Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 16v terkotanie przy silniku gdy dodam ga


piotrekpan1

Rekomendowane odpowiedzi

I ja również się dołączam do tematu bo mam ten sam problem z terkotaniem. Pojawia się nie regularnie podczas jazdy jak i na biegu jałowym. Jade sobie pomału na jedynce w korku i zaczyna terkotać, ale wystarczy że spuszczę nogę z gazu i przestaje. Wszystkie rolki, paski, pompę wody, rozrząd mam wymieniony i raczej wykluczam aby któraś z tych części była tego powodem, ponieważ przed ich wymianą tak samo terkotało.Jest to trochę denerwujące i nie komfortowe akustycznie i tak jak koledzy nie ustaję w rozmyślaniach nad powodem owego tyr, tyr, tyr, :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Też dołaczam się do tego nieszczęsnego terkotania. U mnie jest tak - jak dodaje powoli gazu i przetrzymam go na stałych obrotach to po paru sekundach terkocze i nie ważne czy na biegu czy na luzie przy szybszym dodawaniu gazu żadnych objawów nie ma. A i też z prawej strony. Na nowym rozrządzie przejchałem 8000 km. Przestraszyłem się, że to coś z silnikiem się dzieje ale widzę, że to typowy defekt meganek. Czy możliwe że to może być wina katalizatora? Niedawno wyskoczył mi błąd że katalizator się kończy ale po wykasowaniu błędu kontrolka nie zaświeciła mi się do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest nas więcej..

Okoliczności identyczne jak marianekss :

1. utrzymanie gazu przez chwilę

2.prawa strona

3.nowy rozrząd

Dla mnie to tylko kolejny dowód na to że miejsce samozwańczo zwane serwisem spaprało mi rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że to terkotanie jest tylko na ciepłym silniku. Podejrzewałem, że to mogą być zawory lecz gdyby były to one to by terkotało na całej skali obrotów. No nic może ktoś rozwiąże problem z forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

dołączam do tego problemu. Megane 1.4 16V, rocznik 2004, przebieg 35tys (autentyk!). Terkotanie na biegu jałowym i wszystkich biegach powyżej 2500 obrotów, ale tylko przy puszczeniu gazu (opadaniu obrotów z wysokich na niskie). Ostatnio wymieniłem pasek alternatora i rolki ale to nie pomogło. Czeka mnie wymiana rozrządu bo auto kończy 5 lat. Odgłos terkotania jest uciążliwy, dobiega tak jak u innych z prawej strony (od pasażera). Czy ktoś już rozwikłał tą zagadkę ? Spalanie jest ok - 7l/100km - naprawdę rewelacja pod tym względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się przyłączam do "klubu" terkoczących. Terkocze tylko na onciążeniu w przedziale 1500-3000 obrotów, generalnie przy większym przygazowaniu, na jałowym cisza w całym przedziale obrotów. Zacząłem szukać przyczyny, na razie wiem, że podobno wydech ok, spaliny rewelacyjne, więc raczej też może nie wprost silnik. Obstawiam ten elektrozawór, ale nie mam czasu go odpiąć na razie przy zimie i sprawdzić. Będę informował jak coś się dowiem. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po drugiej wizycie w ASO jest diagnoza. To zawory lub popychacze. Generalnie jeśli tylko słychać terkotanie to nie zalecają tego dotykać. U mnie słychać tylko przy hamowaniu silnikiem na wysokich obrotach. Zakładam że diagnoza jest trafna i odpuszczam ... na razie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam klubowiczow. :oops:

ja niestety tez mam dziwny dzwiek. tylko sytuacja jest inna a mianowicie:

kupilem megi miesiac temu i silnik chodzil cicho. nadszedl czas wymiany:

paskow rozrzadu, oleju, filtrow. i uslyszalem dziwne jak to wy nazywacie krajkotanie.

dzwiek z prawej strony silnika. boje sie zeby nie bylo to nic powaznego.

ojciec mowil ze moze to byc od zarzadkiego oleju. nie mam pojecia co robic.

