Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

Bliźniaczy Nissan Pulsar z silnikiem 1.6T 190 KM kosztuje 87 500 zł. Auto nieciekawe, niczym się nie wyróżnia a wręcz odstaje od konkurencji, powiedziałbym że jest to następca Nissana Almery który zakończył żywot w 2006 roku, teraz mamy 2016 rok... Gdzie te czasy co kolega kupił w 2009 roku nowego Megana III 2.0 TCe 180 KM hatchback, wersja Privilege z xenonami i automatycznym hamulcem ręcznym za 66 tyś zł (mega rabat dostał) ? :)

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź się Pulsarem po modyfikacjach, najlepiej 1,6, to sam się przekonasz, że niczym od konkurencji nie odstaje, a często nawet ją przewyższa.

Jak wcześniej pisałem Pulsara z sensownym wyposażeniem i silnikiem 190 KM można realnie kupić za 83 tyś zł.

Ciężko o lepsze auto za tą cenę, biorąc pod uwagę wyposażenie, rozmiar wnętrza i wyposażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 TSI trwałość 100tys. km? Ten silnik jest podobnie wysilony jak 1.2 TCE 130 chyba?

 

1.2 TCE 101 KM jest jednak trochę mniej wysilony, a sformułowanie pali i jeździ jest dość enigmatycnze. Nie wiadomo czy nie po remoncie.

W każdym razie nie wiem czy rozmowa o trwałości nowych aut z małymi silnikami jest clue sprawy. Jeżeli kupujemy nowe auto na 5-7 lat to robiąc nawet stosunkowo duże przebiegi dociągniemy do ok. 150tys. km. O ile ktoś kupuje 1.2 benzynę do jazdy "na trasie" ok. 80-100 km na dzień roboczy. Ja bym wybrał diesla chyba, bo takie dystanse do pracy po autostradzie w naszym kraju to rzadkość. Nawet na ekspresówkach dwupasmowych (na przykład obwodnica trójmiasta) wolałbym diesla co by omijać zawalidrogi i tiry.

 

Ponadto nawet najgorsze silniki TSI mają trwałość około 200tys. do remontu. Dużo też zależy od stylu jazdy. Znana mi osoba kupiła Accorda 6 letniego z przebiegiem 60 czy 70 tys. i było sprzęgło do wymiany (benzyna). I nikt mi nie powie, że sprzęgło w Accordzie ma trwałość 60tys. km. A było bardzo mocno zjechane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tce jak widać ma chyba niezłą trwałość: http://otomoto.pl/of...m-ID6ygJXW.html

Przebieg 255 000 km

To jest stary silnik D7F znany jeszcze z Clio 1 o pojemności 1.2 8V. W 2001 roku pojawiła się głowica 16 zaworowa, natomiast w Clio III dodali turbine. Nie mylić tego silnika TCe 101 z zupełnie nowym silnikiem na bezpośrednim wtrysku 1.2 TCe 115/130 KM. Miałem taki silnik wolnossący 1.2 16V 75 KM przez 10 lat w Clio 2ph2, nie do zdarcia, idiotoodporny. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Motorze porównali Megane i Astrę.

Megane dostał 1 punkt więcej, pomimo, że policzyli, że będzie ok. 6 tysięcy droższy. Generalnie porównali Megane z silnikiem 125 KM Astry. Astra kosztuje w wersji Elite 79tys.

Jeżeli chodzi o układ napędowy to oczywiście Astra ma sekundę lepiej do setki, o dziwo 0,3 s mniej w przyspieszeniu 60-100, ale w zakresie 80-120 jest to już różnica 3 sekund na korzyść Astry.

Spalanie takie samo - 7l średnia (Megane ok 90kg cięższy).

Zawieszenie sztywniejsze w Megane i nieco lepsze, za to w Astrze lepszy komfort jazdy.

Wyposażenie lepsze w Megane jeżeli wziąć wersję Bose. I tym głównie Megane wygrało ten 1 punkt.

Widać w teście, że lepsza widoczność jest w Astrze - cienkie słupki przy lusterkach i szybka dodatkowa, w Megane jest gorzej. Za to w Megane jest nawiew z tyłu dla pasażerów. Głośność - przy 50km/h ciszej w Megane o 1 db, natomiast przy 100km/h tak samo.

Jedno co mi się w oczy rzuciło, to w Megane, które w teście było czerwone wewnątrz ma gołą czerwoną blachę na drzwiach (przy słupku) i chyba nie jest to norma, producenci obijają to jakimś plastikiem tak jak jest w Astrze chociażby. Dla mnie dość rażący detal, jak już jest temat zachwytu nad wnętrzem Megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!