Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

Bliźniaczy Nissan Pulsar z silnikiem 1.6T 190 KM kosztuje 87 500 zł. Auto nieciekawe, niczym się nie wyróżnia a wręcz odstaje od konkurencji, powiedziałbym że jest to następca Nissana Almery który zakończył żywot w 2006 roku, teraz mamy 2016 rok... Gdzie te czasy co kolega kupił w 2009 roku nowego Megana III 2.0 TCe 180 KM hatchback, wersja Privilege z xenonami i automatycznym hamulcem ręcznym za 66 tyś zł (mega rabat dostał) ? :)

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź się Pulsarem po modyfikacjach, najlepiej 1,6, to sam się przekonasz, że niczym od konkurencji nie odstaje, a często nawet ją przewyższa.

Jak wcześniej pisałem Pulsara z sensownym wyposażeniem i silnikiem 190 KM można realnie kupić za 83 tyś zł.

Ciężko o lepsze auto za tą cenę, biorąc pod uwagę wyposażenie, rozmiar wnętrza i wyposażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 TSI trwałość 100tys. km? Ten silnik jest podobnie wysilony jak 1.2 TCE 130 chyba?

 

1.2 TCE 101 KM jest jednak trochę mniej wysilony, a sformułowanie pali i jeździ jest dość enigmatycnze. Nie wiadomo czy nie po remoncie.

W każdym razie nie wiem czy rozmowa o trwałości nowych aut z małymi silnikami jest clue sprawy. Jeżeli kupujemy nowe auto na 5-7 lat to robiąc nawet stosunkowo duże przebiegi dociągniemy do ok. 150tys. km. O ile ktoś kupuje 1.2 benzynę do jazdy "na trasie" ok. 80-100 km na dzień roboczy. Ja bym wybrał diesla chyba, bo takie dystanse do pracy po autostradzie w naszym kraju to rzadkość. Nawet na ekspresówkach dwupasmowych (na przykład obwodnica trójmiasta) wolałbym diesla co by omijać zawalidrogi i tiry.

 

Ponadto nawet najgorsze silniki TSI mają trwałość około 200tys. do remontu. Dużo też zależy od stylu jazdy. Znana mi osoba kupiła Accorda 6 letniego z przebiegiem 60 czy 70 tys. i było sprzęgło do wymiany (benzyna). I nikt mi nie powie, że sprzęgło w Accordzie ma trwałość 60tys. km. A było bardzo mocno zjechane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tce jak widać ma chyba niezłą trwałość: http://otomoto.pl/of...m-ID6ygJXW.html

Przebieg 255 000 km

To jest stary silnik D7F znany jeszcze z Clio 1 o pojemności 1.2 8V. W 2001 roku pojawiła się głowica 16 zaworowa, natomiast w Clio III dodali turbine. Nie mylić tego silnika TCe 101 z zupełnie nowym silnikiem na bezpośrednim wtrysku 1.2 TCe 115/130 KM. Miałem taki silnik wolnossący 1.2 16V 75 KM przez 10 lat w Clio 2ph2, nie do zdarcia, idiotoodporny. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Motorze porównali Megane i Astrę.

Megane dostał 1 punkt więcej, pomimo, że policzyli, że będzie ok. 6 tysięcy droższy. Generalnie porównali Megane z silnikiem 125 KM Astry. Astra kosztuje w wersji Elite 79tys.

Jeżeli chodzi o układ napędowy to oczywiście Astra ma sekundę lepiej do setki, o dziwo 0,3 s mniej w przyspieszeniu 60-100, ale w zakresie 80-120 jest to już różnica 3 sekund na korzyść Astry.

Spalanie takie samo - 7l średnia (Megane ok 90kg cięższy).

Zawieszenie sztywniejsze w Megane i nieco lepsze, za to w Astrze lepszy komfort jazdy.

Wyposażenie lepsze w Megane jeżeli wziąć wersję Bose. I tym głównie Megane wygrało ten 1 punkt.

Widać w teście, że lepsza widoczność jest w Astrze - cienkie słupki przy lusterkach i szybka dodatkowa, w Megane jest gorzej. Za to w Megane jest nawiew z tyłu dla pasażerów. Głośność - przy 50km/h ciszej w Megane o 1 db, natomiast przy 100km/h tak samo.

Jedno co mi się w oczy rzuciło, to w Megane, które w teście było czerwone wewnątrz ma gołą czerwoną blachę na drzwiach (przy słupku) i chyba nie jest to norma, producenci obijają to jakimś plastikiem tak jak jest w Astrze chociażby. Dla mnie dość rażący detal, jak już jest temat zachwytu nad wnętrzem Megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!