 

za malo napisalem. jak jade i jest na gazie to jest oki. jak zwalniam

lub jak stoje i odejmuje gazu to wtedy ten dzwiek wychodzi.

w innych sytuajcach nie tylko jak spadaja obroty

 

nastepne spostrzezenie

jak trzymam wcisniete sprzeglo to nie stuka jak puszcze to stuka

chalas slychac tylko w kabinie jak podchodze do maski to nie

(oczywicie zaobserwowalem to jak auto stoi nie podczas jazdy)

 

i jeszcze jedna jak dodaje gazu to nie stuka odpuszcze troszeczke i juz glosniej chodzi

nie jest to tak wyrazny stukot jak auto stoi ale tez slychac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie tez terkotało, podczas wymiany rozrządu mechanik przyglądał się kółku pasowemu przy alternatorze i zdemontował je- okazało sie ze w mojej megance było w tym kółku jakies dziwne sprzegiełko które sie prawie rozsypało wymienił na normalne koło pasowe bez sprzegiełka i terkotanie ustało - sprawdzcie u Siebie czy tez macie taki wynalazek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mnie terkotanie pojawia się tylko zimą w temperaturach ujemnych.

Najczęśsciej objawiało się to przy jeździe ze stałą prekością przy niskich obrotach.

Na luzie utrzymywanie stałej prędkości obrotowej 1000-2000 też powodowało terkotanie.

Dzieje się to od ok. 3 lat auto jest z roku 2000 tys. silnik 2,0 16V 140 KM.

Ponieważ z zewnątrz nic nie słychać olałem to.

 

No i zimno się zrobiło co ciekawe terkotanie wciąż się nie pojawia.

Od ostatniego roku zmieniłem poduszkę pod silnikiem i plecionkę z układu wydechowego.

Co pomogło nie wiem. No ale ciekawe czy tak się utrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Pozwolę sobie odświeżyć temat :D Otóż mam podobny problem co większość tu piszących, mianowicie sytuacja przedstawia się następująco: silnik nagrzany, jadę na 1, 2, czy 3 biegu i tak - jadąc jednostajną prędkością np 30-40 km/h lub delikatnie przyspieszając słyszę terkotanie po stronie pasażera takie "tyr tyr tyr tyr". Puszczam gaz i terkotanie ustaje. Na biegu jałowym terkotania nie ma. Niekiedy terkota jak na luzie dodam gazu i przytrzymam do ok 2000 obr (póki słychać terkotanie zamiast głośniejszej pracy silnika).

Do całości dodam tyle, że problem ten był przed wymianą rozrządu jak i teraz po. Pasek wieloklinowy pozostał do wymiany z napinaczem i rolkami, mój mechanik zalecił wymianę tego przy okazji wymiany rozrządu ale fundusze na razie się skończyły i czekam na wypłatę. Dopowiedział mi także, że koło sprężarki od klimy ma luz boczny, że łożysko jest już do wymiany i trzeba będzie się szykować na naprawę.

Wiem, że najlepszym rozwiązaniem będzie na początek wymiana paska osprzętu z rolkami i napinaczem + regeneracja sprężarki, ale boję się, że to nie będzie tylko to i zaraz się wynajdzie coś jeszcze co może terkotać ( a powiem że denerwujące to jest ).

Tłumik jest szczelny. Silnik nie posiada KZFR. Co to może tak terkotać? Koło (sprzęgło) od sprężarki? Wcześniej miałem Merca C180 W202 i tam terkotanie powodował napinacz paska (a dokładniej to tłumik drgań). Na silnik nie mogę narzekać ;) Spalanie przyzwoite, pali na dotyk, ciągnie kombiaka aż miło. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to może tak terkotać?

W zasadzie wszystko co masz na pasku osprzętu, łącznie kołem pasowym na wale. Trzeba zrzucić pasek i wszystko obejrzeć.

Wg. tego co napisałeś powyżej obstawiał bym łożysko na sprężarce.

Rolki to raczej piszczą lub szumią. Koszt jakieś 45-50 zł za szt. wymiana też nie jest jakoś bardzo skomplikowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!