Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co robi druga sonda lambda (tylna)


Rekomendowane odpowiedzi

Wyskakuje mi błąd tylnej sundy lambda.

Oddałem auto do mechanika z układem wspomagania, po naprawie testował dość mocno do odcięcia zapłonu i w sumie chyba na rezerwie, bo tak było jak odbierałem (więc przyszło mi do główy, że może jakiś syf zassało). Wcześniej stało ze 2 miesiące w garażu. Mechanik kazał zatankować do pełna 98, dolać jakiś uszlachetniach. (dolałem taki oczyszczający ukłąd paliwowy) i pojeździć jakiś czas. Nie wiem czy to może pomóc?

 

Możecie mi powiedzieć, co dokładnie robi ta druga sonda (tylna), po co są dwie i czy można jeździć z takim błędem. Podświetlona jest kontrolka silnika i świeci mi się też serv. Przednia chyba ustala skład mieszanki, a tylna analizuje spaliny po wyjściu z katalizatora, ona też ma wpływ na ustalanie mieszanki i działanie silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sonda lambda po prostu kontroluje układ oczyszczania spalin, czyli katalizator czy jest sprawny. Najlepiej zrobisz jak sprawdzisz, czy przypadkiem nie jest odpięta wtyczka od sondy. A sprawdzana sonda była Clipem? Jak tak to jakie były błędy? Sam miałem problem z grzałkami w 2 sondzie (przepalały się) i dopiero wymiana na oryginał w ASO mój problem rozwiązało. Z usterką jeździłem w sumie około miesiąca.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tylko katalizator, nie reguluje składu mieszanki i nie ma wpływu na moc, spalanie itp.

 

Nie wiem czy była sprawdzana Clipem, przyznam, że nawet nie wiem co to:). Numeru błędu też nie pamiętam, sami nie wiedzieli co to może powodować, mówili że może sonda, może katalizator poszedł, ale kurcze auto ma 45tys. przebiegu. Co do wtyczki to twierdzą, że nic tam nie ruszali bo rozbierali tylko przód, a to tylna poszła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w silniku 2.0 ale w moim 1,6 sondy mają wspólne przewody wraz z pochłaniaczem oparów paliwa. Możliwe, że jak coś robili z przodu to po prostu uszkodzili przewody. Najlepiej ściągnąć sobie schematy elektryczne i przewód po przewodzie posprawdzać. Clip jest to dedykowany urządzenie wraz z programem diagnostycznym do renault.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to ma znaczenie, ale mechanik powiedział, że mu się zapaliła jak jechał powoli i bodajże stanął na światłach, tak przynajmniej twierdzi.

 

Silnik 2.0 benzyna, ale może też tak jest z tymi przewodami.

 

Jeżeli np spaliny by były złe z powodu tego, że bak został wyjechany prawie do końca, to czy jak teoretycznie wróci do normy to samo by zgasło?, czy dopiero po skasowaniu błędu, czy to może jak jest błąd sondy to jest to mało prawdopodobne, że to od syfu z baku? To tylko moja teoria, mechanik mówił, że to może dlatego, że auto długo stało.

Edytowane przez Nemon
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nic nie zgaśnie samemu. Podjedź do kogoś z Clipem aby dokładnie sprawdził co boli sondę. Ja zanim uporałem się z awarią sondy to 2 wymieniałem i miałem to samo spaliły się grzałki w nich. Druga już była zakupiona w ASO to wymienili mi na oryginał za dopłata. W ASO raz zapłaciłem około 100zł za Clipa a potem już diagnozowali za free.

Edytowane przez aston76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinali mi tam do gniazda na komputer takie urządzenie dość małe jak gruby tablet i tam wyszukiwał po różnych silnikach megane (których było w cholerę wersji), ale wyświetlało chyba tylko błąd sondy bez szczegółów, nie wiem dokładnie, więc domyślałm się że to nie ten Clip. Czyli nic nie wykombinuję puki nie pojade z powrotem, ale widzę że problem ciężki będzie.

Edytowane przez Nemon
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednia sonda (przed katalizatorem), odpowiada za regulacje składu mieszanki. Druga wchodzi w skład systemu OBD i kontroluje ogólnie spaliny (sprawność układu wtrysku i katalizatora), za katalizatorem - jeśli pierwsza sonda błędnie działa lub uszkodzony jest inny element mający wpływ na regulację mieszanki druga sonda podczas kontroli ma za zadanie wykryć zwiększenie zanieczyszczenia i poinformować wyświetlając kontrolkę OBD również w przypadku uszkodzenia katalizatora.

 

Polecam kontrolę urządzeniem diagnostycznym (najlepiej Clip), najczęściej uszkodzeniu ulega grzałka sondy lub jej złącze elektryczne (kontrola jest możliwa po rozpięciu złącza pod pojazdem i kontrola stanu złącza).

 

Po naprawie, kontroli lub wymianie sondy należy wykasować defekty przy użyciu w/w urządzenia, defekty OBD same się kasują po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów jeśli powstały wcześniej błąd przestał występować (najlepiej jednak wykasować przy użyciu Clip).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeżdżę jeszcze trochę i pojadę do tego mechanika, coś mi się wydaje że on Clipa nie ma ;/.

 

Ogólnie wg. komputera spalanie wzrosło z 10.3 (przy odbieraniu z warszatatu) do 11.9, ale auto jeździ tylko po mieście więc może to być wynik krótkich tras jak i potnecjalnych wad układu paliwowego. Jakby pierwsza (przednia) sonda się zwaliła to nie powinien wyskoczyć błąd przedniej sondy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z błędami sond jest różnie. Najłatwiej podpiąć oscyloskop do pierwszej i już masz odpowiedź która jest zepsuta. 2 sonda kontroluje czystość spalin i ustala mieszankę w pętli otwartej regulacji składu mieszanki, suma sumarom praktycznie połowa 4, 3/4- 5 i cały 6 bieg.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mi raz siadła grzałka w drugiej sondzie, jezdziłem miesiąc i nie odczułem różnicy w spalaniu, kupiłem jakiś zamiennik na Allegro za 80zł, i narazie rok spokoju. Błąd skasował się sam, tzn zniknął serwis i silnik z kontrolek. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!