Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co robi druga sonda lambda (tylna)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym odświeżyć temat.

Ponieważ jak już pisałem na forum moje spalanie wynosi średnio: 10,2L w silniku 1.6 16V (2006r 113tyś przebieg) raz zszedłem na pól dnia na 9.8L, jednak aktualnie znowu jest 10-10,2L... Fakt faktem żadna kontrolka nie świeci ani nic. Jednak mechanik stwierdził że jest to walnięta sonda lambda... Dla pewności powiedział żeby podpiąć go pod komputer, jednak krzyczy za to 50zł, z powodu wydaniu ostatnio dużej kasy (przednia szyba, zawieszenie przód oraz inne nie związane z samochodem...) nie za bardzo widzi mi się płacić za coś co "MOŻE" potwierdzi jego tezę,

więc pytanie jest krótkie: Czy jest sens i wynikiem wyższego spalania winna jest sonda lambda?

Pozdrawiam oraz czekam na szybką odpowiedź!

Marsyl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Wiecie co mi się najbardziej podoba ? Żal wydać 5 dych to szkoda a to że wydaje się dużo na paliwo bo pali to ok.......

Koszt diagnozy zwróci się natychmiast w niższym spalaniu.

Sondy dzielimy na regulacyjne,diagnostyczne i diagnostyczno-regulacyjne i trzeba wiedzieć co się ma w aucie i takie same zakładać a nie szukać najtańszych.

Drga sprawa to Clip... On idiocie nie pomoże,warto znaleźć porządnego diagnostę a taki sobie znanymi metodami-programami szybko sobie poradzi.

Do autra z awarią potrzebny jest zestaw - program i odpowiedni człowiek.

Czy chcę kogoś urazić ? Na pewno nie,chcę tylko zwrócić uwagę że oszczedzając na diagnostyce 50 zł płaci się dużo więcej tylko że na raty przy dysrybutorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zdania, że dopóki nie pojawia się ikonka silnika lub service to nie ma tam problemu. System OBD (chyba nawet wersja II) w naszych samochodach jest bardzo rozbudowany i jeżeli pojawiają się jakieś anomalie w pracy silnika jest to sygnalizowane o ile się doczytałem na 4 sposoby: migający check, stały check, stały check+service, stały check+service+stop. Z tego co wiem to u nas druga sonda ma stałe napięcie i nie oscyluje - robi to pierwsza sonda. Mój gazownik kilka lat temu też sugerował po stałych odczytach napięcia, że jest zepsuta ale uznałem że wtedy byłoby to w jakiś z poprzednio opisanych sposobów syganlizowane. Mój samochód, ze względu na LPG jest badany co roku na analizatorze spalin i wyniki są znacznie poniżej norm dopuszczalnych. Na miejscu autora wątka pojechałbym na analizę spalin, jeżeli dostęp do CLIPa jest utrudniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 rok później...

Ostatnio w mojej Megane 2 1.6 16v zaczął wyskakiwać co jakiś czas błąd drugiej sondy lambda, który kasowałem przez aplikację OBD II ,lecz ostatnio błąd pojawił się taki że podczas diagnozy sondy na przemian co chwilę "error" lub 0.7v co powodowało że check świecił się i nie można było go skasować, znając kapryśne połączenia elektryczne w naszych samochodach postawiłem na wtyczkę sondy, dokładnie wyczyściłem styki podoginałem wtyki, i teraz błędu nie ma a podczas testu mam stałe napięcie na drugiej sondzie czyli 0.46 V niezaleznienie od obrotów, silnik jakby stabilniej pracuje, wniosek z tego taki że zanim coś kupimy lepiej sprawdzić wtyczki itp. bo wydamy kasę niepotrzebnie

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

A czy jest możliwe ze na zimnym silniku wyskakuje błąd 1 sondy a na ciepłym nie???? Tzn ze jest uszkodzona??? Mam nierówne obroty po odpaleniu na zimnym. Jaka najlepiej kupić nasadkę żeby była dobra do odkręcenia 1 i drugiej sondy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 II sonda lambda wchodzi w skład systemu OBD ;

    1/ sprawdza ;

           -  sprawność katalizatora,

           -  sprawność pracy sondy I ,

           -  oraz ogólny stan układu wtrysku silnika,

   2/ dobiera tzw ; '' long term fuel trim '' czyli ;

        Długoterminowy dobór mieszanki oraz ustala czy silnik ma generalnie ;

           a/ mieć bogatą czy ubogą mieszankę, niezależnie od działania pierwszej sondy,

           b/ w wypadku braku sygnału, silnik może wejść w open loop, czyli ;

                  - podawany będzie AFR z pamięci komputera,

                  - a nie z faktycznego działania silnika,

           c/ w efekcie silnik będzie ;

                   1/ więcej spalał,

                   2/ miał mniej mocy,

                   3/ miał nieodpowiednio dobraną mieszankę,

   3/ Przebieg napięcia sondy za katalizatorem dla sprawnego silnika, powinien ;

            - oscylował pomiędzy ; 0,6V  do 0 8 V ,

              Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!