Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co robi druga sonda lambda (tylna)


Rekomendowane odpowiedzi

Wyskakuje mi błąd tylnej sundy lambda.

Oddałem auto do mechanika z układem wspomagania, po naprawie testował dość mocno do odcięcia zapłonu i w sumie chyba na rezerwie, bo tak było jak odbierałem (więc przyszło mi do główy, że może jakiś syf zassało). Wcześniej stało ze 2 miesiące w garażu. Mechanik kazał zatankować do pełna 98, dolać jakiś uszlachetniach. (dolałem taki oczyszczający ukłąd paliwowy) i pojeździć jakiś czas. Nie wiem czy to może pomóc?

 

Możecie mi powiedzieć, co dokładnie robi ta druga sonda (tylna), po co są dwie i czy można jeździć z takim błędem. Podświetlona jest kontrolka silnika i świeci mi się też serv. Przednia chyba ustala skład mieszanki, a tylna analizuje spaliny po wyjściu z katalizatora, ona też ma wpływ na ustalanie mieszanki i działanie silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sonda lambda po prostu kontroluje układ oczyszczania spalin, czyli katalizator czy jest sprawny. Najlepiej zrobisz jak sprawdzisz, czy przypadkiem nie jest odpięta wtyczka od sondy. A sprawdzana sonda była Clipem? Jak tak to jakie były błędy? Sam miałem problem z grzałkami w 2 sondzie (przepalały się) i dopiero wymiana na oryginał w ASO mój problem rozwiązało. Z usterką jeździłem w sumie około miesiąca.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tylko katalizator, nie reguluje składu mieszanki i nie ma wpływu na moc, spalanie itp.

 

Nie wiem czy była sprawdzana Clipem, przyznam, że nawet nie wiem co to:). Numeru błędu też nie pamiętam, sami nie wiedzieli co to może powodować, mówili że może sonda, może katalizator poszedł, ale kurcze auto ma 45tys. przebiegu. Co do wtyczki to twierdzą, że nic tam nie ruszali bo rozbierali tylko przód, a to tylna poszła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w silniku 2.0 ale w moim 1,6 sondy mają wspólne przewody wraz z pochłaniaczem oparów paliwa. Możliwe, że jak coś robili z przodu to po prostu uszkodzili przewody. Najlepiej ściągnąć sobie schematy elektryczne i przewód po przewodzie posprawdzać. Clip jest to dedykowany urządzenie wraz z programem diagnostycznym do renault.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to ma znaczenie, ale mechanik powiedział, że mu się zapaliła jak jechał powoli i bodajże stanął na światłach, tak przynajmniej twierdzi.

 

Silnik 2.0 benzyna, ale może też tak jest z tymi przewodami.

 

Jeżeli np spaliny by były złe z powodu tego, że bak został wyjechany prawie do końca, to czy jak teoretycznie wróci do normy to samo by zgasło?, czy dopiero po skasowaniu błędu, czy to może jak jest błąd sondy to jest to mało prawdopodobne, że to od syfu z baku? To tylko moja teoria, mechanik mówił, że to może dlatego, że auto długo stało.

Edytowane przez Nemon
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nic nie zgaśnie samemu. Podjedź do kogoś z Clipem aby dokładnie sprawdził co boli sondę. Ja zanim uporałem się z awarią sondy to 2 wymieniałem i miałem to samo spaliły się grzałki w nich. Druga już była zakupiona w ASO to wymienili mi na oryginał za dopłata. W ASO raz zapłaciłem około 100zł za Clipa a potem już diagnozowali za free.

Edytowane przez aston76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinali mi tam do gniazda na komputer takie urządzenie dość małe jak gruby tablet i tam wyszukiwał po różnych silnikach megane (których było w cholerę wersji), ale wyświetlało chyba tylko błąd sondy bez szczegółów, nie wiem dokładnie, więc domyślałm się że to nie ten Clip. Czyli nic nie wykombinuję puki nie pojade z powrotem, ale widzę że problem ciężki będzie.

Edytowane przez Nemon
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednia sonda (przed katalizatorem), odpowiada za regulacje składu mieszanki. Druga wchodzi w skład systemu OBD i kontroluje ogólnie spaliny (sprawność układu wtrysku i katalizatora), za katalizatorem - jeśli pierwsza sonda błędnie działa lub uszkodzony jest inny element mający wpływ na regulację mieszanki druga sonda podczas kontroli ma za zadanie wykryć zwiększenie zanieczyszczenia i poinformować wyświetlając kontrolkę OBD również w przypadku uszkodzenia katalizatora.

 

Polecam kontrolę urządzeniem diagnostycznym (najlepiej Clip), najczęściej uszkodzeniu ulega grzałka sondy lub jej złącze elektryczne (kontrola jest możliwa po rozpięciu złącza pod pojazdem i kontrola stanu złącza).

 

Po naprawie, kontroli lub wymianie sondy należy wykasować defekty przy użyciu w/w urządzenia, defekty OBD same się kasują po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów jeśli powstały wcześniej błąd przestał występować (najlepiej jednak wykasować przy użyciu Clip).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeżdżę jeszcze trochę i pojadę do tego mechanika, coś mi się wydaje że on Clipa nie ma ;/.

 

Ogólnie wg. komputera spalanie wzrosło z 10.3 (przy odbieraniu z warszatatu) do 11.9, ale auto jeździ tylko po mieście więc może to być wynik krótkich tras jak i potnecjalnych wad układu paliwowego. Jakby pierwsza (przednia) sonda się zwaliła to nie powinien wyskoczyć błąd przedniej sondy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z błędami sond jest różnie. Najłatwiej podpiąć oscyloskop do pierwszej i już masz odpowiedź która jest zepsuta. 2 sonda kontroluje czystość spalin i ustala mieszankę w pętli otwartej regulacji składu mieszanki, suma sumarom praktycznie połowa 4, 3/4- 5 i cały 6 bieg.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mi raz siadła grzałka w drugiej sondzie, jezdziłem miesiąc i nie odczułem różnicy w spalaniu, kupiłem jakiś zamiennik na Allegro za 80zł, i narazie rok spokoju. Błąd skasował się sam, tzn zniknął serwis i silnik z kontrolek. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!