Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Wyskakuje mi błąd tylnej sundy lambda.

Oddałem auto do mechanika z układem wspomagania, po naprawie testował dość mocno do odcięcia zapłonu i w sumie chyba na rezerwie, bo tak było jak odbierałem (więc przyszło mi do główy, że może jakiś syf zassało). Wcześniej stało ze 2 miesiące w garażu. Mechanik kazał zatankować do pełna 98, dolać jakiś uszlachetniach. (dolałem taki oczyszczający ukłąd paliwowy) i pojeździć jakiś czas. Nie wiem czy to może pomóc?

 

Możecie mi powiedzieć, co dokładnie robi ta druga sonda (tylna), po co są dwie i czy można jeździć z takim błędem. Podświetlona jest kontrolka silnika i świeci mi się też serv. Przednia chyba ustala skład mieszanki, a tylna analizuje spaliny po wyjściu z katalizatora, ona też ma wpływ na ustalanie mieszanki i działanie silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Druga sonda lambda po prostu kontroluje układ oczyszczania spalin, czyli katalizator czy jest sprawny. Najlepiej zrobisz jak sprawdzisz, czy przypadkiem nie jest odpięta wtyczka od sondy. A sprawdzana sonda była Clipem? Jak tak to jakie były błędy? Sam miałem problem z grzałkami w 2 sondzie (przepalały się) i dopiero wymiana na oryginał w ASO mój problem rozwiązało. Z usterką jeździłem w sumie około miesiąca.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli tylko katalizator, nie reguluje składu mieszanki i nie ma wpływu na moc, spalanie itp.

 

Nie wiem czy była sprawdzana Clipem, przyznam, że nawet nie wiem co to:). Numeru błędu też nie pamiętam, sami nie wiedzieli co to może powodować, mówili że może sonda, może katalizator poszedł, ale kurcze auto ma 45tys. przebiegu. Co do wtyczki to twierdzą, że nic tam nie ruszali bo rozbierali tylko przód, a to tylna poszła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w silniku 2.0 ale w moim 1,6 sondy mają wspólne przewody wraz z pochłaniaczem oparów paliwa. Możliwe, że jak coś robili z przodu to po prostu uszkodzili przewody. Najlepiej ściągnąć sobie schematy elektryczne i przewód po przewodzie posprawdzać. Clip jest to dedykowany urządzenie wraz z programem diagnostycznym do renault.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to ma znaczenie, ale mechanik powiedział, że mu się zapaliła jak jechał powoli i bodajże stanął na światłach, tak przynajmniej twierdzi.

 

Silnik 2.0 benzyna, ale może też tak jest z tymi przewodami.

 

Jeżeli np spaliny by były złe z powodu tego, że bak został wyjechany prawie do końca, to czy jak teoretycznie wróci do normy to samo by zgasło?, czy dopiero po skasowaniu błędu, czy to może jak jest błąd sondy to jest to mało prawdopodobne, że to od syfu z baku? To tylko moja teoria, mechanik mówił, że to może dlatego, że auto długo stało.

Edytowano przez Nemon
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie nic nie zgaśnie samemu. Podjedź do kogoś z Clipem aby dokładnie sprawdził co boli sondę. Ja zanim uporałem się z awarią sondy to 2 wymieniałem i miałem to samo spaliły się grzałki w nich. Druga już była zakupiona w ASO to wymienili mi na oryginał za dopłata. W ASO raz zapłaciłem około 100zł za Clipa a potem już diagnozowali za free.

Edytowano przez aston76
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podpinali mi tam do gniazda na komputer takie urządzenie dość małe jak gruby tablet i tam wyszukiwał po różnych silnikach megane (których było w cholerę wersji), ale wyświetlało chyba tylko błąd sondy bez szczegółów, nie wiem dokładnie, więc domyślałm się że to nie ten Clip. Czyli nic nie wykombinuję puki nie pojade z powrotem, ale widzę że problem ciężki będzie.

Edytowano przez Nemon
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.Druga sonda ma wpływ na skład mieszanki i co za tym idzie na spalanie (u mnie ok. 1.5l więcej).

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z wcześniejszych wypowiedzi wywnioskowałem, że tylna sonda tylko bada sprawność katalizatora. To mnie teraz jeszcze bardzije zmartwiłeś. Czyli zarówno przednia jak i tylna ustala skłąd mieszanki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przednia sonda (przed katalizatorem), odpowiada za regulacje składu mieszanki. Druga wchodzi w skład systemu OBD i kontroluje ogólnie spaliny (sprawność układu wtrysku i katalizatora), za katalizatorem - jeśli pierwsza sonda błędnie działa lub uszkodzony jest inny element mający wpływ na regulację mieszanki druga sonda podczas kontroli ma za zadanie wykryć zwiększenie zanieczyszczenia i poinformować wyświetlając kontrolkę OBD również w przypadku uszkodzenia katalizatora.

 

Polecam kontrolę urządzeniem diagnostycznym (najlepiej Clip), najczęściej uszkodzeniu ulega grzałka sondy lub jej złącze elektryczne (kontrola jest możliwa po rozpięciu złącza pod pojazdem i kontrola stanu złącza).

 

Po naprawie, kontroli lub wymianie sondy należy wykasować defekty przy użyciu w/w urządzenia, defekty OBD same się kasują po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów jeśli powstały wcześniej błąd przestał występować (najlepiej jednak wykasować przy użyciu Clip).

