Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie, auto trzeba na żywo oglądnąć, ocenić jakość materiałów, spasowanie itp. Mam w rodzinie nową Hondę CRV kupioną w salonie, jakość plastików.... pozostawia wiele do życzenia jak na auto za 120 tyś zł (automatyczna skrzynia). Plastiki twarde jak to w japońskich wiertarkach. Ogólnie nic specjalnego. Ręczny w Meganie taki jest bo zaprojektowany jest pod tunel środkowy niczym z klasy wyższej wraz z podłokietnikiem. Ręczny wymaga takiej budowy, na rzecz komfortu (duży, przesuwany podłokietnik). Chyba wiecie jak zajmuje miejsce zwykły ręczny + podłokietnik w Meganie 3.... Nie ma komfortowego położenia ręki na podłokietniku. Podłokietnik pełni bardziej rolę wizerunkową, niż pod kątem komfortu. Astra 5 nie ma tunelu środkowego, a w bogatszych wersjach ma dołożony podłokietnik robiący wrażenie jakby był kupiony na allegro za 49 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie nowa Meganka swoim wyglądem prezentuje tzw. teorię wstecznego rozwoju. Z typowego francuskiego wybałuszonego, zaokrąglonego, obłego, mającego smak wyglądu przeszliśmy do VW Golfa... O wnętrzu nie chce nic mówić, dużo bardziej podoba mi się konsola z MIII czy nawet MII, tutaj Francuzi się nie popisali, wszystko jest niesamowicie nudne. I nadal nie rozumiem dlaczego Renault ma taki problem z umieszczeniem wszystkich przycisków typu tempomat, radio i komputer pokładowy na kierownicy. Nadal mamy ten dżojstik, fakt jest on wygodny, cenie go w swojej MIII, ale jest to już troche przestarzały patent. Ceny za ten samochód też są konkretne, nie wyczuwam wielkiego bumu sprzedażowego na nowy model Megane, choć mam nadzieję, że jednak się uda. O palecie silnikowej nie chcę się wypowiadać, bo całą motoryzacja europejska jest zjedzona przez chore normy spalania...

Edytowane przez Dime
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem widziałem. Nowa meganka robi dobre wrażenie. Ładna linia i podoba mnie się nowy przód renówek. W środku wygląda ciekawie jak dla mnie ale nie ma jakiejś rewolucji. Nie analizowałem cenników (ja jak już to kupuję samochód gdy wchodzi nastepca) ale na tle tego co widać na ulicach na prawdę bardzo się wyróżnia na plus. Na pytanie czy jest warta swojej ceny każdy musi odpowiedzieć sam. Produkt jest wart tyle ile klient jest gotów za niego zapłacić. Poczekamy zobaczymy.

 

Dodano: 19 lut 2016 - 17:35

Ps dorzucę tylko że w myśl "każda pliszka swój ogonek chwali" uważam że linia Megane III długo się nie zestarzeje. Przy nowej w cale nie wygląda staro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej ktoś wspominał, że Renault uwstecznia wykonanie samochodów i coś w tym jest.

W Megane I miałem dość niski poziom wyposażenia, ale w aucie była np. welurowa tapicerka.

Megane II, to dość mocny skok do przodu, ładne i porządne wykończenie, ale gorsza tapicerka, zwykły materiał, chciano tutaj równać do najlepszych.

Megane III widać wiele oszczędności: spod maski zniknęła zabudowa silnika, wewnątrz o wiele mniej schowków.

Doszły też dziwne oszczędności, jak np. zubożone lampki sufitowe, nieobudowane fotele z metalowym pałąkiem do regulacji, brak podłokietnika w tylnej kanapie (w porównywalnych wersjach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

veg przecież katalogowo Astra za 80tys. nie będzie miała nawi. Porównujmy katalogowe wyposażenie i katalogowe ceny. Astra Elite 1.4 150KM kosztuje już ponad 80tys. do tego nawi za kilka tysi nie wychodzi 80tys. A nie liczmy z rabatami tego, bo w Renault też będą. A matrycowe LED chodzi Ci o Intellilux? To z nawi pakiet kosztuje przecież 7.500 złotych.

 

Już bardziej bym patrzył na Astrę Dynamic 1.4 150KM za 77400 bez nawi i ją przyrównywał po doposażeniu w nawigację.

 

 

A żartem jest 110 tys złotych za Megane... Z 205 konnym silnikiem to żart jest dość mocny. Auto za 3 lata będzie warte z 50tys. prawdopodobnie. No i w tej cenie nie porównywałbym do Leona Cupra, to jest trochę inna liga jeżeli chodzi o silnik.

Porównuję kwoty "do zapłaty" (bo to mnie, jako kupującego interesuje), a nie oficjalne cenniki... Astra 1.4 150KM Elite z lakierem metalik i pakietem navi + Intelliluxy niby wychodzi cennikowo w okolicach 90k, ale należąc do wybranej grupy zawodowej bez problemu można zejść do okolic 80. I to już w kilka tygodni po premierze, bez zbędnego czekania aż model się opatrzy i zniknie "podatek od nowości". W Renault na nowości żadnych rabatów nie ma (takie info dostałem u warszawskiego dealera, nie chciał zejść ani złotówki z ceny Talismana, proponował jakieś dywaniki i inne pierdoły), więc biorę cenę z oferty na otomoto. Porównując np. Superba (Skoda daje -10% bez gadania) z Mazdą (tam -1% to cud) też powinniśmy patrzeć na cenniki? Zresztą to wszystko nieważne, bo pod koniec posta zmieniłem swoje zdanie o ofercie i powiedziałem, że aż takiej wielkiej tragedii nie ma. Owszem... Jest drogo (zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że silnik to wciąć tylko 1.2, więc teoretycznie powinno być taniej), ale nie strasznie drogo jak myślałem/pisałem na początku...

