Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

Fakt pomyliłem się. W Astrze to lepiej według mnie wygląda. Czyli Megane to tylko malowanie? Ciekawe jak jest w Astrze czy to tylko malowany plastik - pewnie tak. Jeszcze na żywo kombi nie widziałem. Widziałem za to hatchback i w sumie wygląda jak poprzednia Astra po liftingu. Co prawda lekka bryła i to widać ale nic specjalnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W salonie pojawi Fiat Tipo i cena od 42 tys. zł i będzie miał klimatyzacje manualną, elektryczne szyby itd... A wielkość chyba większa od meganki IV...Chyba będzie konkurencja największa....

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zapoznałem się bliżej z MIV, pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, jakość wykończenia na wysokim poziomie - dużo lepiej niż w Talismanie :blink: Na żywo nie robi już takiego wrażenia jak podczas premiery, na parkingu stała MII R26 obok MIV i wyglądała bardziej zadziornie. Zapalone światła ledowe z przodu i z tyłu wyglądają świetnie, jednak ogólnie zwykła wersja jest raczej bez szału. Wnętrze fajne nawet z mniejszym wyświetlaczem, jak dla mnie nie ma sensu kupować większego.

 

Plusy:

+ wygląd w swojej klasie

+ światła ledowe

+ standardowe fotele wydają się wygodne na pierwszy rzut oka

+ bardzo fajnie wyprofilowane i wygodne skrajne miejsca na tylnej kanapie

+ jest więcej miejsca na nogi niż w MIII htb, mogłem sam za sobą (186cm) usiąść, kolana dotykały fotela ale było OK

+ spory bagażnik z uchwytami na siatkę

 

Minusy:

- brak podłokietnika z tyłu

- brak przycisku do regulacji zagłówka, jest tylko mało wygodne zwolnienie blokady przy prowadnicy

- sztuczna skóra mogłaby być lepsza, jest całkiem gładka bez faktury

- brak sterowania nawigacją na tunelu (joystick), tylko dotykowo co niestety jest zdecydowanie mniej wygodne, szybko ręka się męczy

- grafika "tabletu" zdecydowanie do poprawy, jest zbyt staroświecka (proste ramki), brakuje jej polotu

 

Ogólnie bardzo fajne auto, na pewno wygląda dużo ciekawiej od konkurentów <ok>

 

PS.

Na kombi niestety trzeba będzie jeszcze poczekać kilka miesięcy, nadal w produkcji MIII i można ją zamawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Tipo to cennik chyba jest dość porażający. 70 koła za silniejszego diesla i prawie kompletne wyposażenie. Jak wejdzie kombi i 1.4 Multiair (o ile) i w wersji Lounge będzie kosztował do 65tys. to może być sukces.

Na testach przynajmniej fakt wygląda budżetowo, ale takie kombi z silniejszym dieslem za 70tys.? Przy Meganie za 90 (tak podejrzewam) to może być hit. Utrata wartości podobna, więc będzie to niezłe starcie. Swoją drogą w teście Zachara było Bravo z 2010 roku, kupione w 2011 za 55tys. W 2015 wartość 30 tys. Jak na 4 lata jazdy utrata naprawdę akceptowalna. MIII TCE 1.4 tyle samo gdzieś stoją, a nie sądzę, żeby 4-5 lat temu kosztowały 55tys.

 

Sukcesem Fiata może być właśnie cena, bo silniki mają już ok, a oferta Megane IV wcale nie będzie (na to wygląda) lepsza pod tym względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tipo kombi i htb będzie zupełnie inaczej wycenione ze względu na lepszą jakość materiałów. Sedan to budżetowa wersja jak Linea, którą ma zastąpić. Patrząc na wnętrze sedana to typowe auto dla emeryta, żadna konkurencja dla MIV.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem okazję bliżej poznać MIV. Niestety nie była to jakaś wypasiona wersja - zaledwie 1,2 TCe 100, bez tabletu, kluczyk etc. Kilka spostrzeżeń:


  •  
  • pojawił się przesuwany podłokietnik jednak schowek w nim jest mikroskopijny - w MIII jest dużo większy,
  • ręczny - jak dla mnie średnio poręczny,
  • standardowe zegary - chyba kompletnie mi nie odpowiadają. W wersji z wyświetlaczem powinno być lepiej,
  • wraca kluczyk - to chyba układ w stronę tradycjonalistów którzy muszą czymś pokręcić, a karta jest dla nich zbyt skomplikowana,
  • standardowe audio gra lepiej niż w MIII,
  • ilość miejsca z tyłu - odniosłem wrażenie, że jest mniej niż w MIII,
  • ze względu na nawiew na tył auto robi się 4 osobowe - totalnie brak miejsca na środku,
  • kataryniarz napisał o braku tylnego podłokietnika - trzeba przypomnieć, że i w MIII nie było go w HB. Standardem był w kombi. Tu pewnie będzie podobnie,
  • przednie lampy - zrezygnowano z wysuwanych. Przy 1,2 TCe 100 był dostęp do żarówek. Zobaczymy jak będzie przy innych silnikach,
  • bagażnik - wg informacji jest większy niż w MIII, jednak jakoś tego nie widziałem,
  • widać, że jest niższy niż MIII.

