Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klakson na poważnie - schemat elektryczny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Diagnoza- brak sygnału dźwiękowego.

Najbliższy mechanik nie wykazał się znajomością tematu, sprawdził sam klakson (po wyjęciu) i bezpieczniki, to okazało się sprawne. Przy okazji powyciągał inne bezpieczniki co np skutkowało skokowym zamykaniem elektrycznych szyb, na szczęście znalazłem informacje na forum o możliwości przeprogramowaniu sterownika szyb (przytrzymać 5s klawisz podnoszenia szyb). Napięcia na klaksonie brak, sam klakson już nie jest oryginalny, kostka łącząca kable z klaksonem wymieniona na wtyki konektorowe (auto odkupione). Tyle w warsztacie. Chyba więcej tam nie wrócę. Scenic w zakresie elektryki to dla nich zbyt duże wyzwanie, a dla mnie stres.

Trzeba więc sprawy wziąć w swoje ręce, znalazłem schemat, właściwie 3, pewnie zależy od wersji wyposażenia, załączam ten najbardziej rozbudowany.

 

thumb_hosting_zdjec_1353141208__klakson_scenic_schemat_ele.jpg

 

Teraz moje przemyślenia, ale potrzebuję nieco pomocy. Część praktyczną zamierzam wykonać w weekend.

Skoro napięcia brak trzeba szukać po kablach zgodnie ze schematem. Trzeba tylko jeszcze wiedzieć, którędy idą kable, w których wiązkach i gdzie są kostki łączące. I jak czytać schemat ? np EBP32-1, to wiązka zawierająca kabel BP32-RG? A element R9 to kostka łącząca? Jak zlokalizować ten element?

Może jakiś elektryk wyjaśni to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EBP32-1 to nie nazwa wiązki tylko punkt połączenia kilu przewodów razem.Z bezpiecznika 3 od dołu w środkowym rzędzie (skrzynka w kabinie ) idzie czerwony przewód do wtyczki przy przełącznikach pod kierownicą (zdemontować obudowę przełączników) a wychodzi białym i idzie do białej dużej kostki w skrzynce pod maską a z niej do klaksonu.

post-3001-0-85380000-1353017897_thumb.jpg

post-3001-0-39250200-1353017921_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, a ten przekażnik na schemacie to gdzie jest? Po drodze od bezpiecznika (260) jest włącznik w kierownicy (1385) i złącze R9 i złącze (1519).

 

thumb_hosting_zdjec_1353067430__przekaznik_klaksonu.jpg

 

Ten przekaźnik to chyba w wersji z alarmem.

 

Czy z tej wtyczki R9 można wyciągnąć kabel prowadzący do klaksonu, aby zmierzyć napięcie, czy może konieczne jest wyciąganie-rozłączenie całej wtyczki (ale wówczas rozłączone będą inne kable, co chyba nie jest dobrym pomysłem)?

 

thumb_hosting_zdjec_1353098427__schemat_r9.jpg

 

A może lepiej zacząć od strony bezpiecznika lub złączy pod kierownicą?

Edytowane przez dartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R9 - to biała wtyczka.Możesz ją rozłączyć w celu wykonania pomiarów nic się nie stanie.Zaczynasz od czarnej wtyczki od przełączników w której są przewody biały i czerwony na czerwonym powinno być zawsze +12V ,a biały idzie do tej białej wtyczki pod maską .To EBP32-1 to kilka przewodów które są podłączone do jednego bezpiecznika i rozchodzące się do różnych odbiorników(taki rozgałęźnik)są ze sobą zgrzane, zaizolowane i nie ma do tego dostępu bo jest schowane we wiązce elektrycznej.Szukaj tak jak ci napisałem .Możesz także po wypięciu tej czarnej wtyczki podłączyć do białego przewodu plus z akumulatora ,jakimś dodatkowym przewodem ,klakson powinien zadziałać.Jeżeli nie zadziała to podłącz ten dodatkowy przewód z akumulatora do białego przewodu w białej kostce (po jej rozłączeniu) Jeżeli nadal nie będzie działał klakson to problem jest albo z samym klaksonem albo z przewodem masowym (czarnym) przy klaksonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem opis tej czarnej wtyczki 1519 - CAX3. Pin 6 to Zabezpieczenie akcesoriów-> Radio, czy wypinając tą wtyczkę rozłączę radio? Nie mam kodu, chociaż już wiem, jak go zdobyć.

Wracając do tej wtyczki to zwierając właśnie czerwony (+12V z bezpiecznika) z białym, który idzie do klaksonu to powinien pojawić się sygnał. Czy dobrze kombinuję?

thumb_hosting_zdjec_1353154279__1519.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc dotarłem do białej wtyczki w komorze silnika, po rozłączeniu zmierzyłem napięcie na pinie 10 - biały kabel klaksonu (oczywiście od strony kabiny) i ku mojemu zdziwieniu ukazało się tylko 0,2V (przy naciśniętym klaksonie), a powinno być 12V.

