Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

A dla mnie GT, w które będę celował za jakieś 2 lata wydaje się mieć cenę znośną. Zakładam, ze akurat za te 2 lata przestana wymagać podatku od nowości i będzie można liczyć na sensowny rabat.

Automat mi w żaden sposób nie przeszkadza. GT to nie jest auto wybitnie zabawowe. Ktos chce zabawowe to sobie dołoży do RS albo kupi Fieste ST dużo taniej. Dla mnie GT to ma być użytecznym samochodem z namiastką albo potencjałem na zabawę. Czymś czym od czasu do czasu będę mógł wjechać na tor, ale przez 99% ma służyć jako normalne auto. A wtedy wybieram Megane GT bez nawet patrzenia na "zwykłego" opla. Silnik to nie wszystko. Jak to którys znany kierowca powiedzial... proste drogi sa dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców. Rozwijanie maxow na autostradach to żadna radość, wiec nawet niech ma ta astra mocniejszy silnik... ważne jaka jest reszta. To jak z clio RS vs fiesta st. ta druga jest słabsza (182 vs 200 koni), tańsza i ogólnie mniej fancy... a w testach z prowadzenia wygrywa z clio praktycznie ciagle, często nawet na torze. Z testow GT ktore poki co są, wynika ze auto bardzo ładnie jeździ (czytaj skręca) i to jest to na co liczę, bo na RS raczej nie dołożę, szczególnie, że RS będzie pewnie jeszcze więcej paliwa wciągał :)

 

Mi tam podoba się podejście Renault które od clio 4 RS do sportowych wersji daje EDC. Tak jest w clio GT i RS, M4 GT i tak ma być nawet w M4 RS (powiedzieli że na pewno będzie to 5d hatach z EDC, manual czy będzie dopiero rozważa). Automat na co dzień to super sprawa. Do zabawy na torze? Pewnie czasami fajnie pomachać gałka, ale umowny się, ze najpierw i tak trzeba się nauczyć jeździć :P

Ilu z tych zabawowiczów potrafi "heal and toe" używać? Ci co potrafią z reguły nie celują w takie auta jak GT. Gokart jest prosty jak cep, a ile daje zabawy, gałki od biegów, aż tak nie trzeba... choć nie przeczę, możliwość wyboru była by mila.

 

Jedyne co mi się w GT nie podoba to ten wymuszony 4control... no ale podobno działa i podobno nawet się nie psuje (bazując na opiniach z laguny).

 

Ogólnie wg mnie cennik całkiem ok, a brak silnika miedzy 130 a 200 koni wałkowaliśmy tu już tyle razy, że nawet nie wspominam :)

Edytowane przez behbeh
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny lekko zawyżone na premierę, ale jak to w Reno trzeba brać pod uwagę rabaty. Niestety nadal brak możliwości zamówienia pakietu GT Line w Polsce <czerwona> Na szybko przejrzałem cenniki i widzę, że teraz opcjonalnie można domówić tylko koło dojazdowe :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czymś czym od czasu do czasu będę mógł wjechać na tor, ale przez 99% ma służyć jako normalne auto. A wtedy wybieram Megane GT bez nawet patrzenia na "zwykłego" opla.(...)

Może warto poczekać na bezpośrednie starcia na torach, bo to, że Megane RS dobrze sobie radził to nie znaczy, że MIV również.

No ale żeby mieć ten 1% fun w Megane, który generalnie nie jest królem szosy, nie oszukujmy się, kilka hot hatchy prowadzi się lepiej, trzeba do Astry dopłacić 15tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

starcia czego? zwyklej, nowej astry 200 konnej z megane gt? Nie sadze ze ktoś (gazet/yt) wprost będzie porównywał je ogole. Raczej do GTC (97k bez wyprzedaży rocznika, a tak trzeba porównywać póki co). Dla mnie GTC odpada, bo 3d. Po za tym w GTC za niektóre "zwykle" rzeczy trzeba dopłacić (reflektory, składane lusterka, czujnik zmierzchu itd). Wydadzą nowe GTC to zobaczymy jaka będzie cena :P Nawet z cennika astra gtc vs megane, biorę megane (EDC itd itp) :P No chyba, ze jakiś dobry test, któremu uwierzę, pokaże mi ze GT to jakaś nadsterowna kupa złomu, to wtedy nie :P Pomijam argumenty gdy organoleptycznie oglądałem Astry kolegów do mojego m3 (które uważam za gorzej wykończonego niżej to co widziałem w M4). Wg mnie Astra leży i kwiczy, choć tak, to czasami kwestia indywidualnej oceny:P Ogólnie akurat mnie do opli w ogóle nie ciągnie, wykończenie i wygląd sa nijakie :) Cale ople sa nijakie. Jedyne co mi sie podoba to Adam S :)