To są moje pierwsze spostrzeżenia z oględzin. Coś więcej będę mógł powiedzieć po jazdach próbnych w marcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszecie, to auto trochę w stronę bardziej stylistyki idzie, aniżeli ergonomii. No ale to jest hatchback więc może tak ma być. Co do małej ilości miejsca na prawą nogę, ja do wysokich nie należę, do grubych jakichś też nie i nie mogłem się na początku przyzwyczaić do Megane II z prawą nogą, cały czas przeszkadzał mi plastik. Może tak już ten typ ma?

 

Jak pozycja za kierownicą, kibel bardziej czy nisko?

Czy ktoś z 3miasta i okolic wie, gdzie to można obejrzeć oprócz Zdunka (galerie itp.)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wraca kluczyk - to chyba układ w stronę tradycjonalistów którzy muszą czymś pokręcić, a karta jest dla nich zbyt skomplikowana,

W Megane III Generation też były analogowe zegary i kluczyk :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane III Generation też były...

Kluczyk był w Fluence, a zegary analogowe w GT i RS. Nie zmienia to faktu, że idąc z duchem czasu spodziewałem się tylko karty, tak jest np. w Clio IV.

To było tylko i wyłącznie moje spostrzeżenie. Pewnie są tacy którzy będą zadowoleni z kluczyka. Sporo osób rezygnuje z zakupu Renaultów kiedy zobaczą kartę, cytuję "muszę mieć kluczyć a nie jakąś kartę. Jak ja samochód zamknę albo otworzę..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycję można w szerokim zakresie dobrać, siedzisko bardzo nisko schodzi. Ja lubię siedzieć wyżej, ale maksymalnie daleko z max. wysuniętą kierownicą, zupełnie nie przeszkadzał mi plastki przy prawej nodze. Inna kwestia, że jest słabej jakości. Schowek faktycznie maleńki - w MII wchodziła mi lustrzanka z obiektywem, w MIII już tylko ze stałką, w MIV nie ma szans.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj zapoznałem się z bogatszą wersją MIV. To już całkiem inna bajka niż wersja podstawowa. Silnik 1,2 TCe 130, koła 17", HandsFree, Wyświetlacz przezierny, elektryczny ręczny, tablet 7", półskóry + welurek. Ta wersja zrobiła na mnie dużo lepsze wrażenie. pokręciłem się nią chwilkę po placu. Na dłuższe testowanie przyjdzie czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycję można w szerokim zakresie dobrać, siedzisko bardzo nisko schodzi. Ja lubię siedzieć wyżej, ale maksymalnie daleko z max. wysuniętą kierownicą, zupełnie nie przeszkadzał mi plastki przy prawej nodze.

Wg mnie akurat siedzisko ma dużo mniejsza regulacje niż w M3. Co więcej, na nogi kierowcy jest tez dużo mniej miejsca. Nie tylko ten plastik po prawej (do którego pewnie jak się uprzeć można przywyknąć) ale sama kolumna kierownicy (nawet ustawiona na maks do góry) ogranicza ruchy. Mam 180 cm i pod siebie bym jeszcze jakieś w miarę wygodne ustawienie znalazł, ale moja kobieta się przymierzała i ze wzrostem 160 cm niestety dupa. Albo nie jest w stanie nacisnąć do końca sprzęgła, albo przy naciskaniu hamulca wali noga w kolumnę kierownicy. I to nawet przy założeniu, że mogla by olać sprzęgło, którego nie ma w GT z automatem.

W M3 bez problemów wygodną pozycje znajduje. Podobnie w Talismanie i clio...

Wg mnie jest sporo mniej miejsca i to jest dla mnie największy minus M4.

 

Cała reszta auta dla mnie na plus, jakość wykonania dużo fajniejsza niż w M3. Miejsca z tyłu chyba tyle samo co w M3, na pewno osoba 180cm spokojnie/wygodnie siądzie w drugim rzędzie jeśli z przodu jest tez ktoś 180cm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!