Przeniosłem się do kabiny i zmierzyłem napięcie przy bezpieczniku (ten od klaksonu), jest 12,4V (czyli tyle ile na akumulatorze), więc O.K.

Chciałem dostać się do czarnej wtyczki (z białym i czerwonym kablem) pod kolumną kierownicy, ale zdjęcie plastikowej obudowy kolumny kierownicy okazało się zbyt trudne. Odkręciłem dwie śruby od dołu, ale tam są jeszcze jakieś plastikowe zatrzaski pod kołem kierownicy i chyba trzeba je wcisnąć jakimś zakrzywionym śrubokrętem bo kierownica przeszkadza. A może jest inny sposób?

 

thumb_hosting_zdjec_1353271610__obudowa_kolumny_kierownicy.jpg

 

Zastanawiam się dlaczego na linii sterującej klaksonem jest tylko 0,2V? Jakieś zwarcie przy włącznikach w kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górną część obudowy zdejmiesz nawet jak śrubki 1 są zakręcone. Wystarczy odpowiednio palcami ścisnąć górną i dolna część na ich styku i górna się odłączy od dolnej. Po odkręceniu śrub 1 jest to oczywiście łatwiejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiłem wreszcie głuchy klakson (dotyczy SCENICa II, w Megane II pająk-przełącznik zespolony jest całkiem inny). Byłem u dwóch elektryków, którzy twierdzili, że klakson idzie przez komputer, podziękowałem im bo to bzdura.

 

Teraz opis jak to zrobiłem:

 

1. W komorze silnika, po prawej stronie akumulatora, jest skrzynka bezpieczników z kablami i połączeniami, należy zdjąć plastikową pokrywę skrzynki, nie wychodzi zbyt łatwo, nas interesuje biała wtyczka R9 z prawej strony skrzynki, jest wsunięta w prowadnicę. Należy wyjąć ją z prowadnicy i rozłączyć, pin nr 10 to kabel, który idzie do klaksonu (biało-pomarańczowy), nr 1 to masa do klaksonu (czarno-szary).

 

thumb_hosting_zdjec_1353098427__schemat_r9.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1370417626__r9.jpg

 

Do pinu nr 10 podłączamy +12V z akumulatora, do nr 1 podłączamy masę, jeżeli usłyszymy klakson to składamy wtyczkę R9, i przenosimy się do kabiny. (można też zmierzyć omomierzem)

Jeżeli nie było słychać klaksonu to musimy zdjąć zderzak i wymienić klakson (trąbkę) lub oczyścić wtyki-styki. U mnie trąbka działała (wcześniej wymieniona, już nie oryginalna), więc dalej szukałem w kabinie.

 

thumb_hosting_zdjec_1370417598__klakson.jpg

 

 

2. W kabinie jest skrzynka bezpieczników po lewej stronie pod deską rozdzielczą, za małym schowkiem, trzeba wyjąć klapkę schowka. Bezpiecznik od klaksonu nr 10, powinno być na nim +12V.

 

Przewody od tego bezpiecznika i biały z wtyczki R9 spotykają się we wtyczce 1519 (pin 3 i pin 4) w pająku. Rozkładamy obudowę kolumny kierownicy, mała część od góry jest na zatrzaskach, dolna część na dwóch śrubach i zatrzask.

Na zdjęciach jest widok od dołu na pająka, nie ściągałem go z kolumny kierownicy.

 

thumb_hosting_zdjec_1370414250__wtyczka_klaksonu_od_dolu_pajaka.jpg

 

Odłączamy wtyczkę 1519 pod pająkiem. Mierzymy napięcie między pinami 3 i 4, powinno być 12V. Można też zewrzeć te piny i klakson powinien wydać dźwięk. Tak właśnie u mnie było.

 

thumb_hosting_zdjec_1370413937__prawa_strona_pajaka_i_wtyczki.jpg

 

 

3. Teraz już trzeba zdjąć kierownicę (najpierw oczywiście AirBag).

Odłączamy akumulator (najpierw -).

 

thumb_hosting_zdjec_1370414048__kabelek_ok.jpg

 

Po odłączeniu poduszki, rozłączyłem szarą wtyczkę od klaksonu i zmierzyłem przejście między pinami tej wtyczki, a pinami 3 i 4 wtyczki 1519 pod pająkiem. U mnie jedna para nie miała przejścia. Teraz musiałem już zdjąć kierownicę.