 

Co do GT... Porównania wielkiego nie mam, bo autami za ponad 100k się nie interesowałem... Cupra jest znacznie mocniejsza, ale Megane jest dużo lepiej wyposażone (w Cuprze nie ma choćby navigacji, o 4Control nie wpominając). Doposażając Leona do poziomu Megane GT zbliżymy się pewnie do 130-140k, a to znacznie więcej niż 110k które chce Renault.

 

Samochód generalnie chwalony, z małym (albo dużym) "ale", duża średnica zawracania, mało skuteczne hamulce i ciasnota na tylnych siedzeniach.

Co kto lubi... Mi na przykład masywne fotele w Megane (tej od Zdunka) strasznie się podobają i chciałbym takie nawet kosztem miejsca z tyłu (gdzie rzadko kiedy kogoś wożę). Cieniutkie w Astrze choć praktyczne, to wyglądają jak z jakiegoś domku dla lalek...

 

Doszły też dziwne oszczędności, jak np. zubożone lampki sufitowe, nieobudowane fotele z metalowym pałąkiem do regulacji, brak podłokietnika w tylnej kanapie (w porównywalnych wersjach).

Każdy koncern szuka oszczędności... Taka Astra na przykład ma metalowy pałąk podtrzymujący maskę (zamiast teleskopów, które montuje nawet Dacia). Jeśli dodamy do tego brak podłokietnika z tyłu (żeby był trzeba dokupić dzielenie kanapy za 1k zł) czy brak podświetlenia schowka z przodu (sic!) to już w ogóle można się załamać, nieprawdaż? Pytanie, na ile komuś to przeszkadza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SB stać zapłacić kwotę z oficjalnego cennika, nie potrzebują rabatów.

Te udzielane są rolnikom, prawnikom, lekarzom, itp. itd. Podobnych zniżek udziela m.in. VAG, tylko tam (z tego co się orientuję) grupa "zniżkowa" jest nieco węższa.

Tylko w Renault nie udało mi się nic wywalczyć, choć może wynikało to z tego że rozmawiałem o wersji Talismana Premiere Edition, a ta moim zdaniem i bez rabatów miała niezłą cenę. Może o kwotach z cennika można "rozmawiać" ;]

Co do oszczędności, o których pisze Paweł (zapomniałem odnieść się w ostatnim swoim poście)...

Tak robią wszyscy. Mój ok. 15-letni Peugeot 206 w jednej z tańszych wersji miał materiałowe boczki.

Dzisiaj nawet Leon (a więc auto o klasę droższe) ma plastik.

Nawet niektóre auta klasy D są plastikowe.

Mi Megane 4 bardzo się podoba i jeśli tylko będzie nieco tańsze od podobnie wyposażonej (ale mocniejszej) Astry, to może być ciekawą propozycją na naszym rynku.

A wracając jeszcze do ceny z oferty Zdunka.

Ktoś pisał, że Intens powinno być za ok. 75k zł, a Zdunek sprzedaje za 80k bo liczy na extra zarobek przed pojawieniem się normalnego cennika.

Patrząc na ogłoszenie, to na końcu jest lista "dodatków".

Moim zdaniem gołe Intens może być faktycznie w okolicach 75k, a to tych kilka dodatków nabiło cenę nieco wyżej...

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy koncern szuka oszczędności... Taka Astra na przykład ma metalowy pałąk podtrzymujący maskę (zamiast teleskopów, które montuje nawet Dacia). Jeśli dodamy do tego brak podłokietnika z tyłu (żeby był trzeba dokupić dzielenie kanapy za 1k zł) czy brak podświetlenia schowka z przodu (sic!) to już w ogóle można się załamać, nieprawdaż? Pytanie, na ile komuś to przeszkadza...

Tylko wydaje mi się, że Renault będzie dawało zniżki z tych cen jeszcze.

No brak lampki w schowku to bardzo słabo, tylko jak my tu rozkminiamy nawi w aucie i Intelliluxy jakieś śmieszne za grubą kasę to wydaje mi się, że takiej osobie, która jest w stanie dopłacić z 10tys za takie pierdoły akurat lampka w schowku a właściwie jej brak może przeszkadzać! I podłokietnik lipny też.

Może lepiej kupić Dacię i mieć w duszy czy jest lampka czy nie, jak miałbym dać tyle kasy za auto i nie mieć takich rzeczy, które wydają mi się już naprawdę standardem to może naprawdę nie warto tyle płacić. Albo wziąć 50tys. i kupić 4-5 letnie Volvo w skórze i nie mieć dylematu czy gdzieś jest słaby plastik czy brak lampki.

A co to jest SB?

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grandtour jak zawsze wygląda świetnie, tylko co to za paskudne "malowanie" na słupku D :huh:

Bez "malowania" idealna kontynuacja świetnej linii z III. Tną koszty na przydatnych rzeczach, a tu taki kosztowny "kwiatek".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!