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pojeżdżę jeszcze trochę i pojadę do tego mechanika, coś mi się wydaje że on Clipa nie ma ;/.

 

Ogólnie wg. komputera spalanie wzrosło z 10.3 (przy odbieraniu z warszatatu) do 11.9, ale auto jeździ tylko po mieście więc może to być wynik krótkich tras jak i potnecjalnych wad układu paliwowego. Jakby pierwsza (przednia) sonda się zwaliła to nie powinien wyskoczyć błąd przedniej sondy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powinien wyskoczyć. Sprawdź czy masz dobrze podpiętą wtyczkę przy 2 sondzie.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z błędami sond jest różnie. Najłatwiej podpiąć oscyloskop do pierwszej i już masz odpowiedź która jest zepsuta. 2 sonda kontroluje czystość spalin i ustala mieszankę w pętli otwartej regulacji składu mieszanki, suma sumarom praktycznie połowa 4, 3/4- 5 i cały 6 bieg.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi raz siadła grzałka w drugiej sondzie, jezdziłem miesiąc i nie odczułem różnicy w spalaniu, kupiłem jakiś zamiennik na Allegro za 80zł, i narazie rok spokoju. Błąd skasował się sam, tzn zniknął serwis i silnik z kontrolek. :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie czy sondy lambda w silnikach 1.4 1.6 są takie same? Czy można do 1.6 założyć od 1.4 i będzie poprawnie działać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Chciałbym odświeżyć temat.

Ponieważ jak już pisałem na forum moje spalanie wynosi średnio: 10,2L w silniku 1.6 16V (2006r 113tyś przebieg) raz zszedłem na pól dnia na 9.8L, jednak aktualnie znowu jest 10-10,2L... Fakt faktem żadna kontrolka nie świeci ani nic. Jednak mechanik stwierdził że jest to walnięta sonda lambda... Dla pewności powiedział żeby podpiąć go pod komputer, jednak krzyczy za to 50zł, z powodu wydaniu ostatnio dużej kasy (przednia szyba, zawieszenie przód oraz inne nie związane z samochodem...) nie za bardzo widzi mi się płacić za coś co "MOŻE" potwierdzi jego tezę,

więc pytanie jest krótkie: Czy jest sens i wynikiem wyższego spalania winna jest sonda lambda?

Pozdrawiam oraz czekam na szybką odpowiedź!

Marsyl :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak. Jak sonda jest leniwa to silnik może pracować w trybie awaryjnym, a co za tym idzie ma większy apetyt na paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość BlackRaven

Wiecie co mi się najbardziej podoba ? Żal wydać 5 dych to szkoda a to że wydaje się dużo na paliwo bo pali to ok.......

Koszt diagnozy zwróci się natychmiast w niższym spalaniu.

Sondy dzielimy na regulacyjne,diagnostyczne i diagnostyczno-regulacyjne i trzeba wiedzieć co się ma w aucie i takie same zakładać a nie szukać najtańszych.

Drga sprawa to Clip... On idiocie nie pomoże,warto znaleźć porządnego diagnostę a taki sobie znanymi metodami-programami szybko sobie poradzi.

Do autra z awarią potrzebny jest zestaw - program i odpowiedni człowiek.

Czy chcę kogoś urazić ? Na pewno nie,chcę tylko zwrócić uwagę że oszczedzając na diagnostyce 50 zł płaci się dużo więcej tylko że na raty przy dysrybutorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem zdania, że dopóki nie pojawia się ikonka silnika lub service to nie ma tam problemu. System OBD (chyba nawet wersja II) w naszych samochodach jest bardzo rozbudowany i jeżeli pojawiają się jakieś anomalie w pracy silnika jest to sygnalizowane o ile się doczytałem na 4 sposoby: migający check, stały check, stały check+service, stały check+service+stop. Z tego co wiem to u nas druga sonda ma stałe napięcie i nie oscyluje - robi to pierwsza sonda. Mój gazownik kilka lat temu też sugerował po stałych odczytach napięcia, że jest zepsuta ale uznałem że wtedy byłoby to w jakiś z poprzednio opisanych sposobów syganlizowane. Mój samochód, ze względu na LPG jest badany co roku na analizatorze spalin i wyniki są znacznie poniżej norm dopuszczalnych. Na miejscu autora wątka pojechałbym na analizę spalin, jeżeli dostęp do CLIPa jest utrudniony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość BlackRaven

Napięcie drugiej sondu jest stałe do momentu gdy kat działa.Gdy spaliny nie spełniają normy napięcie się zmienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Górna sonda ładnie faluje, natomiast dolna (za kat.) pływa, ale ma w większości wskazanie około 730 mV - jak powinno być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio w mojej Megane 2 1.6 16v zaczął wyskakiwać co jakiś czas błąd drugiej sondy lambda, który kasowałem przez aplikację OBD II ,lecz ostatnio błąd pojawił się taki że podczas diagnozy sondy na przemian co chwilę "error" lub 0.7v co powodowało że check świecił się i nie można było go skasować, znając kapryśne połączenia elektryczne w naszych samochodach postawiłem na wtyczkę sondy, dokładnie wyczyściłem styki podoginałem wtyki, i teraz błędu nie ma a podczas testu mam stałe napięcie na drugiej sondzie czyli 0.46 V niezaleznienie od obrotów, silnik jakby stabilniej pracuje, wniosek z tego taki że zanim coś kupimy lepiej sprawdzić wtyczki itp. bo wydamy kasę niepotrzebnie

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...