Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Hands free


oko26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wymieniałem wczoraj mikrostyk w jednych z tylnych drzwi, dodam, że nie mogłem rozblokować klamek i rozkręciłem cały boczek. Mikrostyk wymieniłem, oczywiście działa wszystko ładnie, a że rozebrałem cały boczek postanowiłem zobaczyć jak wygląda ten czujnik laserowy, który to otwiera drzwi po włożeniu ręki(nie działa). Popatrzyłem:) spiołem wszystko razem podpiołem klamkę przycisk zamykania(mikrostyk) działa, i tu zoonk - przy próbie pociągnięcia tej, że klamki słychać rozblokowanie centralnego zamka, ale dopiero za 4,5 pociągnięciem klamki drzwi się otwierają. Dodam, że przed rozebraniem klamki otwierały się za 2 razem(1.Rozblokowanie centralki, 2.Otwarcie drzwi), Co mogłem zepsuć schrzanić? Dzieje się to tylko przy pociągnięciu klamki, co dziwne wszystkie inne drzwi są odblokowane a te trzeba jeszcze szarpać ze 3-4 razy

Edytowane przez oko26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie, to sprawny czujnik powinien rozblokowac drzwi bez pociągania za klamkę, czyli tylko jak włożysz rękę w klamkę. Gdy trzeba pociągnąć za klamkę do rozblokowania drzwi to znaczy, że uszkodzony jest czujnik w drzwiach. Napisałeś, że do tej pory musiałeś pociągnąć 2 razy za klamkę, aby otworzyć drzwi, czyli czujnik jest zepsuty i może całkiem go teraz szlak trafił. Czy tak samo masz na innych drzwiach, tzn., że 2 razy musisz pociągnąć za klamkę??

PS

Czy przypadkiem, jak rozebrałeś drzwi nie zrobiło się zimno. Pytam bo u mnie też jedne drzwi "wariują" jak się zrobi zimniej (nie otwierają się mimo, że słychac jak się odblokowują)

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś, że do tej pory musiałeś pociągnąć 2 razy za klamkę, aby otworzyć drzwi, czyli czujnik jest zepsuty

A czy czasem nie jest tak, że włożenie ręki powoduje odblokowanie centraliki, ale w przypadku jak samochód stoi ok. tygodnia to dopiero pociągnięcie za klamkę odblokowuje centralny zamek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po około 70 godzinach nieużywania, czujnik nie reaguje na włożenie reki za klamkę, jest o tym chyba w instrukcji wspomniane. Nie znam jej na pamieć ale gdzieś mi się to w oczy rzuciło.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż jest tak, że klamka działała do tej pory poprzez szarpniecie 1raz.centralka 2raz.odworzenie drzwi. A teraz jest tak, że jak pociągnę za klamkę raz to słychać odblokowanie centralki, a gdy pociągnę drugi raz nie otwierają się drzwi, dopiero, gdy szarpnę 4, albo 5 raz. Co dziwne po tym pierwszym szarpnięciu, gdy słychać centralkę inne drzwi da się otworzyć, a w tych dopiero jak poszarpie ze 4 razy?

 

Dodano: 30 paź 2012 - 17:59

Pytam bo u mnie też jedne drzwi "wariują" jak się zrobi zimniej (nie otwierają się mimo, że słychac jak się odblokowują)

Właśnie u mnie jest tak że mimo że słychać centralny zamek drzwi nie odblokowują się Edytowane przez oko26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co dziwne po tym pierwszym szarpnięciu, gdy słychać centralkę inne drzwi da się otworzyć, a w tych dopiero jak poszarpie ze 4 razy?

Wynika z tego że klamkę w tych drzwiach masz źle poskładaną mechanicznie. elektrycznie centralny odblokowuje zamki jednak klamka nie otwiera zamka. Coś na styku klamka- krzywki, lub krzywki- linka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmowałem całą klamkę i ten element plastikowy w kturym to siedzi klamka i czujnik hans free odpinałem od niego jedynie wtyczki i linkę która to jest zachaczona o ten plastik. I montaż w odwrotnym kierunku. A o co chodzi z tymi krzywkami? bo powiem szczeże że niewiem o co chodzi. A może macie jakieś fotki jak powinna być złożona prawidło, na co powinienem zwrucić uwagę?

Edytowane przez oko26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o co chodzi z tymi krzywkami?

Zastępcza nazwa tych wszystkich elementów, które są pomiędzy klamką i linką. Przecież linka nie jest bezpośrednio do klamki podpięta, a trudno mi wyrokować w którym miejscu nie działa jak powinno.Może być również tak, że po odłączeniu linki od zespołu klamki jej drugi koniec, ten w zamku nie siedzi jak powinien....

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linkę odpinałem od tego plastiku na kturym to montowana jest klamka, ten plstik trzyma się jedynie na małych zapinkach w otworach drzwi i po odpieciu zaczepów i linki bez problemów wychodzi cały ten plastik od mocowania klamki. Chodzi o to że tam niema co zrobić źle, żeby było inaczej niż orginalnie bo wszystko wchodzi w swoje miejsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety trzeba tam zaglądnąć ponownie skoro po rozbiórce i poskładaniu nie działa jak powinno.

Nie wiem czy to pocieszające w tej sytuacji ale jak ja wymieniałem włącznik pod przyciskiem w klamce, to po zamontowaniu, wszystko działało i nadal działa poprawnie. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to tak troche nie na temat ale prosze zmienić tytuł tematu bo ktoś sie zdziwi że na forum można dostać za darmo jakiegoś Hannsa :( ,no i ciężko bedzie potomnym znaleźć tego Hannsa w forumowej wyszukiwarce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!