 

thumb_hosting_zdjec_1370413894__odkcanie_kierownicy.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1370413798__blad.jpg

 

Kolejny krok to wyjęcie środkowej części przełącznika zespolonego (pająka), czyli zwijacza. Nie trzeba ściągać całego pająka z kolumny kierownicy. Należy wyjąć tylko zwijacz (dwa zatrzaski na górze i jeden na dole), tam ukryte są wszystkie połączenia i doprowadzenia do klaksonu.

 

thumb_hosting_zdjec_1370414078__zatrzaski_na_zwijaczu.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1370414209__zatrzask_dolny.jpg

 

Na spodzie zwijacza są dwa okręgi (ścieżki miedziane), u mnie były bardzo zabrudzone, pewnie dlatego nie było styku.

 

thumb_hosting_zdjec_1370413882__brudny_slizgacz.jpg

 

Na korpusie pająka ( po zdjęciu zwijacza) odsłonięte są dwie blaszki, na końcu mają styki, które ślizgają się po okręgach zapewniając przejście sygnału przy obrocie kierownicy. Drugi koniec tych blaszek łączy się --dociska bolce, które mają połączenie z wtyczką 1519 piny 3 i 4. Styki na blaszkach też były bardzo brudne uniemożliwiając połączenie.

 

thumb_hosting_zdjec_1370413846__brudne_styki_od_slizgacza.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1370413903__pajak_po_wyjeciu_zwijacza.jpg

 

 

 

4. Teraz pozostało tylko oczyścić ślizgacz i styki blaszek w korpusie i złożyć wszystko.

 

thumb_hosting_zdjec_1370413874__czysty_slizgacz.jpg

 

Po włożeniu zwijacza można jeszcze upewnić się, czy jest przejście między pinami 3,4 wtyczki 1519 , a wtyczką wychodzącą ze zwijacza (szara), kabel czarny i czerwony.

Na koniec przykręcamy kierownicę, zakładamy poduszkę, wtyczka 1519 wraca do swojego gniazda, zakładamy obudowę kolumny kierownicy, podłączamy akumulator (najpierw +).

 

I jeszcze wprowadzamy kod do radia, przyuczenie elektrycznych szyb, mały drobiazg, po podłączeniu akumulatora nie mogłem otworzyć bagażnika, konieczne było przeładowanie zamka centralnego off-on.

Czas całej operacji około 1 godziny.

Muszę jeszcze wspomnieć o pomocy mojej żony, co cztery ręce to nie dwie.

Edytowane przez dartek
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam

Moje auto meganeII phI 03r. U mnie jest tak w komorze silnika, gdzie są bezpieczniki, jest przecięty przewód biały z pomarańczowym paskiem, po złączeniu tego przewodu sygnał działa poprawnie, ale jak odpalę auto sygnał cały czas trąbi i muszę iść i odłączyć ten przewód. Pomocy, nie wiem co to może być.

 

Kolego Endo.sz proponuję zacząć stosować polskie znaki oraz włączyć sobie autokorektę tekstu. Nowe zdania zaczynamy od dużych liter oraz stosujemy znaki interpunkcyjne. Poprawiłem tekst. Aston76

Edytowane przez endo.sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Panowie, mały odkop, ale problem dotyczy tego samego.

Czy w Megane II ph1 połączenie klaksonu wygląda tak jak w Scenicu? - a więc pin 10 (biało-pomarańczowy) to kabel plusowy który idzie do klaksonu, a nr 1 to masa do klaksonu (czarno-szary)?. Chce się upewnić co jest uszkodzone - syrena czy któryś kabel.

Posiada ktoś schemat białej kostki R9 pod maską obok UPC? ciekawi mnie jakie jeszcze połączenia są w niej zawarte.

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie tak jak piszesz. Poniżej kostka R9.

 

1 MASA ELEKTRONICZNA PRZEDNIEJ LEWEJ PODŁUŻNICY

3 STEROWANIE USTAWIENIA REFLEKTORÓW

5 MASA ELEKTRYCZNA LEWEJ BELKI DESKI ROZDZIELCZEJ

10 STEROWANIE + SYGNAŁU DŹWIĘKOWEGO

11 MASA ELEKTRON PRZEDNIEJ LEWEJ PODŁUŻNICY

12 STEROWANIE + POMPY SPRYSKIWACZA TYLNEJ SZYBY

13 STEROWANIE + POMPY SPRYSKIWACZA PRZEDNIEJ SZYBY

14 STEROWANIE ŚWIATŁA PRAWEGO KIERUNKOWSKAZU

15 STEROWANIE ŚWIATŁA LEWEGO KIERUNKOWSKAZU

18 STEROWANIE + POMPY SPRYSKIWACZY REFLEKTORÓW

19 STEROWANIE SILNIKA POMPY SPRYSKIWACZY REFLEKTORÓW

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!