź.

tam nie ma sprężyny.

 

lalal1.jpg

 

W miejscu gdzie strzałka to coś jakby sprężyna była, tak mi się wydawało (ciemno było). A śruby nr. 1 nie mogłem dokręcić, ani dokręcić, obraca się luźno w obie strony ( czyli muszę poszukać nakrętki i skontrować). Chyba zaraz z latarką się wybiorę i dokręcę, bo jutro pilnie muszę jechać. W piątek planowałem wypad 500km, ale chyba nie ma co ryzykować.

 

Te prowadnice to coś takiego http://allegro.pl/prowadnica-zacisku-renau...1437552670.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miejscu gdzie strzałka to coś jakby sprężyna była, tak mi się wydawało (ciemno było)

to jest gumka, nie może być popękana.

obraca się luźno w obie strony ( czyli muszę poszukać nakrętki i skontrować)

potrzebujesz dwóch kluczy: 13 i 16/17. 13 kręcisz, drugim trzymasz.

Te prowadnice to coś takiego http://allegro.pl/prowadn...1437552670.html

Dokładnie tak, tylko pamiętaj, żeby śruby były 10.9. Często w tanich zestawach są 8.8 lub co gorsze 5.8 :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!