 

A jak będzie jeździł nowy RS to może być zupełnie inna rzecz od tego jak będzie jeździł GT, i nie mowie o silniku, tylko po prostu o prowadzeniu. Co do m3 RS to nie licząc nowych, odświeżonych modeli jak civic, to w sumie żaden hot hatch nie prowadził się lepiej. Wystarczy poczytać/pooglądać testy, albo sprawdzić czego używają "szkoły" np dookolna nuburgring. Oczywiście, nowego RS mogą zepsuć :)

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co przykuło moją uwagę, to dużo lepsze materiały wykończeniowe. W środku widać powiew świeżości. Jeździłem egzemplarzem z silnikiem 1.2 TCE 130 KM dość bogato wyposażonym. Pomimo tego, że wyciszenie Megane III wysoko oceniam, to w kolejnej generacji jest wyczuwalnie ciszej. Jeżeli chodzi o silnik to czuć, że jest ciut mocniejszy- ale w końcu te 15 KM ma więcej. Zawieszenie jest wyczuwalnie trwardsze, a pojazd prowadzi się bardziej pewnie. Komfort jakoś na tym specjalnie nie ucierpiał. Wyczuwalna zmiana charakterystyki reakcji wciśnięcie pedału gazu oraz wspomagania kierownicy pomiędzy trybem ECO, a sport- ogólnie ten multisense ciekawy bajer. Widoczność jest nieco gorsza, a lusterka boczne- mniejsze. Bardzo spodobał mi się HUD- na początku ciężko było się przyzwyczaić, ale jego obecność sprawia, że na standardowe wskaźniki praktycznie nie patrzę. Dodatkowo nowością była dla mnie obecność asystenta pasa ruchu (chyba było to nawet dostępne w Megane III) oraz system czytania znaków drogowych - działa to wyjątkowo sprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi krawężnikami nie jesteś sam.

Co do tego co piszecie o automatach - nie wiem czy jeździliście Cliokami z EDC (GT lub RS). Od czasu do czasu mam możliwość jeżdżenia różnymi automatami (różne klasy samochodów: Golf, Audi A5, Q7, E350CDI 2012) i ten z Renault jest chyba najgorszy. Jeżeli podobna skrzynia jest w M4 GT to ja wolę manualna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli z EDC ? Być może wyszarpię EDC, a tu takie zmartwienie :) Skrzynia powolna ? Szarpie ? Nowe Megane ma 7 biegowy automat EDC. Clio IV konstrukcja 2012 rok, więc w zasadzie pierwsza generacja EDC (wprowadzone 2010 r). Miejmy nadzieję że nowsze 7 biegowe są lepsze....

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem ciekawą sytuację z kartą do odpalania auta:

- megi II seryjna w każdym egzemplarzu nie zależnie od wyposażenia (element charakterystyczny modelu),

- megi III seryjna w każdym poziomie wyposażenia ale w Megi Generation zwykły kluczyk,

- Megi IV w niższych poziomach wyposażenia (life, zen) zwykły kluczyk, od wyposażenia intens karta hands free (brak slotu na kartę) czyli wychodzi na to że w megi IV nie ma zwykłej karty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejmy nadzieję że nowsze 7 biegowe są lepsze....

Podobno nie ma dużej różnicy miedzy m4 gt a tym co jest w clio. Jak to w którymś teście (chyba australijskim) opisali... skrzynia jest bardzo dobra, ale nie wyśmienita, twierdząc właśnie ze m.in. VW ma to trochę lepiej zrobione. Autor nawet w komentarzach pisze, ze wybrał by m4gt nad golfa GTI. A w zarzutach chodzi czasami o zawahania albo lekkie szarpnięcia przy przyspieszaniu w trybie auto przy niższych obrotach/prędkościach. Ogólnie do skrzyni z GT maja te same zarzuty co można było usłyszeć pod katem Clio RS. I są to uwagi powtarzalne, nie tylko w tym podlinkowanym teście.

 

Przyznam, że ani Clio RSem ani M4GT z tymi skrzyniami nie jeździłem (zamierzam testować gdy padnie decyzja "szukamy" auta), ale na ile się w orientuje (a czytałem i oglądałem o clio RS naprawdę sporo), to nie jest źle i jakoś się tego nie boje.

Machanie biegami nie jest (przynajmniej dla mnie) tak istotne jak sama jazda... na torze są ciekawsze rzeczy do robienia niż machanie gałka, a w mieście/trasie jest to wręcz zbędne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!